Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Men huuuuuh, prata inte så hemskt :eek: BF är ju deadline, hur vågar de små liven ha en sån avspänd syn på tidspassning?!

Akta Graco Logico S? Vi har en sån, och jag håller med - tung som bara den. Varm vet jag dock inte, Stella har bara varit lite varm på ryggen då hon setat länge i stolen, inte svettig eller så.
Vi känner dock att vi gärna tar en lite tyngre stol om det ger oss 5-punktsbälte. Vet att iaf Brio bara har 3-punktsbälte.

Japp det är nog den stolen skulle jag tro. Men precis som du skriver så är det ju att föredra med fempunkts istället för trepunkts-bälte. Tanken är att vi ska byta bil inom det närmaste och till dess får väl Milton svettas :D, aldrig mer en bil utan AC !!

AKB - ja visst är huset underbart?
Längan har varit stall tidigare, så det är nog inte så svårt att sätta in ett par boxar där till mina två små hästar! Hade ju varit toppen, men tror att det sticker iväg i pris, tyvärr..

Nu kom jag in på Lundmyr.
Och råkade beställa lite grejer. Får se vad sambon säger när de kommer:angel:

Jag kom också in på Lundmyr, me like rean :love:

Vad har ni annars gjort idag? Vi har haft en bra dag, jag Yda (hunden) och Milton. Var ute nu i eftermiddags och gick en lång runda i skogen med barnvagnen. Så himla skönt och välbehövligt. Ikväll blir det ett bad för lill-prinsen, det behövs för vårt kräk-monster :D

Idag har jag varit klimatsmart och åkt 5 mil tur å retur för att köpa godis:angel:

Annars så har jag tagit lite kort på det som någon gång ska bli min trädgård.

Så här hemskt är det nu:
31239784.jpg

31239783.jpg

Det ända som är fint exteriört just ju:
31239778.jpg

Vår tös börjar ju bli stor!!!
Ser ju nästan ut som ett barn och inte en bebis längre.

s_1283.jpg

Här ser hon dock lite yngre ut... *phu* man vill ju hinna med själv

s_1083.jpg

s_1152.jpg

Kl

Måste fråga er... Har en riktig gnällfia här ikväll, det har eskalerat de senaste kvällarna/nätterna... vad finns det för anledningar tror ni? Mer än värmen? Hon är tre veckor och tre dagar. Får minifom nästan varje gång hon ammas. Vill amma extremt mycket nu, kanske beror på värmen?

Tempade henne och hon hade 37,5, är det för mycket? Kan det oxå bero på värmen?

Hon har tidigare inte varit såhär skrikig, så det känns väldigt frustrerande att inte förstå vad som är fel... Vad är era teorier/erfarenheter?

Jag skulle gissa på värme och att hon vill amma ofta beror nog på att hon blir törstig av värmen och att kinkiga, det är jobbigt att vara missnöjd. Samt att hon kanske växer lite extra nu och inte tycker din mjölk räcker till. När de har sina tillväxfaser så vill de och måste få ammas mera för att mjölkproduktionen ska anpassas efter ett större barn.

Tack:laugh: Det va den och murstocken vi sparade från torpet som stod där när vi byggde nytt. Ville ha huset i gammal stil.

fördelen med stranden är att det fläktar mera än här hemma. Men i skuggan plus under parasoll så tycker jag att det skulle vara säkert mot solen?
I mellbystrand finns en plats där man kan köra ner på stranden då får vi skugga av bilen, vind som fläktar och massor av vatten och sand till storebror. Jag och mamma kan turas om att sola eller ligga i skuggan hos alexander.

Alex blir jättevarm i bilstolen, helt blöt på ryggen. Saknar att ha ac i bilen, vi tittar efter en till bil och mitt krav är ac!

Idag har jag varit klimatsmart och åkt 5 mil tur å retur för att köpa godis:angel:
Vaddå abstinens? :angel: Jag kämpar med att hålla mig undan från allt sött, men det är inte helt lätt. I helgen blev det t.ex tårta tre dagar i rad och det kändes inte direkt bra. Igår kom sambon hem med en Magnum till mig också och då såg jag ut så här: :banana::banana::banana: Gott är det...

Kl
Nu har jag bestämt mig. Jag tänker börja trappa ner amningen. Det har börjat göra ont igen. :( Troligen för att V är inne i en utvecklingsfas nu och han ligger och småsnuttar, skriker, snuttar igen, skriker lite till osv. Antar att det nöter så att det är därför jag får ont.

Dessutom är det inte långt kvar till bröllopet och det känns tillräckligt svårt att få dagen att funka rent praktiskt utan att jag dessutom måste tänka på att antingen amma eller pumpa också.

Igår och idag har han fått flaska till kvällen och jag tänker ersätta ytterligare ett mål med flaska om någon vecka eller två osv. Ska inte sluta amma helt, men 50-50 flaska/amning kanske.

Idag kom vår Baby Sleep kudde som vi beställt. Den ser ut så här för er som inte vet:
162702-rescaledpic-300x250.jpg

Har precis nattat honom i den och det tog inte längre tid än vanligt. Det återstår att se hur bra han sover i natt med den.

*kl*

Var på två månaders koll hos läkaren idag med Iggy. Läkaren var helt fascinerad över Iggys kurva... Eller kurva och kurva, det är en rak linje som går spikrakt upp. Iggy är 9 veckor idag och väger 6305g och 62,5 cm lång. :eek::eek: Att jämföra med när han föddes 3485g och 50 cm lång.
Läkaren såg ut så här när han såg kurvan :eek: vi vägde och mätte om honom två gånger för han trodde inte det stämde. Han hade aldrig sett en sån kurva tidigare och undrade vad jag hade i brösten egentligen ;)
Har man en pappa på 2,05m och stadiga 135kg då har man att brås på :D

Har missat helt... Varför har ni en sån kudde?

Trist med amningen :( men som du säger skönt att slippa tänka på det under eran stora dag :love: är inte lite avis, vill ju också gifta mig... Men sambon tvärvägrar :cry:

:Dhehe. Godis är ju värsta drogen.
Men jag får väl skylla på att Oscar tvingade mig att äta choklad, för han ville ha cholkadmjölk:d

Tror det kommer fungera superb för er att delamma. Här kör vi med 70% amning och 30% ersättning på ett ungefär.
Har gått upp och ner lite. Ett tag va det mer ersättning och mindre amning.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar