Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*
Förra torsdan när vi var på BVC hade Theo (då 1 månad) kommit upp i 5025g och var 58,4 lång, vägde honom i måndags (5 veckor) hemma hos mamma och pappa på mamas digitala grönsaksvåg och då var han uppe i 5365 :o nu går det väl kanske inte att ta den vikten på fullaste allvar men han ökar då iaf :D

Ang blöjor så har vi povat en del. Hade pampers på sjukan men precis som någon fler skrev (Oregano kanske?!) så fastnade nätet i rumpan och han blev rätt röd och prickig. Körde med Libero strl 2 efter. På ICA här i byn har dom inte Libero hemma så vi provade ICAs egna blöjor och dom funkar faktiskt väldigt bra och billiga är dom också *tummen upp* Nu har jag köpt hem ett paket Huggies strl 3, får väl se vad vi tycker om dom efter helgen.

I helgen ska Theo följa med mig och mina systar på körläger. Ska bli riktigt kul och se vad han tycker om det, kanske får prova åka lite vagn bakom Lakej, han har ju redan hunnit provrida honom :D Kommer dock att kännas konstigt att vara borta från sambon med Theo i 2 dagar :cry:

Taadaaa, han var 1 månad på datumet vid "ridturen" sorry att han inte har hjälm, hade ingen som passade ;)
DSC01625.jpg
Första gången under Lakejs livstid som han får känna sig som en jätteSTOOOR häst...är 95cm...

:eek:Hur kan du med att skríva att du har MCO utan att visa bilder ;)

Fin pålle:love: Ser precis ut som den jag sålde i förrgår :cry:
Sån frilla hade jag på honom i höstas.

Nu får ni allt skämmas! Riskera erat barnsliv på en jätte häst utan hjälm :p Kunde ha använt en hjälmmössa :idea:
Mina hästar verkar vara rädda för Isabella så jag kommer nog inte få någon sån bild med henne.

Jag har läst på familjeliv att Libero och Ica är samma blöja. Fast jag vet inte om det är så men det var många som höll med om påståendet.

Någon som har koll på vad Ica tar för ett paket av sina egna blöjor, och hur många det är i ett paket? Vi använder Libero här hemma men känner för att testa nåt annat snart. :p Pampers kommer inte innanför dörren här, Stella blev superröd i rumpan på en gång och sen så gillar jag inte alls hur de känns när de blivit kissiga. Alldeles klumpiga liksom :eek:

På Kvantumbutiken där jag brukar handla i stan kostar 1 pkt med 68 blöjor 99kr. om jag inte minns helt galet...det är samma pris på Huggies fast då får man 2 blöjor mindre...
Hoppas inte moderatorn hänger mig nu för att jag anger priset :crazy:

Jikes, det var rätt dyrt! På Kvantum här så kostar ett paket av Liberos storlek 2, 90 st blöjor, typ 115 kr. Dock handlar vi sällan blöjor på Ica, är billigare på Willys. :D Får dra en vända på Ica dock och botanisera lite bland blöjorna

Vad har de för märken på willys?
Det var någon som sa att Lidls blöjor var bra...

Jikes, det var rätt dyrt! På Kvantum här så kostar ett paket av Liberos storlek 2, 90 st blöjor, typ 115 kr. Dock handlar vi sällan blöjor på Ica, är billigare på Willys. :D Får dra en vända på Ica dock och botanisera lite bland blöjorna

PÅ kvantum i Köping har du ju 20 % om du handlar för mer än 500 kr samtidigt så kan du ju få blöjorna billigare :idea:

Ja just ja, de har ju blöjstegen! :idea: Hade jag helt glömt bort, tack för påminnelsen.

Ia; Har för mig att Willys har Libero, Pampers och Huggies. Kan finnas nåt mer märke också, inte säker dock. Vet inte heller om de har Huggies i mindre storlek, har inte kikat så noga. :D Har också hört att Lidls blöjor ska vara bra, kanske värt att testa dom med.

Här kostar ett 90 pack Libero 95:- med ica-kortet.
Sist hade jag dessutom med mig en rabattkupong med 50:- rabatt vid köp av två storpack.

*kl*
Min tax njuter av all uppmärksamhet han kan få, även om det innebär att bli nerdreglad och luggad i pälsen:D
31237619.jpg

Förresten- jag glömde ju fråga om huset... var? vilket?? spännande ju :)

Ett grått 1,5-plans i nävlinge. Utgångspris 1,1 miljon. Vi vill verkligen ha detta ställe!!!!

Kl
Vår stol är en Acta Graco, kan den heta så? Tung som fasen och tydligen sjukt varm. Dåligt köp kanske..

Akta Graco Logico S? Vi har en sån, och jag håller med - tung som bara den. Varm vet jag dock inte, Stella har bara varit lite varm på ryggen då hon setat länge i stolen, inte svettig eller så.
Vi känner dock att vi gärna tar en lite tyngre stol om det ger oss 5-punktsbälte. Vet att iaf Brio bara har 3-punktsbälte.

En till stor fördel med Acta graco logico s är att man kan dra fram sufletten så långt. Men tung är den allt, jag bär honom mycket i den särskilt in i affären. Är så bökigt att lasta i och ur vagnen varje gång.

Har oxå den. Än tycker jag inte den är så tung men min plutta väger ju bara drygt 4 kg så jag ska nog inte uttala mej om det än... Nu har ju vi AC i bilen men A har aldrig blivit var i den. Håller med om 5-punktsbältet!

Jag snokade reda på huset på hemnet. Jättfint!
Perfekt att bygga om lagårn till stall!

*halvt kl*
Vi har köpt en Teutonia Tario, var det måntro Acta Graco som passade till samma bas.. *funderar* Enligt en försäljare är Tarion bland de tyngre modellerna, men vi får väl se om den får ris eller ros när bäbisen väl bestämmer sig för att komma uuuuuut!! (Nä, inte alls uppgiven på BF+5..)

*kl*

Är det bara jag som inte kommer in på Lundmyrs sida? Mitt i rean. Blir vansinnig snart...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar