Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag med använder pampers 1 fortfarande. Men går över till 2 i nästa paket... har provat ngn enstaka 2:a i både libero och pampers med bra resultat... hihi
Pampers är ju bara hälften så tjocka

jag har sovit på saken ;) Nu ska jag hitta en skallra, en pipleksak, prasselpapper o nåt till ;) 2 flugor i en smäll ;) Småtygbitar får jag väl med hitta nånstans ;) Hoppas jag kan se upphängningen bra :)

Grattis till huset:banana:
Jag har missat bilderna osv, vill se ju:D

Åh, krya på lilla Stellatösen, usch och ha feber i denna värmen!:(

*kl*
Varit iväg och shoppat med lillan idag!:) Hon sov inte men låg och tittade, tyst och snäll!:love:

Pratar skitmkt nu, riktigt koncentrerar sig och gurglar, pratar och är allmänt med! Känns verkligen som en egen liten person nu..Dom senaste två dagarna har vi fått sån kontakt, hon är glad när hon ser mig, och jag känner att jag kan läsa av henne betydligt bättre! Igår hade hon ont i magen på dagen, men somnade utan något skrik(!!!:bump:)på kvällen och sov hela natten utan magknip:bow:

Får se om det är tillfälligt, skönt för henne, och oss iaf!

Var ute på en lååång runda, men hon låg bara och pratade med sin grodfilt som hon älskar, inget sovande. Somnade nu och sover själv i liften!
Lånar en Babybjörn bärsele, och den är GULD, kan göra så mkt mer och hon är nöjd när hon får vara med och sitta och snacka med mamma mellan varven..

Good day:D

Här finns bilder från annonsen om nån är nyfiken! :laugh: (planritning för källaren saknas dock)

Hela eftermiddagen har spenderats på barnakuten - roligare sysselsättning har man ju haft... :cool: Resultatet då; Stella har med största sannolikhet feber pga. en virusinfektion, dvs. förkylningen. Inget att göra alltså, bara att underlätta för henne med koksalt-droppar vid behov, höja huvudändan på sängen och så ge Alvedon om febern är envis.
Positiva med besöket var att vi vägde henne, och hon går upp som hon ska igen. :bump: Idag vägde hon 5445 gram, så +400 gram på två veckor - tillbaka till det vanliga. :laugh:

gud vad fint! supergrattis!! verkligen min stil av hus jag kunde flytta in imorgon:D

mm bastu o grejer...

Skönt att det inte var något allvarligt, även om det såklart inte är roligt att ha en förkyld bebis.

Jag vägde Vilgot på vanliga vågen idag. Jag vägde alltså först mig själv och sen med honom i famnen. 6,2 kg blev skillnaden! :eek: Över 100% viktökning mao. Måste kolla var pricken hamnar på viktkurvan, om han fortsätter att klättra uppåt eller om vikten börjar plana ut och följa kurvan.

Det har varit fortsatt gnälligt idag. Kan vara värmen, men han är ju 12 veckor nu, så att det är ett utveckligssprång ligger nära till hands. Det borde isåfall snart vara över, för det har hållit på i drygt en vecka nu.

Ser trevligt ut!:) vad kul!:bump: Nice med bastu:)
Fast själv vill jag inte ha grannar så tätt inpå, fast jag e ju något av en bondetjej;) Livet på landet;)

Vad bra att hon gått upp bra i vikt din lilltjej. :laugh:Hoppas på förbättring med förkylningen nu!

Oj, här har vi fortfarande strl. 1... Men pampers då, det kanske är skillnad.

Förvånar mig inte att du har strl 1 på din lilla lill-fis :D Mitt barn har ju gått upp 400g i veckan fram tills nu ;) 5,3 kg väger hon nu :D
Ingen skillnad storleksmässigt på libreo eller pampers men libreo fungerar inte så bra på Isabella, upplever att de blir fuktiga igenom när hon ligger och sover med dem samt att hon blir fuktig. Är jätte noga med att hon inte får ligga fuktig så hon får uvi.

Jag med använder pampers 1 fortfarande. Men går över till 2 i nästa paket... har provat ngn enstaka 2:a i både libero och pampers med bra resultat... hihi
Pampers är ju bara hälften så tjocka

Tror att deras nya tunna teknologi inte fungerar på en liten pissmyra som min tjej ;)

jag har sovit på saken. Nu ska jag hitta en skallra, en pipleksak, prasselpapper o nåt till. 2 flugor i en smäll. Småtygbitar får jag väl med hitta nånstans. Hoppas jag kan se upphängningen bra

Du får lägga upp bild på resultatet sedan :idea:

Här är det också gnälligt, värmen tar ut sin rätt på de små. Sedan så är Isabella så trött men kan inte komma till ro ens genom amning.

Just nu gnäller jag och T ikapp...

Trodde det skulle vara underbart att komma ut till landet och låta maken jobba på distans. Men just nu ångrar jag nästan det draget. Solen gassar och det är kokhett så trotts solskyddsfaktor 50, solhatt, kläder och skugga så har hon blivit röd av att sitta på gräsmattan :(.

Känner igen detta! Har varit supernoga med att inte ha A i solen. När vi varit vid badet har vi legat i skuggan plus att han legat under paraply med filt över. Idag är han ändå röd om kinderna och på armarna. Vill ju inte har för mkt kläder på dem heller i denna hetta. I vagnen har vi filt över när vi är ute så hur solen llyckats hitta honom är en gåta ...

Inte för att det spelar ngn roll men jag får inte fram vilken sort du använder... Hihi
Huggies provade jag eftersom alla sa den var bra. Jag använde inte ens upp paketen... Där upplevde jag att hon blev fuktig igenom.

Om du får se resultatet så är jag nöjd. Då har jag lyckats bra OCH blivit färdig att ladda upp bilder ;)

Till solmänniskorna... Jag vågar inte ha min skrutta ute på dagarna. Jag får vara likblek iår istället. JAg mår inte dåligt av att sitta inne när det är varmt men visst. Lite sol hade ju varit skönt.
Jag tror det finns några typ tält man kan ha på stranden... Om det funkar vet jag inte.

Men Gud vad roligt med huset, grattis!!!!
Vi har också varit på husvisning idag och hittat ett ställe som vi verkligen vill ha.. Dock har vi lite samma läge som ni att vi inte kan gå högre i pris än vad det ligger på nu som utgångspris..

Kl
Nu i kväll har mina älsklingar i stallet för första gången fått bekanta sig lite med Milton över staketet. De var mest intresserade av min sambo som också stod där (jag var inne i hagen), men ändå :D Lilla Malva tittade konstigt på bilbarnstolen först, sötisen!

Libero använder vi :) Huggies skrotade vi när det hade läckt igenom på hennes kläder när hon hade legat och sovit i 4 timmar. Jag menar, sova måste hon ju kunna göra längre än 4 timmar med blöjorna :grin:

Sitter också inne mycket men det beror också på de förbannade getingarna. Var inte ut med henne förrän nu på kvällen på en promenad.

Jag skulle inte ha några problem med att hålla mig inomhus på dagarna, men storebror måste också få göra något som han tycker är kul. Han får visa så mkt hänsyn mot lillebror ändå!

*kl*

Är nöjd med libero, pampers har vi förbrukat något paket av med. Men känns inte lika bra. Kör på stl 2 sen några veckor tillbaks.

Idag hände något som jag tror bara en viss Oscar lyckas med.
Sittandes i mitt knä, så sket han. Och det började läcka ut på bodyn rejält, i navelhöjd!? Hade han legat ner hade det varit mer förklarligt, men sittandes.
Hur lyckas man liksom:confused:

zody
Jättetrevligt hus!
Älskar såna fläktkåpor! Men min envise sambo ville inte ha någon när vi byggde huset:devil:
Och stenpartiet gav mig lite inspiration nu när vi ska försöka gräva klart vår trädgård.

Vi kör också Libero. Köpte Pampers första gången, men nätet fastnade i rumpan på stackars Vilgot, så därför kör vi Libero. Har inte provar nåt annat märke.

Kl
Imorgon ska jag först klippa mig och sen åka till guldsmeden och prova ringen. Hoppas verkligen att V sköter sig... Frisören har en viss förmåga att snacka mer än vad hon klipper, så förra gången kände jag mig lagom stressad över det. Men hon hann precis klart innan V fick nog. :D

A är en expert på att bajsa uppåt...ända till nacken ibland :cool:

Dagen började så bra, han sov i sin säng till halv sex åt och somnade om. Sov till 8. skulle byta blöja snabbt i sängen, givetvis kommer det lite bajs och medan jag grejar med det så kissar han.. sambon säger lite surt: varför går du inte ner till skötbordet istället. Jag fräser tillbaka att han kan gå ner varje gång det ska bytas isof...Lägger en handduk över eländet. Alltså över kisset, inte sambon :devil:
Lägger A på min kudde och gullar lite, han har redan kräkts på mig förstås.
Då lyckas han bajsa ner hela sig plus min kudde. Då gick vi ner och duschade :grin:

vi kör pampers 2or.. följer ni viktanvisningarna på blöjorna eller går ni på känn?

thea har börjat dreglat sen nån vecka, blåser bubblor med munnen och de rinner ibland, gör era det?

VARMT idag, ska man vara orolig för högre temp än vanligt, ligger på 37,3 nu på kvällen men är pigg änsdå..

*kl*

Har lite dålig koll på hur stora alla bäbisar är, både ålder men även vikt och längd. en liten sammanställning hade varit kul!

A är 11 veckor, väger idag ca 7800 och 66 lång

Nu va det en vecka sen senaste bvc besöket, så det har nog hänt lite till.
Men då va Oscar:
7 veckor, 63 cm och 5905 g.

När han föddes så va han 55 cm och 4400 g.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?