Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Min BM har inte känt en enda gång hur hon ligger. Har tänkt be henne kolla men inte kommit mej för... Ska dit på måndag igen. Men jag var ju på förlossningen förra söndagen eftersom jag hade känning av UVI och fick första förvärkarna. Och då skulle läkaren kolla så livmodertappen var opåverkad. Då låg hon "rätt" men då hade jag legat på sidan länge innan. Sen när jag satte mej i bilen så floppade hon runt. Busungen. Men hon kan ju uppenbarligen röra sej rätt obehindrat därinne så än så länge är det nog ingen fara.

Delvis Kl kanske?

Men hur vet ni att ert barn ligger med huvudet neråt, är ruckbart eller fixerat?
Jag frågade min Bm förra veckan när vi var där hur bebisen i magen låg, men det tyckte hon var svårt att säga, hon kunde liksom inte tala om om det var huvudet eller rumpan som var upp mot höger revben (där jag hela tiden har typ en stor klump..). Tycker det är konstigt att hon inte kunde svara på det, borde inte Bm kunna göra det eller?

Tycker vår Bm är så nonchalant.... Blir inte klok på varför vi känner så, men vi känner så både jag och vår sambo, när vi frågar något etc. Om/när det blir syskon till denna bebis, så kommer vi välja en annan, känner oss inte alls bekväma med vår Bm, vilket är trist..
sambons syster hade ju som sagt också henne, och hon förlorade ett barn, mycket tyder ju på att detta hade kunnat förutses om Bm hade varit mer observant....

men fan vad tråkig!! Och jag tycker det är konstigt att hon inte kan avgöra hur bebisen ligger..du är väl så pass långt gången så det ska hon kunna känna, kan jag tycka..

Majoriteten av alla barn fixerar sig men det är inte allt för ovanligt heller att bebisen inte fixerar sig, oftast andra barnet av ngn anledning. Fixera sig kan dröja så långt som när förlossningen sätter igång. Jag ville tydligen inte fixera mig men jag kom ut "normalt" ändå.

Kan det vara för att det är andra barnet? Tänkte på det du skrev innan...

Hmm... fast samtidigt så räknas väl du nästan som förstföderska nu så här många år senare? Jag tycker det är lite konstigt ändå att hon inte har känt efter det närmar sig ju!

*kl*

allså, ibland undrar jag om min bebis mår bra:crazy:
Nu när hon rör sig ibland, så är det precis som en hund som kliar sig, eller skakar sig..Förstår ni vad jag menar? hela magen darrar lixom till i några sekunder..Kan det vara som hon rör sig så kraftigt så det lixom blir "vågor" eller..Nån som kännt samma? jag bara tänker på ett program jag såg om en som kände att barnet hade epilepsi(stavning??) redan i magen...:crazy:

*kl*

allså, ibland undrar jag om min bebis mår bra:crazy:
Nu när hon rör sig ibland, så är det precis som en hund som kliar sig, eller skakar sig..Förstår ni vad jag menar? hela magen darrar lixom till i några sekunder..Kan det vara som hon rör sig så kraftigt så det lixom blir "vågor" eller..Nån som kännt samma? jag bara tänker på ett program jag såg om en som kände att barnet hade epilepsi(stavning??) redan i magen...:crazy:

*räcker upp handen* Jag har känt det massor av gånger och tydligen ganska vanligt om man ska tro mammorna på FL

Det trodde jag oxå men jag har frågat både BM och när vi var på förlossningen och båda tittade jättekonstigt på mej och sa att så länge de inte var snitt första gången så är jag omföderska. Har inget minne av när sonen fixerade sej... Men å andra sidan, som hon far runt så är det väl ingen ide att vända henne nu, hon vänder sej väl igen efter 2 minuter ;)

Okej :) du verkar iaf ha en buse till bebis i din mage. Ganska nöjd med att skallad urinblåsa i jämförelse även om det gör läskigt ont.

Det har jag sagt hela tiden, bara för att jag har världens snällaste unge sedan innan så får jag väl igen det nu med den här. Sonen har aldrig ens haft en trotsålder någonsin. Bara varit världens snällaste jämt! Så nu får jag igen för det ;)

Åh vilket bra första barn du fick :laugh: Tror erat barn nu föds säkert i oxens tecken och blir envis ;) min vildbatting har redan gett prov på 3 ultraljud att detta kommer att bli en envis oxe!

Vi fick ägg igår av sambons någon släkting som har höns. Tror ni det är ok att äta det som gravid. Alltså ägg från privatperson och inte från affär? Eller är det ok när de är tillagat?

Va? Tonåringar?! Menar du att de blir tonåringar också? :angel: Ska bli väldigt spännande och se hur hon blir, hennes kusin är min mardröm måste jag tyvärr erkänna.

Vi fick ägg igår av sambons någon släkting som har höns. Tror ni det är ok att äta det som gravid. Alltså ägg från privatperson och inte från affär? Eller är det ok när de är tillagat?

Tror inte det är ngn skillnad på de äggen och de i butik. Troligen är släktingens ägg bättre t.o.m..

kl

Eftersom någon har en tendens att sätta i halsen med långa, vidriga andningsuppehåll, vid amning så började jag fundera. Varför ska tre träffar i föräldragruppen ägnas åt baby massage och ingen till att lära oss hjärt och lugnräddning för de små :confused:.

Ja det var väl så lite så :) det känns jätte märkligt. Första gången fattade jag inte ens vad jag kände utan blev lite förvirrad för jag hade ju ingen mobil på mig som kunde vibrera? Minns inte ens när jag kände det första gången men jag kände det tidigt i graviditeten och det är inte jätte ofta.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 980
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård