Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Åh, hur gick natten med kudden? :)
Här sover vi i den varje natt och det går bra. En kväll ville han inte sova i den. Han bara skruvade och skruvade sig för att ta sig ur men sen har det gått bra.

Dessvärre växer han nog ur den inom kort :grin:

*kl*

Ni som upplever att babyskydden blir varma, vad har ni för stolar/märken? Vi har inte heller AC och just det där med supervarm bäbis i bilen har länge varit ett av mina orosmoln..

Vi har oxå Tario. Jag har ifs AC i bilen och det fungerar mycket bra. Han svettas inte mer i babyskyddet. Den har bra solskydd :)

Har missat helt... Varför har ni en sån kudde?

Trist med amningen :( men som du säger skönt att slippa tänka på det under eran stora dag :love: är inte lite avis, vill ju också gifta mig... Men sambon tvärvägrar :cry:
Vilgot är platt på ena sidan på bakhuvudet och har liksom en valk på andra sidan pga det. Han är liksom vänsterställd och har troligen en förkortad muskel på den sidan. Dock tycker jag att både det och huvudformen blivit lite bättre sen några veckor tillbaka. Han är ju mer intresserad av vad som händer och tittar därför åt andra hållet mer.

Zask: Tror han blev lite fundersam när jag la honom där, men han somnade på 5 min och sov till 4:30 ungefär. Det var ändå längre än vad han gjort den senaste veckan. Fast jag är lite orolig för att armen ska komma i kläm och somna. Vet ju själv hur det är att ligga obekvämt på armen.

Vad gäller amningen så tänker jag inte ha något dåligt samvete den här gången. Nu har jag härdat ut i nästan tre månader och första tiden är ju viktigast. Synd bara att jag inte har något vidare stöd från sambon. Han tycker det är praktiskt med amning. :grin: Fast jag ska inte klaga, han tar hand om V nästan hela tiden efter att han kommit hem från jobbet. Men jag vill ha hans stöd att delvis sluta, eftersom man egentligen "ska" amma tre månader till.

Är det någon som har en sån där ångsterilisator för flaskor som man ställer i mikron? Dom är så dyra, men verkar väldigt praktiska. Det är sånt bök med att koka flaskor. Tar lång tid och det blir kalkavlagringar både på flaskor och i kastrullen.

Vad gäller amningen så tänker jag inte ha något dåligt samvete den här gången. Nu har jag härdat ut i nästan tre månader och första tiden är ju viktigast. Synd bara att jag inte har något vidare stöd från sambon. Han tycker det är praktiskt med amning. :grin: Fast jag ska inte klaga, han tar hand om V nästan hela tiden efter att han kommit hem från jobbet. Men jag vill ha hans stöd att delvis sluta, eftersom man egentligen "ska" amma tre månader till.

Du ska inte ha något som helst dåligt samvete, jag tycker du har varit helt fantastisk som har kämpat så med amningen! :bow: När det fungerar så är amning superpraktiskt och ganska mysigt, men så fort det börjar göra ont och bli jobbigt så är det varken eller längre. Man måste sätta en gräns för hur mycket man orkar, och jag är ganska säker på att många skulle gett upp för länge sen. All cred till dig som har kämpat på i tre månader! :bow:

Jag har också bestämt mig för att ge upp amningen om det är så att det börjar göra ont igen. Nu har jag ammat Stella i två månader, och förhoppningsvis kommer jag ju kunna helamma i 4 månader till. Kan jag inte det så är det inte hela världen dock, jag har gett henne så mycket jag kunnat. Nu funkar ju amningen fortfarande klockrent för oss, men man vet ju aldrig.

*kl*
Jag är lite lagom trött idag. Stella tyckte det var en bra idé att vakna kl. 6.30, det tyckte inte jag. :cool: Fick underhålla henne till strax efter 8, då somnade hon på min arm och jag lyckades slumra till jag med. Vaknar dock innan 9 av att mäklaren ringde, så då gav jag upp. La ner Stella i spjälsängen (där hon fortfarande sover som en gris) och klev upp för att äta frukost. Fast egentligen borde jag inte klaga, hon somnade redan strax efter 19 igår då vi var hos svärföräldrarna och sov enda tills jag tog upp henne ur bilstolen för att byta blöja och amma. Sen slocknade hon direkt efter amningen 21.30 och sov till 3.30. Så som sagt - jag kanske inte ska klaga egentligen. :angel:

Alicia somnade vid 23 tror jag, efter att ha småslumrat hela kvällen. Åt någon gång medans det fortfarande var mörkt (innan 3) och någongång efter 6. Och så vaknade vi nyss, vid 9.45.. Helt ok. Men jag är helt väck på nätterna så några tider vet jag inte. Ibland vet jag inte om vi varit vakna alls...

Haha, sådär brukar jag också vara under nätterna. Noll koll, jag halvslumrar mig igenom amningen. :D

Nu ni, nu ska jag ringa och beställa tid för besiktning av huset! :bump:

Kl

Jag saxar väl in samma text som i min blogg:

Alltså jag klagar inte men vad har hänt med mitt barn?! Sover 22-07 och somnar om efter 5 minuter amning och sover än!
Igår 22-06 och sedan efter 5-10 minuter amning sover till 9.30!!

Det låter lovande :laugh: Vill verkligen ha AC.. Maken vill investera i ny bil men jag är snål nu när vi ska vara föräldralediga, fast nog lockar ju AC/större utrymme/bättre säkerhet!

Vad spännande. Hoppas allt går bra på besiktningen. Man har ju blivit lite nojig efter att ha tottat på fuskbyggarna :) När ska ni skriva papprena på huset?

Ikväll kör vi iväg mitt sto till station igen :) Är jättenervös för att föra med fölet men det är i princip granngårds så det ska nog gå bra...

Haha, eller hur?! Vi är inte särskilt oroliga dock, svärfar har redan kikat på det mesta rent byggnadstekniskt och där vet vi att inget är galet. Det som skulle kunna vara är fukt, och vi har beställt en fuktbesiktning så. :bump: Troligtvis hittar dom inget där heller, men man vet ju aldrig.

Troligtvis kommer vi skriva papper måndag eller tisdag v. 28, lååååång väntan.. Mäklaren har semester nästa vecka så inte mycket att göra. Känner oss i alla fall helt säkra på att vi får huset, pratade med säljaren idag och hon är bara så :love::love::love: :o
Eftersom vi flyttar från 56 kvm till mer än det dubbla så har vi ju lite att inreda, vi saknar ju utemöbler osv. Det skulle vi få av dom, kan man ha sån tur liksom?! :love:

Flyttar de till lägenhet? Snika/deala till er gräsklippare och sånt i så fall.... Skittråkiga pengar annars ju... Har ni fått inflyttningsdatum?

Vi gifte oss tre veckor före fölossningen p g de juridiska fördelarna. Jag hade skrivit ett inbördes testamente tidigare som vi ändrade vid graviditetsbeskedet. Men kände att detta inte var tillräckligt. Jag hade av juridiska skäl inte vågat fortsätta enbart som sambos.

Jag tror det var mårten schultz som sa något i stil med att giftemål är ett förvaltningsbeslut och en juridisk paketlösning. Romantiken får man sköta på annat håll.

Vigseln hölls helt privat för att det inte skulle bli några sura miner. Något som vi insåg var helt rätt för oss just då. Tre dagar på en herrgård kort innan vi blev föräldrar var underbart. Med en massa tid för varandra och "valrossnusk". Festen funderar vi på att ha nästa sommar.

Från gästboken:
642.jpg

Vet folk att ni gifte er? Vet flera som gift sig hemligt innan barnet föds och som sedan har en brakfest alt. "vigsel" senre :)

Min bästa kompis gifte sej hemligt och höggravid. Bara jag och en annan kompis visste det. Jag fixade hennes hår och den andra kompisen är florist och fixade blommor. Sedan var vi vittnen oxå. De gifte sej på Arlanda och åkte till Rom morgonen efter. Jättemysigt var det!!

Känner ni att ni hinner fixa hemma? Typ disk och tvätt och städa och sånt. Jag hatar att inte hinna hålla efter som jag brukar. Men prioriterat naturligtvis A. Vill hon ligga på min mage hela dagen så får hon det, men skulle ändå vilja kunna greja lite mer... Sambon fixar ju när han kommer hem men det vore trevligare att hinna umgås då... Det kanske blir lättare när hon blir lite större...

Ja, det var det. Men det höll på attgå åt skogen... Var ju tvungen att ljuga för alla inkl sambon för att hålla det hemligt. Han ringer mej ALDRIG på jobbet men just den här dagen gjorde han ju naturligtvis det och när de sa att de inte hade en aning om var jag var och jag sedan sa att jag var på jobbet blev det lite tokigt... Har man lätt för att bli svartsjjuk är det inte svårt att gissa vad han trodde jag gjorde :)

Ibland hinner man fixa hur mkt som helst- andra dagar ingenting.
Upplever att när man har tider att passa fungerar allt bättre...

MÅSTE jag göra ngt och hon är gnällig så finns ju selen. Super uppfinning ;)
FAst laga mat med henne på magen blir ju begränsat- men jag äter ju i stort sett alltid borta.

Duscha är det jag tycker är svårast en gnällig dag...

*kl* På tal om att ha tid över... Dessa har vi gjort idagh med selen. En liten prototyp. Vet inte hur jag ska få hål i bokstäverna... provade med en men det blir så fel när man vänder den...
Innan jag gör den riktiga ska jag införskaffa riktiga tyger. denna är gjord i strumpor ;) Mkt enklare att fylla än den andra, har gjort ett rosa E klart...
[http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_36/31240000-31249999/640x480/31243565.jpg?0

Åhh, jag har inte vågat bhörja med min än. Köpte plysh och det var tydligen inte helt lätt att sy i . Urk, får ta tag i det i helgen... Ditt såg ju jättebra ut!

Hehe, ibland kan det bli lite tokigt ;)

Jag hinner inte så mycket. I tisdags diskade jag, den ren disken är fortfarande kvar på bänken och den nya smutsiga hopar sig. Jag har en liten dammsugare Electrolux Ergorapido som jag drar av det värsta på golven med. Igår var dotra vaken hela dagen utom en middagslur mitt på dagen eller power-naps i min famn. Hon vill inte sova själv längre utan mer eller mindre bara i min famn.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar