Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Har lite dålig koll på hur stora alla bäbisar är, både ålder men även vikt och längd. en liten sammanställning hade varit kul!

A är 11 veckor, väger idag ca 7800 och 66 lång

kan ju vara kul att veta utgångsvärdena..
4350 gram, 54 lång

Vi har precis gått över till storlek 3, men jag tycker att de är i största laget faktiskt. Vi har haft en del bajsläckage som jag tror beror på det.

Vilgot bubblar och dreglar också. Och jag torkar och torkar och torkar... (och fasar för den dagen då han kommer att kladda ner hela sig och hela köket... :eek: ;) )

V är 12 veckor, väger ca 6200 g och borde vara ca 60 cm lång. (49 cm och 3050 g från början)

Och vi använder strl 2 i libero på T, 3 veckor. Har även Pampers strl 1, men de klarar inte hennes bajsastrofer ;) har läckt lite för mycket helt enkelt...

Förra veckan, när hon alltså var 2 veckor var hon 54 cm och vägde 4055g.

Födelsemått: 49,5 cm & 3560g

Hehe! Tänkte inte på att man kunde ha flera barn ;) Men tror du att tälten fortfarande finns?
Min skrutta har åkt i babyskyddet på stan idag. Det är hon helnöjd med, men där kan de ju inte sitta hur länge som helst. Och det blir nog varmt på stranden eller var du nu är i solen...

Jag tycker det är jättejobbigt att inte veta. Fläktar det blir man ju lätt lurad också.

Nu va det en vecka sen senaste bvc besöket, så det har nog hänt lite till.
Men då va Oscar:
7 veckor, 63 cm och 5905 g.

När han föddes så va han 55 cm och 4400 g.

Kan tänka mig att fåra bebisar följer ungefär samma kurva :)
Milton var 53 cm vid födseln och vägde 4380 gram.
Förra veckan var han 4 veckor. Var då 59 cm lång och vägde 5230 gram (tror jag att det var) stora killen :D

Kl

Är det bara vi som har bekymmer med bilbarnstolen i värmen? Eller beror det på att vi inte har någon AC i bilen? Milton svettas ihjäl. Stolen är så tät och det blir en våt fläck efter hans bakhuvud, nacke och rygg.

Min Ac har gått sönder... Så vi är två. Men så varm har hon aldrig blivit. Ibland i början av åkturen om det är varmt har jag nere rutan ett tag. lite sådärlagom. Hennes sufflett på stolen går lååångt fram så där är inget drag.
Sitter nån bak så öppnar vi förar+ höger bak :)

De följer kurvan "gigantus enormus" :D:D

*pust*
29 grader i sovrummet. Jag som avskyr värme!
Blev röd som attans när jag gick en liten sväng på stan idag. Solskyddsfaktorn 30 hjälpte visst inte denna gång heller, blir att fortsätta med 50. Lilleman har klarat sig fint iaf, men har har varit i skuggan hela tiden.

.

Vi har också nere förar-rutan. Problemet är att Milton sitter bak, alltså långt från fläkten. Tack och lov älskar han att åka bil och somnar. Men åker man längre tur eller ska in någonstans där han får hänga med sittandes i den, typ i mataffären så blir han skogstokig, för då vaknar han och känner väl hur varm han är, stackaren. Ändå åker han alltid bara i body..

KL och svarar lite på det som diskuterats senaste tiden...

Vi använder både pampers och libero stl 2, vi gillar pampers bäst då de är mjukare och därför sluter lite tätare runt Ms smala ben :)
men vi har fått en massa libero rabatter så vi anväder de med :D
Så det blir libero på dagtid och pampers på natten.
Stl 2 har vi använt någon vecka nu

Mikaela 6 veckor - 51cm och 3375gram (47,5 & 2606g)
hon är nu 7 veckor så det har nog hänt lite mer.

Ang. värmen...
Vi satt inne hela dagen igår för det var 30grader redan tidigt på morgonen i solen sen fortsatte det med 30grder i skuggan med, så vi är inne med öppna fönster och balkongdörr och Mikaela har bara blöja på sig.
Idag däremot ser jag MOLN så vi kan nog komma ut en sväng idag.

Ang bilen och bilskydd så, har jag inte märkt att hon blivit så jättevarm och jag har inte heller AC men har fönstrar lite öppna för hon sitter ju väldigt skyddad i babyskyddet plus att jag har en tunn filt som solskydd över stolen mot rutan, så det blir ju inget direkt drag på henne då.

Men man märker att de känner av värmen, blir alldeles klibbig när man sitter och ammar, igår var hon dessutom vaken från 15-22 och ammade större delen av tiden, hade 5-20min pauser en längre på 45min då vi passade på att äta själva :) Jag var helt slut efter allt det ammandet i denna värmen...
Sen har hon faktiskt sovit 22-06, riktigt skönt!

oj blev visst lite långt :angel:

Théa är 11 veckor!
Har inte mätt och vägt sen 10/6 och då var hon 58 cm 5200 gram
(49 cm 3095 gr)

Vår AC har lagt av, så bilen blir ju mojsig i värmen.. Tycker också att Ts stol blir jättevarm, hon är svettig och varm när jag lyfter ur henne ibland! Hon verkar dock inte bry sig särskilt mycket när hon är i bilen, men så fort hon kommer ur bilen blir de gnälligt..

Senast ändrad:

8 veckor gammal 56,5 cm lång, 5,3 kg. Väldigt normal längdkurva, tjock på viktkurvan :D som sagt 400 g/vecka!
Startvärden: 49 cm 3,4 kg (3180g som lägst)

Ang bilen och bilskydd så, har jag inte märkt att hon blivit så jättevarm och jag har inte heller AC men har fönstrar lite öppna för hon sitter ju väldigt skyddad i babyskyddet plus att jag har en tunn filt som solskydd över stolen mot rutan, så det blir ju inget direkt drag på henne då.

Men man märker att de känner av värmen, blir alldeles klibbig när man sitter och ammar, igår var hon dessutom vaken från 15-22 och ammade större delen av tiden, hade 5-20min pauser en längre på 45min då vi passade på att äta själva :) Jag var helt slut efter allt det ammandet i denna värmen...
Sen har hon faktiskt sovit 22-06, riktigt skönt!

oj blev visst lite långt :angel:

Precis som min loppa, amning hela kvällen och sömn kl 22-6 och sedan sov hon även till kl. 9.30 :D

Isabella blir varm trots AC i bilen men mitt barn är en riktig liten svettloppa som svettas nästan jämt men hon vill ha det varmt och svettigt :confused:

Och min är nästan alltid kall om fötterna.... Hade strumpor på igår i värmen till kortbyxorna...
Hon har nog bara varit svettig om hon hamnat under vårt täcke med sin filt också...

Fast iofs är jag nog likadan. FAst nu när jag ammar blir jag varm om fötterna. haha

*kl*
Idag är febern som bortblåst! :bump: Så himla skönt, nu är det bara snorigheten som ska väck också. Inatt har vi sovit utan andningssvårigheter, lite tät i näsan när hon vaknade vid 5.30 för att äta men då passade jag på att byta blöja, ge Renässans och suga lite - vips så blev det bättre. :laugh: Nu ligger hon naken i babygymmet och pratar med leksakerna, har hela näven i munnen och sparkar med benen. :rofl: Back to business helt enkelt!

Här hos oss är det också svalare idag, med moln. Jag njuter för fullo, nu kan vi kyla ner lägenheten lite och kanske ta oss ut på en promenad. Stella verkar inte lida nämnvärt av värmen, men det är ändå skönt att slippa oroa sig.

Ser att ni pratar vikt och längd osv, vi ska till BVC imorgon så då kommer nya siffror från oss. Förra besöket så var Stella 57,5 cm lång och vägde 5040 gram, 7 veckor och 1 dag gammal. 52 cm lång och 3950 gram vid födseln

Senast ändrad:

Kall om fötterna är vår tjej också nästan jämt och det kan hon vara trots strumpor. Bebisar har ju dålig cirkulation i fötter och händer.

Zody: Vad sönt att höra att hon mår mycket bättre! Man blir ju så orolig så fort det är något.

Ja, det är behändigt med en kisse som inte går ut. Min siaMES är lite mesig av sig som tycker utelivet är jätteläskigt, och det är tur det. Kan ha dörren öppen så hundarna kan gå ut och in som de vill.
Skulle nya kissen visa sig vara en smitare så får vi bygga nätdörr.
Är sugen på en Maine coon, de ska ju tydligen vara lite mer framåt.

MCO är väldigt trevliga missar, har 2st själv :laugh:. Dock är den ene rätt reserverad men han har blivit bättre, kan bero på att han blev halvt ihjälkörd som ungkatt, den andre herren än väldigt med och trevlig. Nu vet ja förvisso inte hur Obelix (den mer reserverade) uppfödare hade det när han var liten men där Brucan växte upp hade hon 8st andra MCO + att hon höll på väldigt mkt med ungarna och dom hade tillgång till hela huset under uppväxten hos henne. Har BTW haft brottningsmatch med 7kg Bruce på morgonen, det här med borstning under magen är inte riktigt hans grej :o
Men ja, har nästan bara goda ord att säga om rasen, den enda som jag känner nu när vi har Theo är att just borstningen bli liiite eftersatt...men dom behöver inte borstas varje dag som tur, nån gång i veckan räcker gott!

En på min sambos jobb föder upp dessa. De har också dom i hela huset och dessutom en rasthage de kan vara i ute o klättra o så.
Fast iofs är de hälften av djurvännerna dottern deras är så har de det super. Vet ingen som är så mån om sina djur faktiskt. Underbart!
Hennes gris har förresten medverkat i ett barnprogram- en stooor linderödsgris hon hade som sällskap till sin "minigris"

*kl*

Ni som upplever att babyskydden blir varma, vad har ni för stolar/märken? Vi har inte heller AC och just det där med supervarm bäbis i bilen har länge varit ett av mina orosmoln..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar