Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Lite skryt här då. Åkte precis förbi inspelningsplatsen till Änglagård 3! Den spelas in här i trakten. Mina föräldrars sommarstuga ligger nästan granne med änglagårds huset. Eller ja, det de använde i första filmen, i andra så hade det ju brunnit ner i filmen.

Kan bara hålla med. Det är synd att man inte väljer mäklare när man köper hus...

Har förresten köpt grejor så jag ska göra min egen barnvagnsmobil idag. Har inte hittat någon jag gillar så nu blir dte ett försök att tillverka en egen. Kommer det inga bilder på den sen så vet ni att det gick åt h*****e ;)

Tycker de som finns är så stora och klumpiga.
Men mor min har envisats med att hon ska köpa en till hans 2 månadersdag, så hon får hållas.

Som någon annan skrev, inte dubbelnamn utan mellannamn. Mitt namn kommer att bli efternamn och sambons mellannamn.

Jag har den i giraffer o den är ju söt men det verkar mer poppis med STARKA färger och framförallt olika här hemma...

Mina söta bebisar åkte igår, visserligen bara på inridning och träningscamp, men tårarna sprutade ändå. Fick panik imorse när jag tog morgonpromenaden till hagen för att kolla till dom och de inte var i hagen, tills jag kom på att de åkte igår. Det är verkligen ödsligt tomt utan dem, kunde inte hålla mig utan åkte till deras nya hem idag och var med och löshoppade dem. De var så duktiga! Känns skönt att se att de redan trivs riktigt bra.

37425_424023529760_503859760_4220633_3280600_n.jpg

*kl*

Vet inte om det beror på att jag aldrig har ammat eller något, men Selma fungerar bra med de flesta. Inget skrik vare sig det är jag, pappa, morrmor, farmor, morbror osv som håller. Så skönt! Den enda hon skriker med är min sambos brors fru :crazy: Extremt skönt för oss då man inte får dåligt samvete om man lämnar bort henne några timmar för att få egentid, så länge alla följer samma rutiner som vi har så fungerar det superbra.

Selma (notera hennes smala lår... :D ) i hennes favoritsovstil med ansiktet i armhålan och hennes pappa
37262_424019884760_503859760_4220569_78132_n.jpg

Isabella jollrar inte men hon gurglar lite och det ser ut som hon försöker prata med sina kaniner :D Jätte söt är hon i alla fall när hon ligger och tittar på kaninerna.

Vet inte om det beror på att jag aldrig har ammat eller något, men Selma fungerar bra med de flesta. Inget skrik vare sig det är jag, pappa, morrmor, farmor, morbror osv som håller. Så skönt! Den enda hon skriker med är min sambos brors fru :crazy: Extremt skönt för oss då man inte får dåligt samvete om man lämnar bort henne några timmar för att få egentid, så länge alla följer samma rutiner som vi har så fungerar det superbra.

Jag tror det mer hänger på barnet, jag helammar och Isabella fungerar också med de flesta. Kanske lite kinkig med folk hon inte träffar ofta men hon är nöjd i både pappa, mormor och morfars famn. Farmor och farfar har hon bara träffat 3 ggr och då var hon ganska liten och sällan nöjd att bara sitta i famnen.

Vad fin! Skulle jag inte kunna ha till Isabella antagligen men man kan ju skriva Bella :idea: fast sannolikheten att jag skulle sy en är inte trolig men jag gillade idén :)

Kan du inte sätta upp husvgnen där ni bodde under renoveringen en vecka så du har tillgång till trädgård?
Fast själv tycker jag det är lite meckigt med värmen. Trots allt har ju lillSkruttan det bättre inne. Inte mycket flugor och lagom varmt.

Själv är jag fortfarande vit som ett lakan :( ;)

Jag funderade på det. Men då blir vi utan sambo för det blir för långt för honom att pendla härifrån till jobbet. Dock har han varit ledig sedan midsommar afton och till och med imorgo. Så dessa dagarna hade vi kunnat sätta ut den. Tanken var så, men så var vi upptagna igår, iväg på midsommar afton och ska på husvisning imorgon!! Så det blev inte av, tyvärr.

Men vi tar nog svärisarnas husvagn en helg när de inte är här eller tar vår lille gamle husvagn och lägger den här en helg. Härligt är det i alla fall!!

I know, fy, de är olagligt goda. Köpte en låda, tror det var 36 askar, på Ikea för 5 veckor sen och jag och sambon åt upp de två sista bollarna idag. :o otroligt nog så har vi båda två tappat ganska mycket i vikt, så jag teor stenhårt på dellidiet nu... :D

Bokstäverna finns att köpa ;)
Min Skrabba är ju inte så gammal ännu så hon har helt enkelt inte brytt sig om sin ännu. Men jag hoppas att hon gillar den seda. Jag har flera saker i samma motiv.... Teddykompaniets saker är fantastiskt mjuka tycker jag :)
Lotth- jag har också bantat på den dieten... Gick ner ganska mkt. Så vi får hoppas att de är nyttiga med. Kanske skulle ta en omgång nu- har en del att bli av med...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar