Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Hmm jag blev också lite nojig på det där sen jag var hos BM igår..
Sen hon började mäta SFmåttet har jag varenda vecka legat liksom en mm från mitten, på den övre halvan men nästan så det legat precis på kurvan.
Senaste två mätningarna har det gått lite uppåt, och igår så låg kurvan precis under gränsvärdet på det övre strecket.
Jag vill verkligen inte få ett stort barn, jag är knappt 160 själv....
Får se hur det slutar, men jag är nojig ändå.

Kan det inte bero på hur de ligger också? Om de putar ut mycket och böjer sig som en banan borde ju magrn vara mer uttöjd eller? Ligger den långt bak syns den ju knappt...

Min var ganska stor v 28 på ul men min kurva var det inte nu v 32. Ska kollas nästa vecka igen- inte för bäbisens skull utan det är mig de kollar eg...

Min BM frågade mig om jag ville komma oftare iom min förlossningsrädsla men jag tyckte det räckte med varannan vecka.

Zody: Jag har inte ens tänkt på det om vi måste åka in vid rusning, men jag vet inte om att åka över dingtuna är så mkt bättre. Märks att ni är närmre förlossning än oss, ni har tänkt på detaljerna.

Nästan exakt så har det varit för mig med! :D Har följt mittenkurvan någon mm över den, men nu blev det ett rejält skutt uppåt. Förhoppningsvis låg lillfisen knasigt, men det får visa sig. Är ju inte överdrivet lång tid kvar, men å andra sidan så är det ju nu de blir riktigt stora om det skulle vara så..

Michellan; Nej det är nog lite pest eller kolera där, och eg. så är det väl inte IN till Västerås det är jobbigt på E18 utan mer om man ska ut... Förhoppningsvis slipper vi det bekymret dock, räknar med att få åka in under natten. ;)

*kl*
Har haft värkar ca var 6 minut hela natten, väckte sambon vid halv fem och sa att jag trodde det var dags att ringa och åka in. Vi låg kvar i sängen en stund och vad händer? Jo halv sex så avtar värkarna i både styrka och intervall.
Sen ringer klockan och han åker till jobbet, jag lyckades sova 2 timmar.

I morgon är det sveriges vanligaste födelsedag läste jag någonstans :angel:

*kl*

Hoppar in och säger att inget har hänt här än..lugnade sig över natten ..igen..
Bara för jag tror att det är på G, kommer jag sääkert gå över tiden;)

och herregud vad jag sover tungt nu!

Vaknade dock av rejääääl molvärk imorse,och ett stort tryck på bäckenbenet över underlivet så jag höll på att gråta..men det lugnade sig igen.. och jag börjar undra hur stor slemmisen är egentligen, för det släpper småbitar hela tiden nu, och flytningar har jag som attan, dock ofärgade..Ryggen känns trött, men det har lugnat sig lite sen igår..

Vi får se vad som sker..Men nåt är på G i kroppen, men det är kanske så här det kommer vara ett tag....

Nu vill jag ha ut min bebis..tycker det ska bli så spännande!!:D är mer rädd för tiden efter förlossning än själva förlossningen faktiskt...Hur kommer man bli som mamma:eek:

Tack för peppdanserna:D

Neeeej, varför avtog dom! Vilket lurenderejeri!!:mad:

Hehe, jasså, skulle det vara vanligaste födelsedagen imorn? hehe, där ser man! Jag vill inte ha då för sambons syster fyller år då!

Jag lägger in en peppdans för dig nu!!
:banana::banana::banana::banana::bump::bump::bump:

Kom igen Mikan bebis, kom idag!!

Nej det är väl så att det är lättare att ta sig in än ut till V-ås. Sedan så är körisken ganska liten och väldigt tidstyrd, har man varit hemma i ett antal timmar med värkar kanske man kan stå ut en extra halvtimme för att slippa köerna. Alt. betämma sig för att åka in en halvtimme innan köerna börjar. Värst rusning är 16.15-16.30 och fredagar har en propp vid kl 15 också. Har aldrig varit med om kö på helgerna så satsa på en helgbebis :idea:

För övrigt så kom jag på att det är fredag och jag klev in i v. 37 idag :banana:

Mikan och Juzzzen, nu måste ni faktiskt ta tag och vräka era bebisar ;) Måste kännas ganska tröstlöst att gå som ni med en massa känningar att det är på G och inget händer sedan.

Det är det verkligen! i natt kändes det verkligen som om att det äntligen hände ngt på riktigt och när det bara slutar så där kändes det väldigt snopet.
Ska åka in till stan och fika med en kompis och försöka fördriva dagen på något sätt.
Sambon jobbar till två, sen är han ledig i helgen. Känns skönt att veta att han är hemma några dagar. Nästa vecka jobbar han bara tisdag plus helgen, men vi fick ju tid till förlossningen nästa torsdag om inget hänt så förmodligen blir jag igångsatt då?

Tack för alla som peppar!
Nu ska jag skriva på FB så jag slipper en massa frågande sms...

Förstår det..Tycker att du ska få nu, jag är ju inte ens över BF än, så vi peppar för dig tycker jag!!:banana:

Skönt att sambon är hemma mycket nu, känns ju lite tryggare nu när du haft värkar så regelbundet!

Precis, så risken för att vi ska fastna en längre tid är ju minimal. Vi hoppas ju på en helgbebis, typ den här helgen blir perfekt. ;) Får se om nåt händer, men det tror jag inte. Värken i blygdbenet och ljumskarna är tillbaka, men är väldigt snäll än så länge. Räkan ligger i alla fall kvar på "rätt" sida nu :banana:

'kl'

Har precis varit på sockerbelastningen. Hade 4.7 innan och 6.7 efter. Är det bra?

Tack, vad skönt! De sa ingenting där.

Vad tråkigt att det avtog. Du får tvätta fönster eller knäskura golven eller något :) Shoppingtur funkade ju för Oregano!

Har städat iordning skötbordet, som har använts till lite allt möjligt medan vi väntat. Kanske kan det locka ut den lille? Ska bädda vagnen sen med när lakanen torkat!
Ska in till stan, hade varit kul att handla lite bebiskläder men då jag har fullt tillräckligt av den neutrala sorten så får det vänta. Ska handla något till sonen istället som han kan ha när han firar sin födelsedag i morgon.
Har förberett så att han kan firas hos mormor och morfar om vi inte skulle vara hemma. Ska ringa hans pappa och kolla så han inte glömt bort vilken dag det är. Det gjorde han förra året, var tom så dum så att han erkände det när sonen ringde och frågade om han kom :grin:
Skulle vi vara på BB så får mormor köra dit honom senare på kvällen så att jag kan gratta honom med.

Vilken härlig engagerad pappa han har... blir så arg på föräldrar som gör så. Känner mig lite extra stött eftersom min bio.pappa är helt blåst. Tur man har en ny pappa.

KL

slänger in listan igen, jag har så dålig koll när folk är beräknade.

Mars -10
8/3 - Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan-andra barnet
31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet-en pojke
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
20/4 - Lottch - första barnet.
23/4 - _saga_ - första barnet
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

Han var beräknad till den 10:e och kom alltså på BF :laugh:

Därför trodde jag aldrig att jag skulle gå över denna gång! Någon mer som hört myten att flickor behöver längre tid på sig?
Stämmer dock inte in på mig som kom 5 v för tidigt. Sambon fick de tvinga ut med igångsättning så här stämmer det inte alls :D Alltså måste det vara hans fel att bebbe inte vill komma. Eller hur :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 248
· Visningar
64 880
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?