Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag håller tummarna så hårt jag kan :)

Oregano- Kan du inte korta den i nacken? JAg har satt en liiten säkerhetsnål nere vid där bak :) Om man vill kan man ju sätta ett par stygn med nål o tråd :)

Jag försökte, men det är liksom inget hål där bak. Den är hel i nacken och då blev det alldeles för knöligt. Jag måste banne mig gå mäta kepsen och jämföra med måttkurvorna. Återkommer! :idea:

Ja, det här är verkligen inte bra för mina stackars nerver. :D Bilderna gör inte stället rättvisa, det är så himla fint verkligen. Trädgården prunknar just nu, helt galet vad det växer. :love:
Försöker intala mig själv att det inte gör något om vi inte vinner - men det gör ju massor! Vi vill ju verkligen bo där liksom. Ska höra med mäklaren sen om han tror att paret med det högsta budet kommer fortsätta höja om det är så att vi sträcker oss lite till. Åhhh, ring nån gång nu då!!!! :D

Hm... 45 cm i inneromkrets... Enl kurvorna motsvarar det en normal bevis på 7 månader! :eek: Vilgot är 38 cm, så det blir till att byta. Helt sjukt att de kan skriva 2-4 månader! Bättre är de anger storleken istället för månader.

Men stl i kläder är ju helg galna iofs... I mitt fall fanns det inte mindre keps... Så jag får nog prova eller använda den i höst... hihihi

Min Skrutta täcker halva öroenen också med sin ser jag nu när jag provade. Men det gör eg inget. Då bränns ju inte dom heller :)

Håller tummarna hårt för att ni får det!!

BVC idag. Alicia är nu 6 veckor och väger 4190 g och är 52,5 cm lång. Tror huvudet var 37 nu...
Idag ville fröken INTE ligga i vagnen. Och INTE bli buren. Hon skulle sitta framåtvänd på handtaget på vagnen.... Och det var jättelätt att bära henne så och skjuta vagnen samtidigt. Men ligger man i vagnen kan man ju missa något....

*kl*

Och jag tar ett djuuuupt andetag och promenerar upp till mina svärföräldrar. Har peppat mig själv för detta hela dagen. Vart i stallet och tagit två långpromenader med Iggy. Nu borde tålamodet vara på topp!

Gör jag detta nu så behöver jag väl inte gå dit på minst en månad iaf :angel:

Gah, jag är så irriterad! Mäklaren skulle ju återkomma under eftermiddagen, men tror ni jag hört något eller? :grin: Har försökt få tag i honom själv 3 gånger utan resultat och nu hade han gått för dagen... Ska jaga honom direkt imorgon bitti, för vi vill ju veta! Nu har vi dessutom fått utökat lånelöfte så vi kan sträcka oss till 1,5 för just det här huset om vi vill.
Visst borde väl mäklaren höra av sig oavsett om säljarna accepterat vårat bud eller det högre?

Ja de brukar ringa igen för att kolla om man ev vill lägga ett nytt bud. Precis som ni så finns det fler som har kontakt med sin bank i samband med budning och kan ev gå högre.

Nej vad surt, ville ju höra hur det gick med huset! Och om jag tyckte det var trist att han bara gått för dagen sådär så kan jag ju tänka mig hur tråkigt det är för er :D

Jaga henne/honom imorgon om ni är intresserad..Vi var med om ett hus som såldes fast vi fortfarande var med i budgivningen, antagligen pga dom gjorde nån deal med ägarna direkt eller något sånt..Men vi informerades inte alls, vi trodde vi hae högsta budet, och sen hörde vi inget..Fick jaga mäklaren, och när vi fick tag i henne så sa hon: Nä, det blev sålt" :crazy::mad:

Så är ni intresserade, var på! Lycka till:)

Måste bara fråga om du är mäklare? Lät så på ett inlägg :D
Haha! Gjorde det!? Nej, verkligen inte, men jag sitter i mitt tredje hus nu så jag har iaf lite erfarenheter vad gäller både budgivning, köp och försäljningar.

Zody, vill ni verkligen ha huset så ligg på! Det är mitt råd. Lita inte på att mäklaren hör av sig, för han skiter ju egentligen i vem som köper huset. Kommer ihåg när vi (förra sambon) skulle köpa första huset. Då var det tydligen en intressent som lagt ett bud på huset som låg under utgångspriset. Säljarna accepterade inte det, men de sa att de kunde vänta. Sen kom vi och bjöd utgångspriset och fick därmed köpa huset. Efter ett tag hade de andra sett i mäklarens skyltfönster att huset var sålt och då hade han blivit fly förbannad och skällt ut mäklaren. Han ville verkligen ha huset och satt bara och väntade på att mäklaren skulle ringa. Nu är ju inte situationen samma för er just nu, men jag råkade ut för/hörde om flera liknande händelser också och då är det bara två hus som jag sålt och köpt. (Nuvarande räknas inte eftersom vi byggt det) Så oddsen för att någon ska känna sig förbisedd är ganska höga. Vill inte skrämma upp dig, men lita inte blint på mäklaren är mitt råd!

Jaga henne/honom imorgon om ni är intresserad..Vi var med om ett hus som såldes fast vi fortfarande var med i budgivningen, antagligen pga dom gjorde nån deal med ägarna direkt eller något sånt..Men vi informerades inte alls, vi trodde vi hae högsta budet, och sen hörde vi inget..Fick jaga mäklaren, och när vi fick tag i henne så sa hon: Nä, det blev sålt" :crazy::mad:
Ytterligare ett exempel på att mäklare gör lite som de vill...

*kl*
Idag har alexander övat nya läten. Han har smackat och sagt brrrrr :laugh:
Blivande ryttare ? :D
Sen har han räckt ut tungan åt mig hela dagen!

Har verkligen hänt saker i utvecklingen de senaste dagarna, samtidigt har han varit ganska orolig och sovit bara när han fått vara i famnen eller körandes i vagnen.
Idag har vi varit på badet och storebror har badat medan vi låg på en filt i skuggan. Jättemysigt!

Imorgon har vi mammaträff på bvc och ska fortsätta babymassagekursen.

Säger som de andra, ligg på om ni vill ha huset. Vi har "förlorat" två hus under konstiga omständigheter med den mäklaren ni har och varit med om lite annat konstigt med honom oxå... Litar inte på honom för fem öre... Han vet nog hur man utnyttjar systemet om man säger så. Synd att mäklarna inte är mer reglerade än de är (vilket är inte alls...)

Det är så roligt när man ser att det händer saker! Hur gammal är han nu? Vilgot har också börjat sträcka ut tungan, men några nya läten har jag inte hört. Han säger "auw" och "guu" mest!

Hu, det låter ju inte alls bra! :crazy: Ska ringa det första jag gör imorgon bitti, för vi vill verkligen ha det här huset. Om inte annat så får jag väl be svärfar ringa säljarna och höra den vägen vad som händer. Så långt ska man ju inte behöva gå dock, och jag hoppas att mäklaren bara hade fullt upp med annat under eftermiddagen och att han glömde av att ringa..

Han är 10 veckor. Han har även tuggat febrilt på¨händerna. Ju fler fingrar i munnen desto bättre....

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 152
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 991
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist