Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Wohooo, hejja, hejja, hejja :bump: :bump: :bump:

Håller tummarna här och väntar med spänning på nästa uppdatering, lycka till!!

OJ vad spännande - lycka till nu!!!

Här har det varit lite lurigt. Bebis har levt rövare hela natten så jag inte kunnat sova, och nu idag har jag gått med små sammandragningar mer eller mindre hela tiden. Magen är stenhård och det är nytt för mig!!

Nu kommer man ju gå på helspänn tills nästa uppdatering från Oregano... Hoppas INTE hon blir hemskickad!!

Nu har jag varit på bio med sonen och hans kompis. Satt jättebra (i hångelsofforna ;)) och det var jättemysigt så nu vill jag gå på bio igen!!

Kl
:eek: Shit, det är nåt på gång här.... :eek: Vi var en sväng på Biltema och ICA Maxi bl.a och när vi kom hem la jag mig på soffan. Ganska snart fick jag en sammandragning och i samband med den sa det liksom "poff". Det både kändes och hördes och genast blev "värken" starkare och så kände jag hur det sipprade vatten... På toa kom det lite mer och det sipprar lite då och då nu. Det kommer värkar var 4-5 minut och sambon springer runt nu och packar det sista som ska med. Själv sitter jag på en ihopvikt handduk på köksstolen och törs inte röra mig av rädsla för att allt vatten ska forsa ut...

Fy vad läskigt..... :eek: Måste nog ringa förlossningen nu... :crazy:

Yey! Lycka till!!:bump::banana:

*kl*

Min slempropp håller definitivt på att släppa lite nu. Där var ju n¨got suspekt för någon vecka sen, och nu hade jag ännu mer av det, mer denna gång men lika i konsistens:p
Fick det efter ett par förvärkar/rejäla sammandragningar i bilen på vägen hem från Ikea...

Tror precis som Zody att vår dotter kommer komma denna veckan, kännt det genom hela grav att hon ska komma tidigare, så tror det blir i mitten/slutet på veckan..Vi får se:D

Imorrn kommer byggarna iaf!:bump:

Vilken konstig eftermiddagsutflykt! ;) :love: Det var klart 16:20. Drygt 3 h från första tecken. Det gick i rekordfart! Det blev en välskapt Vilgot på 49 cm och 3050 g.

GRATTIS!!!! :bump: :banana: :bump: Här gråter jag för fullt, så underbart att äntligen få ha sitt lilla pyre på utsidan. :love:
Ser fram emot att få höra mer om förlossningen när tid och ork finns. NJUT nu, jag är så avis! ;)

Stort GRATTIS!!! :bump:

Härligt att det gick så fort också. Hoppas att ni båda mår bra (och så klart pappa också) :)

:love::bump:

GRATTIS! Vilken liten snabbunge!:)

Ååh, jag vill oxå nuuuu!!:bump:

Vi väntar på förlossningshistorian när ni landat där hemma:D

Fint namn oxå!!:love:

GRATTIS!! :bump::banana:

Hoppas du vill berätta lite sen om din förlossning när du har tid att slita blicken från Vilgot :)

Mars -10
8/3 - Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan-andra barnet
31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet-en pojke
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
20/4 - Lottch - första barnet.
23/4 - _saga_ - första barnet
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

Uppdaterade listan lite:):bump:

GRATTIS!!! Vad skönt att det gick bra! Ta hand om er nu och så vill vi höra allt sedan när ni landat och orkar!:banana::banana:

Grattis!
Det gick ju väldigt snabbt! Hoppas att ni mår bra allihopa vi vill höra mer när du har vilat upp dig.
Hoppas att det smittar av sig så det händer något här med..

Vad gulliga ni är allihopa!! :love: Tack så himla mycket!! :bow:

Det gick så himla fort att personalen var helt överrumplade! :D Min största skräck var ju att inte få epidural och nu hann jag inte ens få lustgas. Men det gick 100 ggr lättare än vad jag nånsin kunnat föreställa mig. :idea:

Det är lite svårt att skriva på iPhonen samtidigt som Vilgot äter mat, så jag lovar en utförligare berättelse senare.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 021
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025