Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Grattis på födelsedagen!!

Gick just igenom min garderob på jakt efter kläder att packa ner i BB-väskan. Usch, vilken ångest jag fick. Hittade massor med fina kläder som jag glömt att jag hade. Och trots min jeansångest så när jag hittade favvisNudiejeansen blev jag lite knäckt...

Så snabbt som det gick för Oregano behöver det ju inte göra för det. Har en bit till sjukhuset och vill gärna hinna dit!
:rofl: Ja det var tur att vi bara har 15 minuter till sjukhuset, för det var verkligen på håret. Men jag återkommer som sagt med utförligare beskrivning av förloppet när jag kan sitta vid datorn och skriva istället.

Nu är vi hemma iallafall. Det var en sån jobbig tickande klocka på bb-rummet och sängarna så smala och hårda. Så vi sover bäst hemma inatt tror jag. Vi ska tillbaka på torsdag för ytterligare läkarkoll. Vi gjorde en idag också och allt ser så bra ut. Det är så himla skönt, att se med egna ögon att det är ett friskt och välskapt barn. :)

Wow, superGRATTIS!!!!! :bump: Han hade bråttom ut lille mannen!!! Gud va roligt, jag ska erkänna att jag blir faktiskt avis!

Nej, är det sådana där smala sängar som man tror man ska ramla ur hela tiden. Ahh, lutar mer och mer åt att vi åker hem så fort vi får.

*kl*

Usch, blir faktiskt lite ledsen. I morse när jag gav hästarna frukost såg lillsyrrans ponny inte helt fräsch ut när han kom och travade emot mig. Trodde jag såg fel men för säkerthetsskull kollade vi honom nu på eftermiddan när hon skulle ut med honom och då var han mkt riktigt halt :cry: inte lika halt som i morse men ändå. Känns så j*vla trist. Det har verkligen börjat gå ordentligt frammåt för dom och hon ser så mkt så mkt framemot våran hemmatävling om 3 veckor, och till råge på allt så gick hans behandlingsperiod på 150 dagar ut för 4 dagar sedan...:mad: Men, jag hoppas att han bara gjort något i hagen eftersom han såg bättre ut nu på em....lilla skrutten, han är ju en shettis och en shettis ska aldrig vara halt...har jag bestämt iaf....

Ja, nu kan hon inte ta alls denna veckan..Frågan är vad man kan kräva, om nåt alls..
Bänskivorna från Ikea var trasiga, båda två..vi har bara haft problem med Ikea allså..usch..
Ont i skallen nu:( Lite too much idag..

Vad märkligt ett par kompisar renoverade hela bottenvåningen på sin villa nu i vintras och deras bänkskiva från IKEA var också trasig! De har tydligen haft en hel del krångel med dem som jag har fattat det (inte att byta skiva utan andra saker).

Emmah det kan ju vara något enkelt som går över snabbt *hålla tummen*

Armani Grattis grattis på födelsedagen :)

Här har det varit full rulle, först vattengympa och två timmars samtal med barnmorskan som leder den, helt suveränt.

Sen fick jag mail om att det sto jag har i Tyskland redan är dräktigt, så nu ska hon hem och om allt går vägen så blir det föl i februari nästa år. Herremingud.. Dessutom så blir det fullt i stallet, så nu kopplade jag bort allt som har med förlossning att göra ett tag och planerar häst. Nu bör jag väl betäcka stoet här hemma så snart jag kan också för att inte få för stor skillnad på dem...

Annars så har jag små sammandragningar varvat med lite lätt mensvärk hela tiden.... Förtränger det dock!

*kl*
Frågar er alla... Ni har ju kommit en bit...

När "trillade" era bäbisar ner? När sa BM att de var fixerade?

Min är fortfarande inte fixerad, men hon ligger (just nu i alla fall) åt rätt håll med huvudet ruckbart. Tror det var i vecka 30 eller något som hon la sig så, annars så var hon verkligen som en pingpongboll i magen.

31/3 (förra onsdagen) så var huvudet fortfarande ruckbart men det var inte mycket, då var jag i v. 35.
Efter det ett par dagar så hade magen sjunkit lite och det har bökat en hel del och gjort ont i underlivet så jag kan tänka mig att vildbatting har fixerat sig men jag har ju inte fått det bekräftat (v.36)

*kl*
Jag har äntligen fått tid till frisören och redan på torsdag dessutom! Nu ska min grönskiftande hårförlängning bort och så ska jag vara tunnhårig och rödblond som jag är :)

När jag var hos BM idag så sa jag att det var skönt att hon trillat ner för att gallan inte får så mkt stryk. Hon kände på mig o sa att jag skulle ta det lugnare för hon redan låg så långt ner...
Hur tar man det lugnare då? jag gör inget annat än sover, äter, vilar o jobbar... O förresten- jag tar in posten o morgonfodrar 4 hästar också... wow.

Vilken v är du i?

hmmmm. Men jag har ju gått förbi v 30 jag me så då är det kankse lugnt? Hon är inte fixerad men det trycker mycket på blåsan- känns som när man tar cellprov ibland... svider liksom.
Mensvärk har jag lite grand- inte svår liksom. Liiite öm om man trycker...
Men jag klagar inte - mkt bättre än när gallan låg i kläm...... Fast det kommer väl tillbaka när hon blir större tyvärr....

Här har bebis legat med huvudet nedåt och varit ruckbar sedan v. 30+5, helt fixerad sen v. 37+0. Låg dock riktigt långt ner och var knappt ruckbar redan i v.35+0.

*kl*
Inget mer av slemproppen verkar ha släppt, och förvärkarna har avtagit. :mad: Lite mensvärk då och då bara, så här blir det knappast någon bebis inom den närmsta framtiden. Men men, jag fortsätter hoppas. :D

Min har legat med huvudet neråt när jag var på ul v 27 med- men inte så långt ner.... jag känner mkt skillnad... men inte så jag tror att det är ngt på g. Jag är bara nyfiken på er andra...

Delvis Kl kanske?

Men hur vet ni att ert barn ligger med huvudet neråt, är ruckbart eller fixerat?
Jag frågade min Bm förra veckan när vi var där hur bebisen i magen låg, men det tyckte hon var svårt att säga, hon kunde liksom inte tala om om det var huvudet eller rumpan som var upp mot höger revben (där jag hela tiden har typ en stor klump..). Tycker det är konstigt att hon inte kunde svara på det, borde inte Bm kunna göra det eller?

Tycker vår Bm är så nonchalant.... Blir inte klok på varför vi känner så, men vi känner så både jag och vår sambo, när vi frågar något etc. Om/när det blir syskon till denna bebis, så kommer vi välja en annan, känner oss inte alls bekväma med vår Bm, vilket är trist..
sambons syster hade ju som sagt också henne, och hon förlorade ett barn, mycket tyder ju på att detta hade kunnat förutses om Bm hade varit mer observant....

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 003
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar