Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Usch, det är inte kul när de är sjuka. Man önskar att man kunde ta allt jobbigt istället för dem. Sonen hade Falsk krupp när han var liten och det är verkligen hemskt. Hoppas att A slipper det!!!

Ja, hur går det med huset????

Om de är under 3 månader och får feber ska man kontakta läkare, samt välja sina tillfällen när man suger rent med "snor-sugen". För ju mer man suger desto mer snor bildas det. Man kan suga inför varje amning/matningstillfälle.

Har precis vart på informationsträff på bvc om sjukdomar och hur man ska bete sig när de små blir sjuka :)

Prova det här till rabarberpaj eller äppelpaj eller vad som helst-paj:

Rör ihop:
5 dl cornflakes som krossas till småbitar
1,5 dl vetemjöl
0,75 dl socker
100 g smör/margarin

Jag brukar ta ut pajen och lägga på täcket efter ungefär halva tiden i ugnen, annars blir det lätt lite bränt. Det blir hur gott som helst, lite knäckigt och segt liksom. :d

Ah, tack! :bow:
Än så länge är hon ju inte supertät i näsan utan det är mer som om det sitter slem längre bak, mot svalget till liksom. Omöjligt att få dän med andra ord, och hon verkar inte så påverkad av det just nu heller. Ska hålla koll på tempen och ringer direkt om den stiger, är rätt nojig just nu och letar symptom hela tiden. :crazy:

Huset ja.. Inget besked än, har inte mäklaren ringt innan 14 så försöker jag få tag i honom. Tycker dock inte att det verkar allt för lovande eftersom han inte hört av sig än, men det KAN ju vara så att säljarna inte hört av sig till honom än heller.

Kl
Guud så gnälligt det är idag... V har inte sovit nånting på förmiddagen. Bara ytligt korta stunder och så fort nappen trillat ut så börjar han gnälla igen. Just nu sover han halvbra och jag försöker äta mat samtidigt som jag skriver här. Har jättemycket att göra här hemma, så jag hoppas att han somnar till ordentligt nu.

Samma visa här :grin: hos oss är det högsommarvärme idag så jag antar att det beror på värmen. Iggy vill småsnutta på mig ungefär en gång i timmen, antar att han är törstig.

Ja, det är behändigt med en kisse som inte går ut. Min siaMES är lite mesig av sig som tycker utelivet är jätteläskigt, och det är tur det. Kan ha dörren öppen så hundarna kan gå ut och in som de vill.
Skulle nya kissen visa sig vara en smitare så får vi bygga nätdörr.
Är sugen på en Maine coon, de ska ju tydligen vara lite mer framåt.

Jag har lite beslutsångest... Ska försöka förklara utan att avslöja för mycket. ;) Sambon har fått nytt jobb och kommer att säga upp sig vilken dag som helst. Vi jobbar på samma företag och jag har rätt högskoleutbildning för att ta över hans jobb. Ingen annan på företaget har den utbildningen. Dock är min utbildning 8 år gammal och jag har inte jobbat med det, men jag är ju ändå lite insatt pga sambon. Jobbet innebär betydligt större ansvar än det jag har idag. Vill jag ha jobbet kommer sambon att säga det när han säger upp sig. Sen är det såklart upp till dom att bestämma om de tror på mig eller vill söka externt. Det kommer ju dessutom attt bli ett glapp på minst ett halvår innan jag kan börja efter föräldraledigheten, men jag måste ändå bestämma mig för om jag vill söka eller inte.

Hur ska jag göra??

+
Högre lön (+ ca 6000 kr)
Nya arbetsuppgifter
Bra chef
Jag kommer bort från nuvarande jobb+chef som jag verkligen inte trivs med
Jag kommer alltid att ha "support" från sambon i frågor jag är osäker på

-
Jag måste mäta mig/bli jämförd med min sambo som har gjort ett otroligt bra jobb
Jag har dåligt självförtroende och tror inte att jag kan nåt :crazy:
Jag blir den enda på företaget med de arbetsuppgifterna (ingen att bolla med förutom sambon)

Hjälp mig nu... Hur hade ni resonerat?

Hon går ut, men håller sig på altanen och max 20 meter ut på gräsmatttan. hon är alldeles för feg för att gå längre, men kommer såklart att börja vidga sina vyer efterhand. Det får hon dock inte göra, så därför har vi stenkoll på henne och hämtar in henne om hon går för långt. Så fort hon ser att man är på väg mot henne så galopperar hon tillbaka i full fart! :rofl:

om du läser ditt egna inlägg igen, o tittar på minus sidan, så tror jag du ser att det enda som är minus är din tro på dig själv!

Go for it, du har väl inget att förlora!:bump::bump:

Gör du vanlig botten först då eller lägger du in frukt/bär bara först?
Jag bara smörar pajformen och lägger i rabarber eller skivade äpplen och sen in i ugnen i en kvart eller nåt och sen lägger jag på täcket och gräddar en kvart till.

Nää. har inte testat att utesluta ägg med..då finns det ju inget jag kan äta:crazy:
Tycker det e svårt redan som det är, och tyvärr blir det att jag slarvar med maten..det är ett sånt projekt nu med det mjölkfria, och pga allt som redan e jobbigt blir det inte mkt mat lagad här...

Gud vad min unge sover nu, ligger här på mig, o jag e vrååålhungrig..får väl väcka henne tyvärr..vill ju ut i solen igen..orka sitta inne!

Jag vet... Tänk om alla kommer att sitta och tissla och tassla och säga "haha! Gud vad *Oregano* är dålig! *Sambo* gjorde det mycket bättre!" Det är min stora fasa. Det känns liksom extra jobbigt att jag ska ersätta honom och inte vem som helst.

Åh vad jobbigt det är... Helst skulle jag vilja våga säga att jag vill ha det men att de kommer på att de inte kan vänta på mig så att de måste ta nån annan. :p

Det lossnade en tråd för mig i veckan som var. Trodde att alla stygt var borta men tydligen inte, men det var nog sista tråden gissar jag, har iofs inte någon större koll på hur många som lossnat men gissar att alla är borta nu, känner då inga iaf.

Såklart att du ska söka tjänsten, det hade jag gjort i ditt ställe!!

Kl
Idag körde vi till svärföräldrarna i deras husvagn. Gick upp tidigt så vi var här ute till frukost och ska spendera hela dagen här. Riktigt härligt - svärmor passar upp oss med Milton; matar, byter blöjor och fixar mat och dricka till oss. Själv ligger jag och solar och har badat med vovvan i vattnet. Där ljög jag, hon badade för fullt och jag stod i vattenbrynet med vatten upp till vristen :D Milton kan dessutom få sova ute, vilket är det bästa han vet!!
Idag är en bra dag :)

Slant du på knappen eller? :rofl:

Åh vad härligt det låter! Tänk att bara få tänka på sig själv ett tag. Jag verkligen längtar till sambon tar semester (han jobbar nästa vecka också) så jag kan få lite avlastning här hemma. Helgerna går så himla fort och det är inte alltid V låter mig göra saker när vi är ensamma hemma.

Det är verkligen peppning jag behöver! :banana: Ska ta ett snack med honom ikväll så får han berätta mer exakt vad han gör om dagarna. :idea:

Kan du inte sätta upp husvgnen där ni bodde under renoveringen en vecka så du har tillgång till trädgård?
Fast själv tycker jag det är lite meckigt med värmen. Trots allt har ju lillSkruttan det bättre inne. Inte mycket flugor och lagom varmt.

Själv är jag fortfarande vit som ett lakan :( ;)

Vad vettig information ni får. Vår BVC tant e inte mycket att hänga i julgrananen. Våra föräldraträffar har inte gett ett skvatt.

JAdu- det jag inte lärt mig innan september när våra träffar börjar är kanske inte heller så viktigt... Det är ju nu man är novis...

*kl*
Jag blir seriöst galen! Vi skulle ju få veta hur det gick med huset idag, men tror ni vi får det eller?! Nej, mäklaren är LEDIG - bra att han sa det förra veckan, eller att tjejen jag pratade med tidigare idag sa nåt. Hon sa bara att han var upptagen och att han skulle återkomma till mig. :grin: Blir det ingen affär nu så kommer jag hålla mig så långt borta som möjligt från just den här mäklaren, tycker det är skrämmande hur han skött det här. :mad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?