Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

L

Åh, vad avvis jag blir!! Älskar och köra vagn! Vill också ha pengar och kunna köpa utrustning och vagn..Tror dock mitt pålleskrälle blir rätt het på gröten om jag sätter honom framför vagnen nu..Men hade varit kul!:D

kanske senare, när man blivit miljonär:laugh::cool:

Åh, jag ska köpa sele och vagn till mitt lilla sto till sommaren för skattepengarna, kan skicka ner henne sedan på "kollo" hos dig så kan du få köra in och köra så mycket som möjligt under sommaren :angel: :idea: :D

Kan det ha med den kalla vintern att göra kanske? Hihihi. Djuren anpassar ju sig och vi ska ju ha fint väder hela tiden när vi är mammalediga ;)

Kamomillo- jag har aldrig varit gladare äv att jag inte bor i Lappland :) Jag vill INTE föda i bilen och skulle antagligen lägga in mig på sjukhus en månad i förväg bara för att veta... hahaha

Det ska vara fint väder fram till nästa helg enligt tidningen....ska bara försöka få den där inne att inse detta! Det är mkt trevligare att ligga ute i solen i en vagn än i mammas trånga mage ;)

Rejäla spänningar över korsryggen..mkt slemproppsflytningar med lite brunt i nu..ont över magen, lite som träningsvärk...Hård mage..

kan det vara något på gång tro?:eek:

Har ont i ryggen, men känns som min vanliga ryggont, mensvärk och lite bruna flytningar efter hinnsvepningen tidigare idag. Tog alvedon och dexofen innan får se om de hjälper.
Vågar inte hoppas på något. Tittar på förlossningskliniken på 4+ istället!

Jag har en kompis som körde från borgafjäll till Lycksele själv när hon skulle föda sitt första barn. Vet inte hur långt det är, men typ 20 mil om jag får gissa:crazy:

Här har vi ju minst 25 mil till BB, så jag hajjar alltid till när ni oroar er för 2-3 mil.. motorväg!
Men vi vet våra förutsättningar, och hitintills har det alltid gått bra. Jag har några kompisar som fött i bilen, men det har gått bra det me:laugh:

* Jenny *

Eh... tror det bara är jag som har skrivit ngt om motorväg och jag är inte orolig?! Skrev t.o.m. att jag kände mig trygg.

Jag stämmer in i peppdansen jag med!
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: Uuuuuuut med er! :D

Min lillfis är en riktig rackarunge redan - gissa vem som vridit sig "rätt" igen och har fötterna på höger sida? :grin: Sov en stund på soffan och vaknade av att jag hade ont i fittbenet och ut i ljumskarna, och upptäckte att fisen vridit sig. Nu hoppas jag hen stannar så och bestämmer sig för att komma snart!

Jag hade 38 i v.37
Får väl göra dubbla :crazy::crazy:;)

Äsch, anledningen till en :crazy: är mest att måttet ökat med 3 cm på två veckor. Lite väl mkt enligt mig, och BM reagerade hon med - blev ett rejält skutt på kurvan. Det "brukar" ju avta eller till och med minska såhär på slutet. :laugh:

På tal om ljumskar! Jag har flera gånger fått precis som sendrag i ljumskarna fast inte sendrag. Känns som ett drag neråt, stumt och otäckt men gör bara ont om jag försöker att gå när jag har det där draget.
Fick onda elaka sammandragningar nu när jag skulle mocka... inte alls kul.

Jag känner mig med trygg. Har ca en timme till förlossningen, känner jag sambon rätt kan det nog reduceras ner till 30 min. Men det får han inte för mig.
Börjar värkarna på dagen så finns han 30 minuter hemifrån, så det är rätt lugnt....hoppas jag..:D Om det inte är en racerungen.

Jaaaa. gääärna:D:rofl:

Jag ignorerar dina smileysar och tar dig på allvar. Bli inte förvånad om du en dag hittar en söt liten brun vit häst på tomten :D

förresten, även jag håller tummarna hårt för er bägge att det är pågång nu!! Gud vad roligt, vår-bebisarna trillar in med jämna mellanrum nu framöver ju!

jag är så TRÖTT på min hosta!!!!!!!!!! Kan det ALDRIG ge sej???????? Och mellansveriges största miljöbov är jag väl oxå med tanke på allt snorpapper som gått åt!!!!!!!! Och så trött på att det piper när jag andas HELA TIDEN!!!!!!!!

Så nu har jag fått klaga av mej lite..
Vi kan nästan ha lite vadslagning om vem som kommer först... Jag tror på Juzzzen ;)

Känner mig trygg jag med, vet att vi kommer hinna in utan problem. Det enda jag oroar mig för är att hamna i kö på väg in till Västerås då de bygger om, men jag och sambon har kommit överens om att ta gamla vägen om vi behöver åka in runt "rusningstid" :D

Alltså, den förbannade värken i ljumskarna avtar inte trots alvedon.. Blir snart knäpp, ska värma vetekudde och krypa ner i sängen. Jäkla busbebbe!

Jag är inte heller ett dugg orolig att vi inte ska hinna in till förlossningen. Tror jag har bestämt mej för att åka till Västerås iaf... Och tar det lika lång tid som sist så hinner vi med en shoppingsväng på vägen oxå...

*kl*

Usch, nu kommer jag ihåg hur det var att ha mens...har haft mensvärk sedan bm besöket och vaknade av det plus sammandragningar. Tyvärr inte så kraftiga, de förvärrar mest "mensvärken".
Har skitont i ena höften av foglossning så det känns som det inte blir mkt mera sömn i natt :grin:
Ny alvedon plus dexofen dos och sen blir det soffan för att titta på någon gammal repris eller något lika spännande :cool:

*kl*

Hoppas nu att det blir bebis för både Mikan och Juzzen :banana::banana:

Vi var på aurorasamtal igår för sista gången, usch nu börjar det närma sig :crazy: kan man få utnyttja sin ångerrätt nu?

Vi fick pröva att andas lustgas, fy vad obehagligt det var! Antar att man inte tycker likadant när man har ont... Kändes som när man druckit alldeles för mycket. Allt känns avlägset, det snurrar och vet inte om man kommer kräkas eller inte. Sambon fick oxå pröva, han hade gärna tagit med sig en tub hem sa han :angel:

Ställer mig in i peppkören :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Lockar ut era små med en bild på min nu 1 månader gamla skrutt :love:
25410_377765167615_673142615_3823765_6358653_n.jpg

Tänkte även skriva in lite data för utvecklingen:
Vikt + 1,3 kg sedan födseln (taktar just nu 500 gr/v)
Längd + 7 cm sedan födseln
Fäster blicken och är stadig i nacken.

Och för mammas del,
har 4,5 kg kvar tills inskrivningsvikten. Hade dock 4kg för mycket till att börja med vilket ger 8,5 kg kvar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 916
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar