Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Förresten, när vi ändå pratar om slemklumpar och så....
Det står ju överallt att man ska få promblem med hård mage och förstoppning när man är gravid... Min är..... inte så... typ tvärt om :S Har alltid varit tvärtom förut... Så, hur är det för er? ;)

:)ja, jag hade samma förvirring första gången..Kändes som något vibrerade som du säger!
Nu är det lixom hela magen som bara darrar..dö skum känsla:p

Jag har alltid haft problem åt "stressmage" hållet förr..Nu är jag rätt hård:ohar aldrig varit så stabil i magen som jag är nu:)

Men har haft perioder under grav. där jag varit lösare, tror dock det varit för mkt lök eller nån stressig situation som utlöst det..men mest har det varit hårt, eller nsrare normalt, men hårt för mig:p:o;)

Hoppas det går bra att äta äggen! För vi äter bara ägg från grannen höns.
Vi eller någon annan hade nog märkt för längesen om det varit samonella i dem. Dessutom så är de vi köper iaf så ekologiska de bara kan bli. Känns lite bättre.

Min magen har alltid varit lite risig, sen jag blev gravid har den blivit normal.
Bara hård om jag ätit lite för mycket järntabletter.
Lite som mitt blodtryck, hade alltid för lågt innan, nu har det blivit normalt:bump:

Nej jag har inte hämtat den än faktiskt, funderar på att göra det nästa vecka. Hinner inte denna eftersom jag behöver hjälp med att lyfta. Fast en bild kan jag bjuda på när skönheten står här hemma :)

Min mage har aldrig varit sammarbetsvillig, tror det säger allt ;)

Juzzzen: ja det är jätte märkligt, fast ännu märkligare är nog när hon hickar! Känns som om hon ligger i rumpan på mig och hickar :o

Tänkte hämta våran nästa helg oxå, om den kommit då. Vem var det som hade köpt vit vagn mer än jag? Oregano? Eller var det Armani?

Haha, ligger i rumpan och hickar, det lät kul :)

Vilka blöjor har ni köpt/tänkt köpa förresten? Jag tänkte köpa ett paket Libero och ett pampers och testa. Jag kommer ihåg att jag inte alls tyckte om pampers sist men det kan ju vara olika på olika barn...

Armani har vit vagn :) De skulle ringa mig 1 april och någon ringde mig 30/3 men de ringde inte upp igen så jag antar bara att vagen har kommit annars borde de ju ha ringt igen?

Jag tror hon slår i bäckenet när hon hickar så därför känns det så märkligt i rumpan :o

Vi har ett paket Libero och ett paket Huggies hemma. Sedan de där proverna från pampers i babyboxen. Min man tog upp en blöja och frågade skrattandes vem som var så liten som kan ha dessa blöjor, min motfråga blev hur stor han tror en nyfödd är egentligen.

hihi..i rumpan?:rofl::rofl:
Det måste kännaas lustigt ja!:D
Jag känner mest det i sidan av magen/ryggen på mig när hon hickar..men hon hickar kanske mer inåt med ryggen, och din utåt med munnen, därför det känns längre söderut på dej?:D:rofl:

Jag känner långt ner i magen också men just det man känner i rumpan är ganska så märkligt, hela bäckenet rör sig känns det som!

Finns Huggies i så små? Då ska jag nog ta ett paket sådana istället för pampers.

Tittade i sonens låda där jag sparat första hårtussen, första tappade tanden osv. Hittade förlossningsjournalen. Han kom i v 38. Jag hade blodtryck 160/90 när jag blev inskriven. Är inte det högt? Och han var inte fixerad utan ruckbar. Vattnet gick 10.00, värkarna började 15.00, krystvärkar från 01.05 och född 04.50. Blödde 450 ml. Moderkakan släppte 7 min efter han föddes. Lite kul att hitta den faktiskt :)

Huggies 1 är 2-5 kg och sedan nästa strl 3-6 kg så de finns i små :) nalle phu mönster dessutom :angel:

Vad roligt med hans journal, kanske det blir en april-bebis nu då om hon följer brorsan :)

Ja, jag är rädd för det. Sambon fyller den 29 april och det skulle inte förvåna mej om hon kommer då..

*kl*
Blää, jag har en riktig skitdag idag! :( Har ju varit jättepigg och mått toppen de senaste veckorna, men idag är det som om någon klubbat mig med nåt hårt. Trots att jag sovit hela natten vaknade jag och kände mig trött, är helt slut i kroppen och känner mig allmänt rastlös liksom. Har dessutom huvudvärk, får se om Alvedonen jag tog hjälper eller ej. Tror lite mer av slemmisen släppt iaf, alltid något. :p
Nej fy f-n, nu är jag trött på att vara gravid!

Förresten, när vi ändå pratar om slemklumpar och så....
Det står ju överallt att man ska få promblem med hård mage och förstoppning när man är gravid... Min är..... inte så... typ tvärt om :S Har alltid varit tvärtom förut... Så, hur är det för er? ;)

Som du, också tvärtom. Det är dock bättre nu än i början då jag trodde jag skulle få hoppa ur bilen och sätta mig i diket.på vägen hem från en middag en gång. Trots att jag (sporadiskt) äter järntabletter är det inga problem.

Jag har varit hos bm nu förresten. Allt helt normalt, kan tom sluta äta järntabletter. Bebis ligger mitt på SF-kurvan och har huvudet på plats men inte helt fixerat.

Nu är det bara två veckor tills jag ska in på läkarkontroll för ev igångsättning, men vi är alla överrens om att ser det inte klart ut så väntar jag nån vecka till. Ju mer färdig bebis och kropp desto lättare förlossning. Och nu när förlossningspaniken börjar komma kan jag nog plågas av foglossning och andra konstiga smärtor ett par veckor till. :angel:

Vi har samma mönster du och jag:p jag kände mig också oförskämt pigg och rörlig och nu *PANG*..

KOm ut bebis..typ:grin:

Hur ser de om bebis är klar? Är det med UL och att de kollar hur stor den är?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 973
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård