Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Satt och tittade på sjukhuset på tv 8 igår. Där visade de en tjej på förlossningen som hade det ganska jobbigt. Då började man fundera på hur man är funtad när man längtar till förlossingen :angel:

Är väldigt glad att jag inte bor i lägenhet, då hade jag varit i upplösningstillstånd!
Här har jag att gå och pula med på dagarna så mkt som jag kan och orkar med. Går ut och räfsar en stund, sen kolla vatten till hästarna. Vilar lite och sen kan jag gå upp i stallet och bara sitta i solen och njuta av vårsolen. Funderar på att smörja lite läder i em.

Var du glad att du inte har häst just nu... Igår kom hovis och bara att göra rent hennes ben och kratsa ur hovarna var ett jätteprojekt. Tur hon är snäll så jag kan sätta mej på golvet bredvid henne. Hon börjar bli riktigt tjock nu hon oxå och sambon sa att han såg att det rörde sej i magen på henne oxå. Undra vem av oss som hinner först... Sen är det ju unghingsten som absolut inte ville in och hade frambenen runt huvudet på pappa ett tag. Och fölen som numer är åringar och börjar kaxa till sej oxå. Jag är så glad att jag har min familj som tar hand om allt åt mej! Nu när syrran är i Lummen blir det ju lite mer för oss men sambon är verkligen super och tar in bråkiga unghästar fast han är helt novis!

Tänkte tvätta lillans kläder nu och undrar lite... Har en vit body med röda ränder. Det står 60 grader på den. Måste jag tvätta den i det för att det röda inte ska färga av sej tror ni? Eller går det med 40?

Haha, jag såg också det avsnittet! :D Jag vet inte om jag på något sätt intalar mig själv att det inte kommer bli så för mig, det kommer inte ta så lång tid och inte göra så ont. Yeah right, det lär jag få äta upp! :D

Jag bor ju i lägenhet, och tro mig - man blir knäpp! Har ju balkongen jag kan pyssla med, men det är ju gjort på en timme eller så och sen är det ju inte så mycket mer med det. Ska nog ta tag i den under eftermiddagen, bara för att ev. kunna sitta där om solen tittar fram under all väntan.

Michellan; Det är ju iofs sant, men jag ser det inte riktigt så. :D Har varit hästlös i ganska exakt 2 år nu - så att bara få komma till ett stall är himlen för mig. Funderar starkt på att börja lektionsrida till hösten, just för att bara få någon hästkontakt.

Ia: Haha, DET låter dock som ett problem. :D Jag drar mig för att göra saker i golvnivå just nu, så att få rent vårleriga ben och hovar låter faktiskt inte så lockande ändå.
Ang. bodyn så har vi också en sån (Pop? :D) och jag tror jag körde den med övrig tvätt på 40 grader..

Senast ändrad:

Nä vi kommer att få hur lätta förslossningar som helst :D
Så snabbt som det gick för Oregano behöver det ju inte göra för det. Har en bit till sjukhuset och vill gärna hinna dit!

Precis, det var ju det vi pratade om när vi var halvvägs ungefär - vi skulle alla få snabba och smidiga förlossningar, snälla barn och så en kanonvår och sommar! :D Hoppas kan man ju alltid..
Håller med om det, 3 timmar är lite för snabbt för min del även om vi bara har ca. 30 min till BB... 6 är nog alldeles lagom. ;)

Jag kommer åka in väldigt tidigt, oavsett vad de säger per telefon. Får jag inte stanna på förlossningen så kommer jag ta ett hotellrum eller sätta mig utanför dörren till förlossingen och vänta.
Har nästan en timme in till Halmstad och behöva åka hem bara för att vända tillbaka en timme senare känns onödigt. Sen 2 timmar i bil på halvtaskiga vägar när man har värkar lockar inte heller!

Har ni lagat mat och bakat och fryst in? Jag tänkte göra det men... Hur svårt är det att slänga ihop en kladdkaka... Bullar är ju en sak. Gjorde kladdkakemuffins igår. Från att jag började till de var ute ur ugnen tog 20 minuter... Man kanske skulle göra lite grytor iofs... De tar ju tid iaf...

Jag tänker inte stå och göra några storkok nu utan vi fyller frysen med mat som sköter sig själv, soppburkar sköter också sig själv.
Sedan så har jag inte börjat baka än men jag ska... nån dag... eventuellt :p

Jag kommer inte baka. Vill man fika får man ta med sig. Jag bjuder på kaffe :D

Tänkte dock fixa lite köttfärsås och sånt som man kan frysa in.

Har bakat lite innan, men det är snart dags att fylla på igen. Maten får sambon sköta. Ska väl ha någon fördel med att ha en kock i huset :D
Dessutom har han sagt att han ska fixa all barnmat själv, ingen färdig på burk ska komma in i huset.
Jag bara ler åt honom, jag har ju barn sen innan och vet hur mkt tid det tar. Ibland är det smidigt med burkmat. Men det kommer han få märka själv :p

Jag kommer ihåg att de där fruktpureerna var rätt goda... En sked till bebben och en till mamma ;) Hmm, ja man har mycket ambitioner innan bebben tittar ut...

KL

Nu är det inte så många vårbebisar som har behagat att titta ut men då några av er har barn sedan innan så jag tänkte rådfråga er ändå. Hur har relationerna med nära anhöriga sett ut efter förlossningen? Jag känner inte riktigt igen mig själv och håller på att få spel på svärföräldrarna (har väldigt begränsad kontakt med min familj). Jag överreagerar, tar illa vid mig och kan absolut inte sätta några som helst gränser. Jag umgås hellre med vänner som är totalt ointresserade av bebis än dem som är genuint överlyckliga över sitt barnbarn.

Just nu är jag mest besvärad av att ha häst. Först och främst för att jag inte själv kan rida!! Kratsa hovar och borsta ben är jättejobbigt, och pålle tycker nog att matte är väärldens tråkigaste..

Dessutom har jag feta problem med min medryttare som sa upp sig..Som väntat så säger hon att KLAART jag ska följa kontraktet och ta april ut, för att höra av sig en dag innan hon ska ha honom, och skylla på diverse grejjer..Trött!! Nu skulle jag verkligen behöva vila, eftersom min kropp är jättetung, och jag har så ont..Därför jag skaffade medis från början..Tur jag har min andra medryttare så jag iaf är avlöst två dagar i veckan..Är jävligt irriterad på ansvarslösa människor som inte kan fullfölja det dom gett sig in på, utan försöker snitsa sig ur det..Grrr..
Hon skulle tex ha ons-torsdag..men helt plötsligt hade hon glöömt att hon skulle iväg med sin sjuka svärmor, båda dagarna:grin:

suck suck suuck..Sa att då får hon ta sina två dagar i helgen istället, och det skulle hon kolla upp..Hur tror ni det kommer gå..:grin:

Gick bra hos kuratorn..behövde prata av mig efter en händelse med min syster igår, som gjorde att jag knappt orkade tänka..men nu ska jag försöka fokusera på min bebis och vårt nya liv:) och annat positivt:) Sköönt att få prata av sig iaf!

Hos bm låg mitt blodtryck stabilt fortfarande, bebis hjärta lät bra, hon hade sjunkit ännu mer så BM sa att det var inte konstigt att jag hade så ont i den nedre delen;)Mkt tryck där nu. Bm trodde nog också att tösen skulle kunna ploppa tidigare,med tanke på alla "symptom" men vi får se, man kan aldrig veta:p

Jag sköter båda mina odjur själv med hjälp av min man, jag skulle aldrig fixa att ha medryttare för jag skulle antagligen skrämma i väg dem :o Jag fixar inte heller sånt där tjafsande som din ena medryttare håller på, jag hade bett henne fara och flyga för läääänge sedan. Fast jag är inte särskilt stresstålig längre heller sedan jag blev gravid, stressar jag så får jag super hög puls och tryck över bröstet och blir alldeles skakig!

Sist jag var hos min bm på tal om blodtryck så fick jag beröm för mitt fina blodtryck och det är tydligen därför hon inte har tagit några urinprov under hela graviditeten på mig. Hoppas att du och bm har rätt nu då så att flickan er tittar ut snart när köket är klart ;)

Jadu, jag har alltid varit anti medryttare..just av denna anledningen, plus att min häst är min bebis, så jag vill gärna sköta allt själv..;)

Men eftersom han är som han är, och måste få jobba,så har jag varit tvungen..:(
Dom extra pengarna är ju också en grejj såklart..men om det ska vara sånt här trassel så mår man bättre utan den oron..

Nu hörde hon av sig och sa att hon inte är hemma i helgen så hon kan inte ta då heller..Vad kan man göra åt detta? Vi har ju kontrakt på att hon ska ta två dagar i veckan och har en uppsägningsmånad..Pissmänniska:devil:

Det är nog lite så att när man inte har möjlighet till att pyssla med häst så saknar man ihjäl sig, och när man som ni "måste" blir det en annan grej. Din medryttare låter inte allt för skoj direkt, eftersom ni ändå har ett kontrakt och hon bryter mot detta tycker jag att du borde "vidta åtgärder". ;) Ekonomisk ersättning vore väl inte allt för konstigt kan iaf jag tycka, hon fullföljer ju helt klart inte sin del!

*kl*
Promenad ner på stan och lunch med syster+alla hennes vänner kan ha hjälpt, jag tror jag hittade en del av slemproppen i toaletten nyss! :D Förvärkarna har fortsatt hela tiden, lite mer tryck i dom nu kanske. :bump:

Ja, nu kan hon inte ta alls denna veckan..Frågan är vad man kan kräva, om nåt alls..
Bänskivorna från Ikea var trasiga, båda två..vi har bara haft problem med Ikea allså..usch..
Ont i skallen nu:( Lite too much idag..

Men vad nice, slemmisen har börjat släppa på dig med ja:D Hejja hejja:D

Min har dock bara smystartat, men liiite har den släppt..Blir glad när jag känner att sammandragningarna blir obehagliga :p som någon skrev, hur kan man se framemot smärta, haha:)

Jag tycker du kan kräva ekonomisk ersättning för veckan. Nu vet jag inte vad ni har för upplägg, men säg att hon betalar 2000kr/månad. Det blir ju ca. 500kr/vecka - och för varje vecka hon inte kommer så kräver du dom pengarna, självklart utöver de du redan fått. Hon måste ju förstå att hon sätter dig i skiten genom att bete sig som hon gör!
Låter som en rätt pissig dag du har, hoppas morgondagen blir bättre. Skickar en peppkram också! :)

Haha, ja det är verkligen galet över att man blir glad över suspekta slemklumpar och tilltagande smärta. Gravida är ett eget släkte. ;)

Japp- så vi grattar Armani också....- fast på födelsedagen!!!
:banana::banana::banana:

Tack så jättemycket snälla du!! Blir ju hela 23 år idag :D
Min underbara sambo var uppe och bakade scones till mig och kom sen in med frukost på sängen och hade även lagt en påsklilja på brickan, sötaste han! Som pricken över i:et sjöng han hela "ja må hon leva", detta förgyllde hela min dag!!

Sedan var vi lediga bägge två idag så vi for in till hans jobb och jag valde ut en, av mig, tidigare vald födelsedagspresent. Han jobbar i inredningsbutik, me like!!

Han och syrran har hjälpt mig med hästarna sen med sånt jag inte riktigt klarar av nu.

-dagen är helt tillägnad mig idag, vilket är roligt! Inga presenter så direkt utan bara umgås massor - det bästa jag vet!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 009
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?