Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Nu har min fölis åkt transport för första gången. Och jag är SÅ stolt. Gick rakt in på en gång och stod sedan som ett ljus hela vägen för att sedan vänta tills mamma klivit ur transporten innan han gick ur :love:
Så nu står de på station och jag håller tummar och tår att hon blir dräktig igen. Och så får fölis leka med andra föl. A var kvar hos mormor medans vi var iväg och hade sovit hela tiden :love: Underbara unge hon oxå.

va fint huset var :) Förstår att det lockar. lagom på många sätt ;) Nävlinge är det som ligger mitt över vinslöv va?

*kl* Min lilla krabat har blivit väldigt suttig de varma dagarna. Är era mer törstiga eller de äter i vanlig ordning?

Försöker övertala sambon om de juridiska fördelarna med att vara gifta... Men det går väl sådär. Jag anser att sätta ett barn till världen är betydligt större än att gifta sig, men så resonerar visst inte han :grin: Om vi vart gifta innan Iggy föddes hade vi sluppit gå till kommunen och skriva på faderskapsbevis. Vet inte om jag berättat i tråden tidigare vad som hände... Kan dra det lite snabbt:

En vecka efter Iggy föddes åkte vi som sagt ner och skulle skriva på papperna. Precis när min sambo sitter med pennan i handen och ska skriva på pappret frågar han: Vad händer om jag skriver på pappret nu och det inte är jag som är pappan? Hon frågar direkt om han misstänker att han inte är pappan, berättar att Iggy "tillverkats" någon gång mellan datum x och x beroende på födelsevikten hon fick från BB och om han tror det kan stämma?

Jag som är full av hormoner börjar störtböla och känner mig väldigt liten just då... Jag vet ju att det är deras jobb, men det kändes verkligen förnedrande :cry: Sambon som inser att han klantat sig försöker släta över allt medans jag storlipar. Kvinnan går ut för att hämta ett vittne och när hon kommer in igen frågar hon om vi vill gå i familjeterapi för nu var det inte så lång väntetid på att få hjälp :crazy: gråter om möjligt ännu mer medan sambon försöker förklara att han bara var nyfiken och undrade

Ni kan ju tänka er en hormonstinn nyförlöst kvinna som sitter och störtbölar inne på en myndighet med stela byråkrater som inte riktigt vet hur de ska bete sig, en man som nervöst försöker trösta mig samtidigt som han inser att han nog skitit i det blå skåpet :rofl: Nu skrattar vi åt det, men då var det inte särskilt kul...

Ja, samma här! Bajsat och fisit en massa..Plus att hon varit snorig och slemmig så jag fick köra koksalt och nässug..Inte alls poppis:(
Ingen feber eller så, är ju lite slemmig ibland bara..

Nu sover hon, om än oroligt..Och jag känner mig helt slut..
Saknar min sambo som inte kommit hem än..Frågan är om han kommer hem nästa vecka alls, när showen väl är igång..ajja..Blir ju lite extra i kassan, så man får ju stå ut..

Just nu känns det dock som att jag inte vill att han ska komma hem..Skitkonstigt, men kanske för att jag ställt in mig på att fixa detta själv..Stänger gärna av känslomässigt när jag känner mig "övergiven" (är jag ju inte men idag känns dte så)

Synd om min lilla tös, fisig har hon varit idag..Lilla älsklingen..och hennes mamma bara gnäller om sin tid och vad joobbigt det är att höra hennes tjutande hela dagen..Tänk på Nellan då, höra mammas gnäll:grin:

Längtar så tills hon är stor nog att uppskatta små utflykter, som till Skånes djurpark, lalandia osv..Längtar verkligen..

Men sakta men säkert går det dit, hon har hittat sina fötter och greppar efter saker och vill smaka på dem. Hon har även valt grodfilten som snutte,, och vill gärna krama den:love: Söta unge!!

Blev lite allmänt pladder, har inte pratat med nån annan vuxen idag, blir lätt lite pladdrig då;)

Längtar med lite tills han blir lite större så han kan uppskatta utflykter lite.
Men samtidigt tycker jag att allt har gått lite för fort redan. Han är ju jättestor känns det som! Håller i saker och stoppar dem i munnen och så vidare. Vill ju ha tillbaks honom i magen igen och föda honom igen. (knäppis, jag vet) Men det va ju så häftigt!

viv Jösses, de tar verkligen allt på lite väl stort allvar ibland såna där kontors nissar :p

Nu har jag, i brist på annat att göra. Kollat tillbaks lite vårmammor del 4 tråden. Det va när den skrevs som jag födde.
Jesus vad svart allt va då. Han låg ju inne 16 dagar över tiden, och den nästan 3 dygn långa förlossningen. Och min förlossningsberättelse stod med där med. Lät som att jag vill gå och gräva ner mig någonstans då:D
Å nu vill jag göra om det. Snacka om att man glömmer fort.

hehe, det är väl därför folk skaffar fler, annars hade dom väl inte gjort om det:p

Känns som det bara är jag som inte glömt, jag kommer inte vilja gå igenom det igen, någonsin:crazy:

Det kan jag förstå! Du hade väl ett helsike.
Minns när jag läste dig förlossningsberättelse, jag va ute och körde med min ponny. Började störtlipa så jag knappt såg vart jag körde. Tur att pålle hittade:D

Naaw:o Ja, var ju inte jätteskojj kanske..Men värt det nu, även om allt inte är på topp idag..Hon är ju ändå vår ängel:love:
Du får ju inte gråta när du kör pålle, farligt farligt;)
Fast det är väl bättre än när man kör bil, som du säger så hittar hästen iaf vägen:D

Det är helt klart värt det i slutändan!
Fastän lillskiten vägrar att sova, just nu ser han ut så här:
31246948.jpg

Pigga ekorrögon som vägrar sova, men söt är han :love:

Det där med utflykter har jag också tänkt mycket på och längtar som tusan efter. Jag och sambon har som tradition att åka till Skånes Djurpark iaf en gång om året och ska såklart i år med, men vi längtar massor till Milton har ut något av våra utflykter, mer än att få njuta i vagnen :D

Det där med att inte vela gå igenom förlossningen igen är vi nog två om.. Men vi hade ju ganska tuffa förlossningar du och jag om jag inte minns fel?
Jag är fortfarande av den inställningen att jag aldrig mer kommer genomgå en vaginal förlossning....

Och jag väntar på att ta med lillen till High chaparall.
Men framförallt till Skottland. Vi planerade att åka dit förra hösten,
men då gick sambons far bort i samma veva så vi orkade inte åka.
Nu känns det som han bör bli några år innan han uppskattar nåt sånt.

Ja det huset är precis lagom för oss! Ja du har så rätt så, huset ligger några km från Vinslöv. Vi har ju våra föräldrar i Vinslöv så vi vill ju på det hållet :)

Milton dricker mycket om kvällarna och är bra törstig då. Vet inte hur mycket, men betydligt mer än han dricker i vanliga fall.

Längtar med lite tills han blir lite större så han kan uppskatta utflykter lite.
Men samtidigt tycker jag att allt har gått lite för fort redan. Han är ju jättestor känns det som! Håller i saker och stoppar dem i munnen och så vidare. Vill ju ha tillbaks honom i magen igen och föda honom igen. (knäppis, jag vet) Men det va ju så häftigt!

Galning :rofl:

Varje gång jag tittar på Iggy är jag så glad att allt är över och han finns på utsidan. Mådde piss under min graviditet så det vill jag aldrig uppleva igen. Men som ni säger så är det värt tusen gånger om! Men tänker inte utsätta mig för det igen. Adoption kanske :idea: Men det känns dumt att ta upp en plats för de människor som inte kan få barn på naturlig väg...

Kl

Nu på morgonen har vi haft det värsta bajskalas som skådats sen mannaminne... :eek: Sambon bytte blöja och satte lillemannen i sin babysitter medan jag började göra frukost till mig själv. 10 minuter senare brakar det rejält några gånger och lillemannen skiner som en sol och ser överlycklig ut. Då ser jag att det rinner bajs ut från hans pyjamas och ner på babysittern. Fick hålla honom en halvmeter från kroppen medan jag bar honom till skötbordet. Precis hela Vilgot var alldeles nerbajsad, från topp till tå bokstavligen... Fick sanera ungen, lägga honom i spjälsängen, diska babysittern med diskmedel i badkaret innan jag kunde äta klart min frukost...

Visst är det underbart med bebisar!? :love:

hehe, det är väl därför folk skaffar fler, annars hade dom väl inte gjort om det:p

Känns som det bara är jag som inte glömt, jag kommer inte vilja gå igenom det igen, någonsin:crazy:

Nej du är inte ensam om att inte glömma, jag kommer ihåg allt i detalj och har inga större planer på att göra om det inom snar framtid!

Selma gick från att bajsa efter varje måltid på bb till att bajsa varannan-var fjärde dag när vi kom hem. Sambon och jag hade lite panik och trodde hon var superförstoppad, men vår barnflicka lugnade oss ganska snabbt. I tisdags när det var så varmt var hon jätteorolig hela dagen och bajsade efter varje måltid och varannan måltid i onsdags, men nu har hon lugnat ned sig när det blivit svalare och är "normal" igen.

På tal om att sluta amma, hur har du tänkt gå tillväga? Vi har ju aldrig ammat utan bara pumpat ut mjölk och efter att ha fått mjölkstockning med hög feber x-antal gånger för att mjölken inte töms ordentligt, så har jag också bestämt mig för att sluta. Pratade med en syster om detta och hon sa att bebisen klarar sig precis lika bra med ersättning nu och att rekommendationerna som finns att man ska helamma i 6 månader har mycket med u-länderna att göra. Det är ju samma rekommendationer överallt, men eftersom vattentillgången inte alltid är den bästa på alla ställen och man har konstaterat att barnen mår bättre där av att bara få mjölk, så har reglerna satts så. Nu vet inte jag om det stämmer, men det låter ju logiskt.
Tänkte bara rent tekniskt hur du tänkte sluta? Jag är så rädd för att få mjölkstockning genom att bara sluta rakt av...

*kl* på tal om blöjor, vi använde pampers först, men lillans rumpa blev tokdålig och nu varvar vi mellan liberos 3 or och 4 or. Tror att Selma är 63 cm lång nu och väger ca 7350g, från att för tio veckor sen varit 54cm och 4730g.

*kl*

Har haft en skitnatt... Alex somnade redan vid 7 igår och ville inte vakna. vid halv 11 bär jag upp honom i spjälsängen för jag ska lägg mig och då börjar han med sitt öh öh..
Han ligger halvvaken, somnar till, sen blir det mera öh öh och sparkar.
Tar upp honom tillmin säng och lyckas få honom så vaken så att han äter lite. Sover ett par timmar, sen har han legat och sparkat och smågnällt hela natten. Har ätit ett par gånger..
Han ålar runt i sängen som en liten iller, vänder inte sig men lyckas på ngt sätt hasa sig runt ändå...och sparka på mamma :crazy:

får bli siesta idag när han somnar!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar