Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det verkar inte vara något fel på ditt minne. Sonen fyller 10 på lördag! Får se hur det kommer firas. Nu när jag klarade mig från första april så lyckas vi säkert med den tionde istället.

Ytterligare en som inte fått sova så mkt i natt. vaknade vid tre för den vanliga toarundan. Kunde inte somna om och precis när jag somnat kommer sonen in med världens näsblod. Han har varit snorig de senaste dagarna. När vi fått ordning på det och han har tvättat av sig så får han stanna inne hos oss, men han ligger bara och snurrar i sängen.... Han har med varit lite orolig de senaste dagarna.
Han såg något på tv om en mamma som dog under förlossningen, vilket inte var så lämpligt just nu :crazy: Sen klockan 6 ringer sambons väckarklocka, och den ringer inte bara en gång innan han går upp utan tre....

Till slut så gick han i till sig självmant, tyckte väl att det var för trångt bredvid en tjock mamma!
Sen klockan 6 ringer sambons väckarklocka, och den ringer inte bara en gång innan han går upp utan tre....

Nu har jag gett hästarna frukost, de har varit ute i natt för första gången!

Snart ska jag hänga ut lite tvätt, och tvätta lite mera barnlakan som jag hittade igår.
Funderar på att ringa min massör/zonterapeut och se om hon hinner behandla lite idag. Finns kanske något bra knep för att få igång förlossningen :D

Min svägerska blev "igångsatt" av en massörliknande människa. Jag vet inte om det är så men de påstår det för hon var på "igångsättnings-behandling" någa dagar innan vattnet gick. Fast samtidigt så var det bara 6 dagar innan BF ;)

*kl*

Nu vet jag vad ni menar med att slemmisen ser ut som en snorklump, hahaha:D
Var hos svärföräldrana igår, mådde illa och hade nån konstiga stick i ryggslutet..och magen blev hård av sammandragningar hela tiden, dock inget som gjorde ont..Sen fick jag en "jävlar jag får mens eller jag kissar på mig" känsla och kände hur det rann något i trosorna. Har ju haft rejäla flytningar men detta kändes skumt. Gick in på toa, och det var genomskinligt, som vatten..så jag trodde vattnet gått! Rann lite nerför benet när jag reste mig också..men inga mängder. Kände inget mer, tog på mig en binda och gick ut och satte mig i soffan.

Hade dock ett enormt tryck neråt när jag kissade, ock efter en stund fick jag kissnödigkänsla med tryck neråt igen. Gick in på toa..Och efter att ja kissat kändes det som en stor flytning, och där låg en del av slemmisen och simmade:p
Fick ännu mer när jag torkade mig, ganska rejält, och det var grön strimmig, bläää:p
När vi kom hem duschade jag, och då släppte lite till.
Dock har natten varit lugn, men jag har ENORMT tryck mot blygben och svanskota..och magen..Den har SJUNKIT! ser helkul ut:rofl: Nu är mina bröst fria, innan har magen och dom nästan gått ihopa, men nu hänger dom där dom ska, om några storlekar större än "normalt"..helkonstigt:D

De va inte bra att du boat för mycket så du får ont!

Min mor frågade mig igår om jag börjat boa än. Svaret blev att det gjorde jag för flera veckor sen. Rensade överallt, städade, bakade och höll det så dessutom. Fram till för kanske en vecka sen:D Nu orkar jag inte springa omkring med dammsugarn. Känns så otacksamt med fällande husdjur när de hårar ner på 10 minuter igen!
Kakorna är uppätna med.

Inatt sov jag skapligt för en gångs skull. Gick och la mig i ett annat rum och sov själv. Känns elakt mot sambon, men hans snurrande håller mig vaken och mitt snurrande håller han vaken.
Så här oroligt sover han aldrig annars, tror han är lite nervös inför förlossningen som närmar sig. 9 dagar till bf :banana:

Idag har jag den näst sista viktiga saken att uträtta. Ska till LRF och gå igenom jordbruksstöden så de papprerna kommer iväg i tid.
Sen är det bara det sista med gårdsdeklerationen kvar. Sen jäklar ska jag bara göra saker som jag känner för. Pilla lite i trädgården och försöka komma ut på körtur med ponnyn. Ska göra så kravlösa saker som möjligt. :laugh:

Ja, jag hade ju tippat på mitten/slutet på denna veckan...så vi får se om det blir så eller inte;)

Just nu har jag rejäl molvärk..men jag önskar att lillan ville vänta lite tills jag varit o släppt ut hästarna innan hon vill ut,(ska skos nu på morgonen så dom får komma ut senare) om hon vill komma idag;)

hehe, vi får se..Värsta är att man är själv hemma..hade gärna haft sambon lite närmare..han får ju köra några mil hem från jobb om det skulle vara..och ringer jag och säger: kom hem" så kommer han inte köra lugnt:crazy:

men du hade väl med haft slemproppsavgång?:p

Tror ni byggarna får panik om jag går ner och säger: jag föder nu, vem vill hjälpa mig?:cool:;)

Fy, kan inte vara alltför kul att inte ha sambon nära nu på slutet. Jag har ju sambon bara minuter hemifrån, det jag oroar mig för är dock att han inte ska höra telefonen... Men men, det visar sig hur det blir förr eller senare :D

Jag tror lite av den släppt, men jag börjar bli tveksam. Har liksom inte varit mycket alls, så det var säkert bara sjukt knasiga flytningar som klumpat till sig. Letar väl efter tecken och inbillar mig saker. :p

Jag letar med tecken... Vill inte att det bara ska vara konstiga flytningar utan att det ska vara delar av slemmisen också!

Nää, det är mindre kul..dock sitter vi på msn och han har luren med sig hela tiden. Han kan också sticka när som från jobb, så det är ju lugnande..Dock är jag mest orolig över hans körande hem, för han kommer inte köra lugnt..och jag vill lixom att han kommer hem säkert..man får väl säga det på ett sätt som att det inte är så farligt..även om man står där o har värsta värkarna:D

"Nää, älskling, det äär luugnt, ja känner bara att det är på G och är lite orolig. Vill gärna att du kommer hem direkt, men kör lugnt. Ingen ko på isen än":p

Ja, man letar tecken hela tiden..men min slemmis var både rejäl flytning och mer kompakt sörja...haha, dö äcklig egentligen:o Så det kan ju faktiskt vara en del av din med som släppt..Vi trro det eller hur!:idea:
Innan har den bara varit som hårgele och helt genomskinlig..men inte igår..blääh:)

Jag letar med tecken... Vill inte att det bara ska vara konstiga flytningar utan att det ska vara delar av slemmisen också!

Man behöver inte leta, att slemmisen går behöver inte betyda att förlossningen är nära den kan lossa veckor innan och även under förlossningen :D

Jag märkte inte ens när min gick på mig :crazy:

*kl*

Hade dock ett enormt tryck neråt när jag kissade, ock efter en stund fick jag kissnödigkänsla med tryck neråt igen. Gick in på toa..Och efter att ja kissat kändes det som en stor flytning, och där låg en del av slemmisen och simmade:p
Fick ännu mer när jag torkade mig, ganska rejält, och det var grön strimmig,

Jag hade nog ringt och frågat om det är så att det var grönt, det betyder ju att bebisen bajsat eller är jag fel ute nu??

Är du säker på att det inte var vattnet som gick? Min vattenavgång skedde 50 timmar innan förlossningen och jag fick inga värkar alls. jag hade nog ringt och frågat i vilket fall som helst :D

Samma för min mamma. Hon visste knappt vad slemmisen var när jag snackade om den:D och hon har fått 3 st ungar!

Det är så olika verkar det som, vissa har den släppt och sen har värkarna satt igång efter några timmar, andra så har det tagit veckor..
Inget säkert, men känns ändå som att det är på gång när den släpper så pass mkt, och man är så nära BF, men man vet aldrig..
Bebisen kommer när dom bestämmer det, så är det:p

Rensade överallt, städade, bakade och höll det så dessutom. Fram till för kanske en vecka sen:D Nu orkar jag inte springa omkring med dammsugarn. Känns så otacksamt med fällande husdjur när de hårar ner på 10 minuter igen!
Kakorna är uppätna med.

QUOTE]

:D Känns lite bekant!! Bakade som en tok för några veckorsedan men inte finns det nåt nu...

Här ska det bli stora bebisstädningen i helgen. Mamma och svärmor ska gemensamt ge sig på huset. Jag har ju knappt kunnat göra nåt sen jul och sambon dammsuger ju runt allt som står i vägen så det behövs. Dessutom så är inga fönster putsade sen innan vi byggde till huset förra sommaren så det ska de också göra. Tror ni man måste stanna hemma och titta på och tycka en massa saker eller kan man fly fältet? Mor och svärmor känner inte riktigt varann... :angel:

Ja, allså, jag funderade på det med det gröna med..men det var bara en liten strimma i den stora klumpen som var lite gröaktig. Resten av flytningen var helt genomskinlig..Tror det är när vattnet är grönt som man ska börja oroa sig..men du har rätt, ska nog ta och ringa!!
Tack:bow:

Ringde och kollade och det skulle inte vara någon fara. Blev det mer grönaktigt så skulle jag höra av mig, men det kunde vara lite åt det gröna hållet i slemproppen utan att man behövde vara orolig. Men skönt och få det bekräftat iaf:)

Senast ändrad:

Fly fältet så lär de säkert känna varandra bättre ;)

Du som kan, ett av fjolårsfölen försökte dia på mitt sto igår. Betyder det något? Tänkte om hon känner något som inte jag ser...

Att den gick med sonen kunde ingen ha missat. Hade varit hos BM och hälsade sedan på en kompis som jobbar som läkarsekreterare. När jag gick därifrån så kände jag något märkligt i trosan, gick in på toa och där låg som en hel burk med hårgelé.. Detta var på en fredag, sen började värkarna lite lätt på söndagskväll och han föddes måndag morgon.

Hoppas du får bebbe snart! Själv har jag och alla andra tippat på att min kommer ligga inne minst en vecka över tiden!

Tror mitt slemjox med har börjat släppa lite. För helt plötsligt har jag fått tjocka ljusgröngula klumpar. Har knappt ens haft lite vanliga flytningar under graviditeten, hade mer innan.

Sambon har börjat ge med sig på min plan om att köpa en ny rockard till ponnyn :banana:
Kanske får igång saker och ting om jag skumpar omkring i en vagn i 110 efter en springgalen ponny! :D

Låter som du också börjar släppa ut din slemmis, haha:D

Åh, vad avvis jag blir!! Älskar och köra vagn! Vill också ha pengar och kunna köpa utrustning och vagn..Tror dock mitt pålleskrälle blir rätt het på gröten om jag sätter honom framför vagnen nu..Men hade varit kul!:D

kanske senare, när man blivit miljonär:laugh::cool:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 967
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård