Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

kl

Är så förbannat trött. Hela huset är kaos, nu börjar jag få ordning på det men fogarna värker och sammandragningar kommer i ett (nej jag känner de fortfarande inte men mensvärkkänslan avslöjar dem). Jag håller på att plockar en halvtimme - 45 minuter åt gången sedan blir det typ en timmes vila för att det ska sluta värka på alla möjliga och omöjliga ställen.
Det är så kolosalt dammigt här hemma, jag försöker fortfarande att undvika dammsugaren men om vi ska ha ett rent hem innan kl. 18 när vi får gäster så lär jag göra det ändå.
Min man sluta förhoppningsvis kl 16 idag, eventuellt kl. 17 på den tiden ska han hinna handla spån till hästarna och mat till kvällen. Och på tal om hästarna så har jag mockningen jag måste ta tag i också. Igår kunde jag bara mocka en box. Så fort jag lyfte grepen i den andra så fick jag ont i magen.

Fan man ska inte ha gäster så här på slutet av graviditeten. Jag vill bara ligga på soffan och inte göra ett smack. Sur på mannen som inte dammsög igår när han var ledig hela jäkla dagen! Trött på katterna som hårar överallt, hela tiden.

Oj vilken resa! Skönt att det slutade så bra och att ni är hemma nu. Vara på sjukhus så länge är ingen hit kan jag tänka mig.

Men samtidigt är det fantastiskt att vi har dessa förutsättningar i Sverige. Man får hjälp och man har stora chanser! Alla har det inte så.

Välkommen hos oss :D

Visst är det fantastiskt! Sverige hör väl till de världsledande nationerna när det gäller neonatalvård, och dessutom har "vi" tydligen en lite annorlunda approach jämfört med hur man gör generellt sett, internationellt. Här är man duktig på att ge så mycket stöd de behöver, men samtidigt så lite som möjligt. i till exempel USA och England är det tydligen så att man kör på "better safe than sorry", och väljer att ha maskinerna kvar längre. För barnen ska det nog inte göra någon större skillnad, men jag är beredd på att svära på att det gör det för föräldrarna!

Och så bara en sådan sak som att båda föräldrarna kan få tillfällig föräldrapenning från Försäkringskassan och delta i vården båda två, man behöver vara två!

Oj, helt plötsligt känns ens egna bekymmer väldigt små... Välkommen hit (eller ut kanske jag ska säga) och grattis till er pojke!!

Det är jätteskönt, framför allt nu när det känns som att man börjar se ljuset i tunneln! Nu hoppas jag bara att han ska äta duktigt och fortsätta gå upp i vikt, utan sonden.

Det låter rimligt som du tror, angående vattenavgång. Jag tror att en av de andra mammorna på Neo hade haft vattenavgång i v 24, men inte födde förrän v 29. Jag vet dock inte om hon låg på sjukhus hela den tiden.

Vet hur du känner!! Man blir så frustrerad när man inte orkar och kan:( Jag fick hoppa över mockningen nästan helt igår..fick bara ta värsta bajset, för jag orkade inte..magen gjorde ont:( dessutom har han fått stå två dagar..

Tur att min andra (och enda nu) medis tar idag:)

Kan bli galen på sambo oxå, vi bor i ett litet rum och han håller inte ordning det minsta, det är upp till mig..o det är skitsvårt för det BLIR ju väldigt mkt när vi lever,äter och är i ett rum hela tiden..men man behöver ju inte slänga kexchoklad papper på golvet för det, och man kan plocka undan lite..Men det är väl inte lönt anser han, för det är bara tillfälligt:grin: och här är så trångt, vi lever på sängen ungefär..och ta sig upp ur sängen, som är mjuk är svinjobbigt..saknar våra soffor:(

Men jag, som dessutom har boa instinkten och inte kan göra något av det pga renoveringen, blir toss!

Men, idag blir dom klara, så idag kan vi börja städa och sätta ner möblerna:bump::bow::banana:

Här händer det ingenting! Har knappt haft en enda sammandragning på hela dagen :(
Bara mensvärk och lite slemklumpar :D

Dammsög för första gången på evigheter själv igår. Idag tänkte jag torka golven.
Måste städa lite om det nu blir kalas här imorgon. Visserligen erbjöd sig mina föräldrar att vi kunde vara där hur det nu än blir, men tror att sonen vill vara hemma om det går.

Mocka slipper jag idag med. Hästarna har varit ute två nätter nu :bump:
Äntligen vår!

Ska vila nu innan det blir städning. Sonen ska med mormor på bio så det gäller att passa på när man är hemma själv!

Jag har nog tur. Min sambo jobbade från 7-17 igår. När han kom hem dammsög han hela lägenheten och plockade undan. Jag låg i soffan :S

Köp aldrig kök från ikea säjjer jag..Värsta skitet jag varit med om..Dålig service, fel saker, bänkskivor som var trasiga och idag fick vi reda på av vvs att vi inte kan använda den blandaren vi köpt till, för den är inte godkänd när man har diskmaskin!!! Varför planerar man kök med dom idioterna på köksavdelningen om dom inte upplyser en om sånt??? Detta är bara en sak i mängden, så jag kommer avråda ALLA att inte handla kök där..Tyvärr..betalar heller mer pengar och får rätt saker och bra service..

På toppen av allt kommer inte elektrikern idag, fast han var inbokad..Vi kan ju flytta ner våra möbler osv..men vi har ingen ström till tvn där nere än, eller kan laga mat..än..

Men jag är glad att man kommer kunna sitta där nere i sofforna, alltid nåt:)

Jag har såååå ont i fogarna nu, ryggen, höfterna, rumpan, benen och sedan de otäcka dragen i ljumskarna.... har legat här på soffan och känt mig hopplöst irriterad. Känner mig stressad dessutom för jag vill inte ha gäster här om det inte är tipp-topp eller iaf så att inte dammråttorna hugger efter en när man går förbi och reklamhögarna anfaller en.

Vårt sovrum ska vi inte tala om! Ni har ju en ursäkt att det kan vara lite rörigt i erat men vad ska vi skylla på? Bytte sängkläder i söndags och de gamla ligger fortfarande på golvet. Min man har säkert 10 par strumpor som ligger nedanför sängen och kattvinden är full i kläder som ligger i högar som ingen orkar ta hand om.

Matsalsbordet är fullt i prylar som min man städade ur kökskåpen igår. Vart ska jag göra av med det? Eller ska det stå där när de kommer i kväll?

Nej jag orkar inte med mitt hem idag. Jag kan flytta hem till mina föräldrar och få det lugnt och skönt ett tag.

*kl*

Varför finns det bara rosa flickkläder? och är de inte rosa så är det den där Hello kitty på dem... Jag vill ha en enkel vit eller röd stickad tröja eller huvtröja utan spets eller blommor och krussiduller på. Men det finns ju inte... Någon som sett någonstans?

Polarn o pyret har ju mycket i rött o vitt :) Har du tittat där?

Uva- vilken resa :) Tur att den gått så bra :)

Juzzen- stackare... men jag har aldrig haft problem med ngt från ikea. Iofs har jag kök från en annan firma...

Då vet inte jag...

En allmän fråga... Är det någom som är öm i mgaen? alltså för tryck på magen.
Jag vaknar om nätterna när jag ska vända mig o så. Är annars bättre i både fogar, sammandragningar och tryck för övrigt...

Sen känner jag inte riktigt skillnad på om de e sammandragningar eller bara fosterrörelser ibland.... hur känner ni det? Ni har ju lite mer än jag att jämföra med... förvärkar o allt.

Vi har kök från Ikea och är skitnöjda!:laugh: Sattes in i höstas. Bänkskivorna köpte vi inte där däremot, och inte vitvaror. Om det är diskmaskinsavstängning eller på blandareninte syns ju jätteväl på dem.

Vi monterade köket själva med hjälp av sambons kompis som har jobbat på kvik som leverantör/montör (altså åkte ut med grejerna till kunden och monterade upp) Och han sa att det var mycket bättre kvalitet än det andra, att han var imponerad!

Mitt i allt när vi höll på att sätta upp grejerna kom vi på en ny planering, och det vara bara att åka och byta de oöppnade skåpen, skitsmidigt.

Fick ni köket hemkört? du skrev att det var fel grejer ni fick.

KL

Kastar ut en fråga här eftersom ni har gått lite längre än jag som gravida. Jag har ju inte direkt haft några problem med smärta nånstans och sådär under min graviditet. Men så igår fick jag tydligen för mig att tömköra hästen och sprang nog lite mer än vad kroppen orkar. Idag har jag en brännande smärta i ffa blygdbenet. Är det detta som är foglossning? Har egentligen bara ont där, och lite molnande mensvärk + att bebisen rör sig ganska mkt. Har även ovanligt mkt (genomskinliga) flytningar. Tror ni det hänger ihop med min fysiska aktivitet igår? Har gått 32 fulla veckor imorgon...

Ont i blygdbenet är klockren foglossning, är du öm om du trycker på blygdbenet också (typ som att du skulle ha ett blåmärke)? Det sitter två fogar precis där, förmodligen är de de som gör ont.

Att bebisen rör sig extra mycket är nog bara slump däremot.

Då vet inte jag...

En allmän fråga... Är det någom som är öm i mgaen? alltså för tryck på magen.
Jag vaknar om nätterna när jag ska vända mig o så. Är annars bättre i både fogar, sammandragningar och tryck för övrigt...

Sen känner jag inte riktigt skillnad på om de e sammandragningar eller bara fosterrörelser ibland.... hur känner ni det? Ni har ju lite mer än jag att jämföra med... förvärkar o allt.

Jag kan vara öm för beröring fläckvis på magen. Precis som om vildbatting har töjt lite extra just där.
Sammandragningarna kan jag inte svar på för jag känner/märker inte mina om jag inte får mensvärk-känsla samtidigt.

KL

Kastar ut en fråga här eftersom ni har gått lite längre än jag som gravida. Jag har ju inte direkt haft några problem med smärta nånstans och sådär under min graviditet. Men så igår fick jag tydligen för mig att tömköra hästen och sprang nog lite mer än vad kroppen orkar. Idag har jag en brännande smärta i ffa blygdbenet. Är det detta som är foglossning? Har egentligen bara ont där, och lite molnande mensvärk + att bebisen rör sig ganska mkt. Har även ovanligt mkt (genomskinliga) flytningar. Tror ni det hänger ihop med min fysiska aktivitet igår? Har gått 32 fulla veckor imorgon...

Håller med Mabuse, foglossning och flytningar hänger nog samman med att du gjorde sånt som din kropp inte tyckte du borde ha gjort.
Fosterrörelserna har nog inget samband och de varierar från var dag men de blir tydligare och starkare ju längre du kommer i graviditeten.

Nääää. jag har inte ont fläckvis utan i hela magen. Även om jag rycker när jag är vaken... Kan tänka mig att det är tarmar o allt sånt som typ ligger i kläm och därför ömmar. Men så undrade jag om någon annan märkt av det....

Foglossning fram känner jag också exakt som Mabuse. Trycker man så känns det som ett blåmärke.
Så Zazzarazz- jag tror inte att du ska tömköra mera faktiskt...

Ja, misstänkte att det var det... Jag förstår inte hur alla ni som haft foglossningar mycket och länge ståååår ut. Det gör ju jätteont jue! Ska försöka lägga mig i ett varmt bad och se om det blir nå bättre.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 765
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?