Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*
Så har ännu en dag snart gått och är då BF+4 imorgon :crazy:
Datumet i listan ändrades efter RUL till den 1 april.

Har haft en bra påsk med lite besök hos kompisar som gjort att tiden gått lite fortare. I morgon jobbar sambon igen, men min bil är fixad av en av tyskarna som är på besök :laugh:. Så nu kan jag ta mig någonstans utan att vara orolig att den ska stanna eller vägra starta.
Har redan bjudit in mig själv på frukost hos en väninna :D

Hade lite panik idag när jag insåg att sambon glömt mobilen i bilen som jag hade när jag körde sonen till kusinen. Och han skulle köra min bil till sommarhuset där de skulle reparera den. Kul om han blivit stående i skogen utan mobil och jag 5 mil därifrån och vattnet skulle gå liksom :eek:
Men här händer ju inget så just nu känns det som om jag ska hoppa över till sommarmammorna istället.

Har varit ute lite i trädgården och räfsat. Inte orkade jag mkt men det var skönt att göra någonting. Jobbigaste var att plocka upp från marken. Heerregud vad det är längt ner...och andas går inte !

*kl*

Jag tror helt klart vildbatting är på väg långt ner i bäcknet nu! :crazy: Hela dagen till och från så har jag haft som om det bränner/sticker till i underlivet, ganska så ihållande. Känns som när man kissar vid UVI. Har haft en hel del molande sammandragningar också, vildbatting har också gjort skäl för sitt smeknamn idag.

*kl*

Åh jag har åkt på mjölkstockning för andra gången innan ungen ens kommit ut :cry:

Lova att vara rädd om er tjejer när ni börjar amma så ni inte åker på skiten. För mjölkstockning är inget jag önskar någon. Fy vad kass jag känner mig... 40 graders feber och det känns bokstavligen som att jag är döende. Är glad att jag inte har en liten att ta hand om samtidigt

Stackars dig :( Vet hur det är hade det två ggr under tiden jag ammade och det var inte mysigt alls.

har du redan mkt mjölk eller hur fungerar det innan man ammar?

Ja som Ia* säger, se till att tömma bröstet. Ha en bh/top som inte klämmer, att barnet har rätt sugteknik. Sen vet jag inte helt säkert hur det där med kyla påverkar. En del säger att det inte spelar någon roll medans andra säger att det är kyla och drag som är boven i dramat.

I mitt fall tror jag faktiskt på kylan, för det är det enda jag kan komma på. Gick för första gången i vårjacka igår, kanske var för kallt för det?

Har tagit en lång varm dusch och försökt massera bort det "hårda" och stoppat i mig två alvedon. Känner mig lite bättre för tillfället. Men långt ifrån bra. Det läskiga är att det går så fort från det att man börjar känna av det. En timme och sen hade jag hög feber och värk i alla leder och huvudvärk from hell:devil:

Ja mina bröst läcker som såll och började göra det ganska tidigt. Pratade med bm om det som sa att det var ovanligt att man fick det innan barnet var fött, men att det kan hända. Nu har jag lyckats med konststycket att få det två gånger! :grin:

Välkommen:D

*kl*

Viv. Stackare:crazy:
Hoppas du kryar på dej snart, har hört att det är hemskt o ha..

Hur ska man motverka det? Hålla brösten varma är ett trick va? Och massera om dom börjar bli hårda?

För mig var det både kyla (gå i linne, eller kortärmat var döden för mina boobs - spelade ingen roll hur varmt eller kallt det var)
stress (räckte att vi skulle få besök eller att jag var lite nervös eller orolig)
åtsittande kläder/bh, och när Emil åt mindre/mer än han brukade som gjorde att jag fick mjölkstockning :(
Jag är nog extremt känslig, så jag hoppas ni alla slipper det för som viv skriver så är det inte ett dugg roligt!
Ett hett tips är att ha en bröstpump hemma, jag hade aldrig överlevt utan min!

Som avslutning så hejjar jag lite på alla små vårbejbs, vi vill se er på utsidan snart :banana: :bump:

Senast ändrad:

Men här händer ju inget så just nu känns det som om jag ska hoppa över till sommarmammorna istället.

Låter som en idé :crazy: känns som att mage på mitten är mitt öde för resten av livet.

Magen finns kvar nu på morgonen med. Har sovit nästan hela natten från 12 till halv 9. Bara varit uppe och kisat en gång. Inte legat vaken och inte kunnat somna om,, rena rama lyxen!
Så nu är jag utvilad...Hör du det därinne :p

Nej jag har deppat, surmulet, och irriterat mig på vänner som ringer, sms:ar o facebookar flera gånger om dagen och frågar om "någonting hänt" sniff. :devil:

Efter att ha ätit ngt kilo godis igår så känns det lite bättre :p

Sov också en hel natt i natt :bump: det gjorde jag verkligen inte igår, låg mest och väntade på att det skulle bli ljust och min man skulle komma hem (nattjobb inte öldrickning :D).

Nej jag har deppat, surmulet, och irriterat mig på vänner som ringer, sms:ar o facebookar flera gånger om dagen och frågar om "någonting hänt" sniff. :devil:

Efter att ha ätit ngt kilo godis igår så känns det lite bättre :p

Förstår att det är jobbigt, min svärmor kommer nog börja ringa varje dag när det börjar närma sig.
Godis är alltid bra som tröst ;)

*KL*
Vi har haft strålande sol och ca 10 grader varmt hela påskhelgen, i skrivande stund så kommer det snö från himlen. Hur gick det till?

Börjar dagen på Fb med ett enkelt "Nej", så slipper jag massa tjat sen. Eftersom jag är uppe tidigt så hinner många läsa innan de behöver ringa eller sms:a.

Sambon började skratta helt hysteriskt när han såg vädret idag. :D Jag vet inte om han börjar bli smått neurotisk eller nåt, för det lät helt galet. Sen muttrade han nåt om att det var väl typiskt nu när vi bytt till sommardäck. Oh well, skiten ligger ju inte kvar och E18 är ju rent och fint i alla fall så vi ska nog ta oss in till Västerås utan problem. :D

Ensiffrigt kvar nu, 9 dagar idag! Hoppas som tusan på att Räkan kommer den här veckan, har under hela grav. sagt att antingen så kommer hen runt den 7e som vi hade som första datum eller så går jag över tiden. Har sen igår kväll molande mensvärk, fick ta en Alvedon inatt för att kunna sova. Tänkte städa lite och se om det gör någon skillnad, annars så lägger jag mig på soffan och ger upp. :D

Lägg dig på soffan och ge upp ;) har läst om många som försöker sätta igång sina förlossningar med diverse aktiviter och ändå så har de inte dragit i gång förrän de har satt sig i soffan och gett upp.

Jag ska ringa i morgon och boka tid för däckbyte, har ju inte ens mina däck hemma och jag måste ha dem bytt före 15 april. Spännande, tur att jag är ledig så att jag kan ta första bästa tid de har.

Haha, det känns ju rätt lockande faktiskt - men jag ska nog banne mig göra ett litet ryck här hemma innan. Ifall nåt händer kan det ju vara skönt att få komma hem till ett lite mindre kaos istället för ett stort liksom. ;)
(två kraftiga sammandragningar med lite mensvärkskänsla under kort tid, förhoppningsvis fortsätter det såhär under dagen :D)

Ja man vill ju ha det städat när man kommer hem med liten för då kommer man ju inte orka städa, man har ju annat för sig då ju! :)

Peppdans till alla bebisar som ska ut nu!! :bump::banana::bump::banana::bump:

Japp! Det är där :) Håll du din inne så ska jag stressa ut min så kan vi ju SPAa tillsammans... Men tänk om de inte hinner bli färdiga ;)

Jag har ju tänkt stressa på min Bebis också, så u får börja stressa tidigt, hahaha :D
De måste ju hinna bli klara, måste fråga min BM på fredag om när de tänkt vara färdiga, det borde hon kanske ha koll på, fy fasen vad lyxigt det hade varit! Undrar var man gör av sambon om en annan går på spa, han får passa bebisen under tiden va? De säger iaf att det kommer bli toppen-fint där inne, så det hoppas vi ju på!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 021
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar