Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Du får vända och sy hålen efteråt för hand? Jag kan inte komma på hur man ska göra det på ett bra sätt.

Troligtvis lägenhet ja, de har dessutom sommarstuga så två gräsklippare där vore ju lite överkurs. ;) Vad det verkar som kommer vi få överta det mesta som behövs för att sköta en trädgård, snacka om att vi är tacksamma! :love:

När jag pratade med säljare tidigare idag så berättade hon varför de ville sälja till oss; Hon tyckte vi påminde så mycket om henne och hennes man när dom köpte huset för 27 år sedan, lika gamla som oss till och med. :D Sen att svärfar känner dom gör ju också sitt till såklart.
Fick även höra att tjejen som lagt högsta budet var riktigt sur och ville att säljare skulle ringa henne och förklara varför inte hon får köpa huset. :crazy: Jag förstår verkligen den tjejen - för lägger man högsta budet så är det ju vanligtvis så att man får köpa. Dock är det ju alltid så att säljaren är den som i slutändan bestämmer vem som får köpa, men ändå..

*kl*
Idag har jag och Stella tagit vår första längre promenad ute i Manducan. Gick hur bra som helst, fröken somnade rätt omgående. Så himla skönt, vår dotter är så himla nöjd och snäll. :love:

Jag funderade på att sy det utifrån- men det blir ju ett satans pill ;) Får prova på en bokstav iaf... Kanske man bara ska fuska o sätta en öljett- men samtidigt vill jag eg inte ha ngt som kan släppa.
Haha- får fundera vidare... Med större bokstäver är det nog ganska enkelt...

Ja visst är Manducan fantastisk!
Oscar har åkt med i den medans jag gjort allt möjligt lantbruksarbete. Har även ammat honom gående :D Han tyckte det va perfa och jag slapp stanna, sela av mig å sätta mig.

Vilka jäkla gulliga säljare som inte tycker pengar är allt!

Jag älskar Manducan! :love: Sjalen ligger bara och skräpar nu, jag har inte tålamod till att snöra på mig den längre när jag så snabbt och smidigt kan knäppa på mig selen. Ammat i den har jag inte testat än, får se om jag vågar mig på det. :D

Ja, säljarna är helt fantastiska. Jag är lite småförälskad i dom haha :D

Så var det när jag och sonens pappa köpte hus, att vi fick det fast det var ett annat par som bjöd högre. Men då bodde de vi köpte av i gården bredvid så då förstår jag ju att man vill välja sina grannar.

Du ska inte ha något som helst dåligt samvete, jag tycker du har varit helt fantastisk som har kämpat så med amningen! :bow: När det fungerar så är amning superpraktiskt och ganska mysigt, men så fort det börjar göra ont och bli jobbigt så är det varken eller längre. Man måste sätta en gräns för hur mycket man orkar, och jag är ganska säker på att många skulle gett upp för länge sen. All cred till dig som har kämpat på i tre månader!
Vad rar du är! :love: Det var precis vad jag behövde höra! Jag åkte till Maxi och köpte två nya flaskor och ett paket Semper 1 och därefter stannade jag på Babyproffsen för att köpa en mikrosterilisator. Tyvärr fanns den inte hemma, men de skulle ta hem en till mig. Kostar 150 kr, så det var lite skillnad mot Avents som kostar 450 kr... Jag ringde också till sambon och sa att jag hade bestämt mig och att han fick lov att stötta mig i det. Det var inga problem, det skulle han göra, sa han.

Ang att hinna fixa hemma, så är jag jättedålig på det... När lillemannen äntligen sover (han är vaken nästan hela dagen) vill jag hellre ha lite egentid än att städa. Så det blir att jag sköter mycket på kvällen när sambon är hemma och kan ta hand om Vilgot. Men det är mycket vi ligger efter med. Vi skulle behöva olja altanen, tvätta bilarna, gödsla gräsmattan, plantera buskarna vi fått...

De vet i allara högsta grad. Vi skickade ut ett brev av typen: vi har idag ingått ett konvenansäktenskap för att undvara släkterna den skam som födelsen av en bastard skulle medföra :D. Allt skrivet på byråkratisk gammelsvenska. Sen avslutar vi med ett P.S festen har vi när alla kan skåla i champagne.

KL
Hur har ni andra gjort som är sambos? Enbart testamenten eller?

Vi har ingenting skrivet. Men det är därför vi gifter oss nu också. Eller rättare sagt, det är därför han fick tummen ur och friade. :D Jag har velat gifta mig länge.

Vi har inget skrivet och jag vill inte gifta mej. (Eller ja, hemligt i så fall men det blir nog lite mycket för hans släkt så vi får nog vänta med det...) Vilket ju är jättedumt eftersom jag har två barn med olika pappor...

Jag vill så gärna gifta mig! Just för allt det där juridiska, men framförallt bli en i familjen.
Är lite barnslig, men jag känner mig utanför när sambon och sonen har samma efternamn och jag ett annat.
Fast ska det ske så blir det en suprise under sonens dop eller i rådhuset.
Vill inte göra nåt stort av det. Hatar att klä upp mig. Även att stå och öppna paket inför folk och låtsas bli glad över krimskrams (oj, vad tacksam jag låter:D)

Men till det hela. Sambon vägrar. Han är så löjlig och tror jorden ska gå under ungefär. Och att jag ska skilja mig och ta hans gård. Men hallå liksom, man kan ju inte gå omkring och förvänta sig att vi ska gå skilda vägar. Isåfall får vi ju skriva något slags äktenskapsförod.
Karlar:grin:

Att du har ett barn sen tidigare hindrar väl inte att ni gifter er? Och du och A:s pappa har ju varit tillsammans så länge, så det kan väl inte hans familj ha några åsikter om?

Kl
Vad Vilgot sover idag!!! Han kanske är klar med sitt utvecklingssprång! :idea: :bow: Har inte varit ett enda gnäll idag. Han låg vaken och knäpptyst i vagnen och tittade när vi gick i affärer. Han gnällde lite när vi kom hem, men det var enbart pga hunger. Efter maten somnade han (ca 12:30) och han sover fortfarande! Kom på nu att han inte ens fått ny blöja... :o Har förresten era bebisar också ändrat bajsintervall? ;) I början var det bajs i precis varenda blöja, men det ändrades sakta och nu de sista veckorna har han bara bajsat en gång per dag. Fast då kommer allt på en gång och det blir bajs precis överallt. :angel:

Jag vill så gärna gifta mig! Just för allt det där juridiska, men framförallt bli en i familjen.
Är lite barnslig, men jag känner mig utanför när sambon och sonen har samma efternamn och jag ett annat.
Fast ska det ske så blir det en suprise under sonens dop eller i rådhuset.
Vill inte göra nåt stort av det. Hatar att klä upp mig. Även att stå och öppna paket inför folk och låtsas bli glad över krimskrams (oj, vad tacksam jag låter:D)

Men till det hela. Sambon vägrar. Han är så löjlig och tror jorden ska gå under ungefär. Och att jag ska skilja mig och ta hans gård. Men hallå liksom, man kan ju inte gå omkring och förvänta sig att vi ska gå skilda vägar. Isåfall får vi ju skriva något slags äktenskapsförod.
Karlar:grin:
Visst är det jobbigt att öppna presenter inför folk så där!? :eek: Det är därför man ska göra det dagen efter och dessutom har vi förmedlat till så många som möjligt att vi önskar oss bidrag till en resa. Jag är barnsligt förtjust i presenter, så jag blir så besviken när jag får grejer som jag inte vill ha... :p

Jag håller med dig angående efternamn. Tycker det är en stor del av hela grejen, att man blir en "riktig" familj.

Karlar kan vara så där... Vet inte hur många gånger vi diskuterat det här med giftemål och han har sagt att han inte vet om han vill och jag har blivit jätteledsen. Och han har inte ens några tillgångar som jag kan "skilja mig till". :rofl:

Här kostar Liberos storpack, 90 blöjor, 99 pix :)

Allt blir väl mkt dyrare här i Norrland efter som det måste åka så långt :p På Maxi kostar Libero 99 för 90 st...men det är så långt dit från oss, ligger på andra sidan stan.

Minns jag inte helt fel på kostade en ICAblöja 1,46, Huggies kostade 1,50 och Libero kostar typ 1,69...

Nej, jag menar att det är just därför vi borde gifta oss.

Släkten skulle döda oss om vi gifte oss hemligt... Får vänta tills mormor lämnat jordelivet iaf tror jag. Det är hon som "vet" att vi får tvillingar nästa gång vi får barn... Vilken nästa gång...

Vi har förresten ett testamente trotts att vi är gifta. Dels för att göra egendomen våra barn ärver till deras enskilda egendom. Dels för att uttrycka vår vilja om vem som skall bli vårdnadshavare och förmynadare för våra barn, om vi dör, medans de fortfarande är omyndiga.

Ia*
Det blev lite mycket här med att vi hade gift oss hemligt. Men vi tyckte att de juridiska bitarna var mycket viktigare än obehaget av gliringarna vi fick. Och det var ju inte så mycket de kunde göra åt det i efterhand. Då var vi ju redan gifta :devil:.

AKB
Det är ju en sanning med modifikation. Du kan inte TA hans egendom i ett giftemål. Den fortsätter att vara hans även i en skilsmässa. Han kan dock få ersätta dig för halva värdet (avräknat lån m.m) såvida ni inte skriver att det skall vara enskild egendom.

kl
Annars så är ju boenden som ena parten äger lite knepiga. Det finns helt klart argument för att de skall vara enskild egendom. Men o andra så är det vanligt att den andra partnern investerar både pengar (direkt eller indirekt), tid och energi i boendet och då ökar den andras enskilda förmögenhet.

Nej, jag menar att det är just därför vi borde gifta oss.

Släkten skulle döda oss om vi gifte oss hemligt... Får vänta tills mormor lämnat jordelivet iaf tror jag. Det är hon som "vet" att vi får tvillingar nästa gång vi får barn... Vilken nästa gång...

Jaha, du menar så! :idea:

*kl*
Haft bra 5 dagar, ganska lugn bebis med inga magknip på kvällen..

Men idag..Gnäll heeela dagen, knappt nåt prat eller skratt alls..Nu på kvällen har hon bjudit på lite, men inte mkt

är hon rastlös eller vad? jag har varit iväg en massa andra dagarna och då har hon legat nöjt i vagnen(inte sovit mkt men varit nöjd) haft skrikstunder på halvtimme så där men inte som annars, så det har varit rena semestern..Med tanke på att jag haft henne 24/7 sen i Söndags eftersom mannen jobbar nästan dygnet runt på Horseshowen så har det varit skönt..Men idag har det varit skit..Me hon illar nog inte att vara hemma så mkt..??!

Försökte mocka hagen men bebis bara skrek i vagnen så jag började gråta..Stallägaren tyckte att hon vänjer sig nog, men jag låter inte min bebis ligga och skrika så..känns som ett svek, mocka skit får jag göra imorrn när mamma ställer upp och tar Nelly på en tur i vagnen så jag kan få pyssla med pålle och stall..Grät iaf, sen iväg o handla, bebis i sele som grät och skrek..usch..Hoppas på utvecklingsprång eller allmänt kinkig dag, för jag ska överleva nästa vecka själv med..

Saknar min sambo och min egen tid i stallet..:cry: (Stå t, bara en vecka tiill är mitt mantra)

Hehe det var ett roligt sätt att berätta på ;) synd att ni fick gliringar från släktingar. Tycker det är synd. Alla vill ju inte gifta sig inför hela släkten utan man gifter ju sig för sin egen skull.

Vi har också haft en sådär gnällig dag efter en vecka som bara varit bra och inget hysteriskt skrik. Ikväll har han iaf skrikit rent hysteriskt, rapat, fisit, kräkt och bajsat om vartannat sedan i eftermiddags :(

Kl
Läste om det där att få saker gjorda. Här händer det inte mycket om dagarna. Fast igår dammsög jag iaf större delen av lägenheten och Milton fick sig ett bad, wohoo :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar