Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Att det gör ont när hon ligger på tvären är för att hela magen töjs ut när hon ligger så. Hon får ju inte plats åt det hållet så jag fattar inte varför hon ska envisas... Blir en rackarunge ;) Men så fort jag lägger mej på sidan så floppar hon åt rätt håll, men jag kan ju inte ligga på sidan hela tiden. Då blir det inte mycket gjort här hemma.

Kan du inte byta nu??? Du har ju många besök kvar... Min är jättebra- idag hade jag iofs en annan men hon hade bra koll på mig hon också :)
Jag tycker det känns jättebra trots att jag lagt tider så att sambo inte ens kan följa med.

Ruckbart- fixerat o så har jag inte riktigt ngn aning om hur det känns. Min har jag ju sett på UL ganska sent- ska på ett nästa v med så då ser man ju det...
Att ngt ligger långt ner går inte att missa....
När jag var inlagd hade de lite kurs på tjejen brevid för en som höll på att gå utbildningen. Då kände de ut allt på bäbisen så det måste ju gå :)

Men din BM ska kolla upp hur bebisen ligger. Om det behövs vändas så är det ju hon som bokar. Så var det hos mig. Hon kände det med händer och när den lilla krabaten slutade och sköta sig tog hon till UL för att vara säker.

Grattis i efterskott! :D Var nog trög när jag läste igår..

Enda anledning man kan veta om det är ruckbart eller fixerat är väl för att barnmorskan känner det med sina händer? Vilken märklig bm som inte vet eller kan det? Har ni bara en bm på mottagningen? Tycker hon borde ta hjälp av en annan bm som också får känna då.

Våran vildbatting låg i säte till v. 28 (10/2) när vi var på 3D-ul och sedan så veckan efter (16/2) vände hon sig och min urinblåsa fick äntligen vara i fred, nu skallar hon den istället. V. 32 kunde man konstatera på ul (ktr av njurbäckenförstoring) att hon verkligen låg med huvudet neråt och det tyckte min bm var jätte bra. Kanske du kan fråga om hon inte kan boka ett ul till er om hon är så osäker?

Jätte svårt att råda, jag är så nöjd med min bm som har stått ut med mina tårar och oro :)

Jag tror bebis ligger med huvudet neråt, den har han gjort i flera veckor. Ska dock till bm idag så får vi se om det är fixerat el ej!

Jag som är van att sova dåligt håller på att bli tokig på magen nu. Nu förstår jag varför människor med "vanlig" graviditet börjar få svårt att sova på slutet - magen är ju i vägen och stökar och bökar HELA tiden. Det gör ont hur jag än ligger. Så nu sover jag ännu mindre än tidigare om det är möjligt...

Blä! Räknar ner...

Ja du, det vet jag inte :o Det är stökigt i magen och häromnatten kändes det som om den klev runt på min höft.

Jag ska på koll imorgon.

Jag har faktiskt inte några speciella svårigheter att sova så länge jag ligger still (v. 36/35+4 idag), så fort jag vänder mig får jag ont i magen pga förvärkar och det hugger i höfterna. Sedan så har jag tur att kunna ligga i princip samma ställning som innan magen gjorde entré så jag kan ju ligga bekvämt när magen väl har slutat göra ont efter vändningarna i sängen.

Blir det hinnesvepning den 22?

Hinnsvepning den 21 var det! Bara två veckor kvar! Men den bm som höll vår vattengympa igår tyckte verkligen jag skulle bita ihop tills kroppen verkligen var redo för att få en så bra förlossning som möjligt. Och så har jag ju tänkt hela tiden. Är jag inget öppen och livmodertappen sitter som en hård propp då är det ju kanske bara onödigt...

Du sa häromdagen att du trodde bebben hade sjunkit ner för du kände dej bättre. Är det fortfarande så? Känns det bättre?

Jag håller tummarna jag med. Vi får se vad dom säger om tid och så. Jag ska dit nästa vecka oxå så det kanske blir tid då?

Åh, varför har jag en sån envis liten krabat :p

Nej nu måste jag sticka. Ska ha en hästdag idag på Ultuna! :banana::banana:
Men jag börjar med hårklippning!

*kl*

Jag undrar om någon här vet ifall feber är farligt för bebisen?
Vaknade i natt med hemsk frossa, svettades som en häst men frös nästan ihjäl:crazy:
Känner mig något bättre nu efter några alvedon och en långsam skogspromenad i morgonluften.
Annars när jag har feber så brukar jag vara förkyld eller må illa. Nu är det inget särskilt. Nästäppa, men det har jag haft de senaste 20 veckorna:D
Börjar fundera på om det är inflammationen i båda handlederna som ställer till det.
Underbart är det iaf att min ponnyskötare har påsklov så jag bara kan sitta hemma och kurera mig!

kl

Ohhhh jag har fått sova en hel del i natt, äta frukost och DUSCHA!!! Jag luktar nästan gott med rena kläder (det var de i alla fall i två min) och nytvättat hår. Jag njöt helt klart inte tillräckligt av sådan lyx innan jag fick barn :D.

Vad härligt nästan lite spakänsla :D

*kl*
Lite äckelvarning kanske?
Ni som har en slempropp som har släppt lite i omgångar. Har ni bara hittat en liten klump som ser ut som flytningar då i trosan eller är det ngt särskilt med den? Hittade en liten klump (0,5*0,5 cm och jag har inget ögonmått) igår i trosan men det kanske bara var en flytning som hade klumpat i hop sig? Om nu flytningar kan det...

Guu, jag lider med dig och dina medryttarproblem... För, jag är lite inne i samma sits :(

Min medis skulle gå över till att vara halvfodervärd från 1 april. Vilket skulle betyda avlastning för mig och lite mer pengar att lägga på bebis och hennes ankomst... Men så för några veckor sen fick hon för sig att byta jobb och då ställdes allt uppåner... Så nu har jag medryttare 3 dagar i veckan precis som innan och försöker lösa resten av tiden med olika medel... Inte det enklaste, jag upplever nämligen att det är riktigt svårt att hitta bra folk som kan rida! Fattar inte var dom finns... Det är tur att jag fortfarande kan rida hjälpligt, även om det tar emot... Hade verkligen sett fram emot att börja rida på en häst som var igång/tränad/tävlad när jag är redo för att ta upp det hela igen... Känns surt! Men men, försöker göra det bästa av situationen och försöker hitta en medis till helt enkelt... Jaja, ville bara gnälla av mig lite, det kommer ju säkert lösa sig... Frågan e bara hur bra lösningen kommer vara ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 000
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII