Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Mycket sammandragningar behöver absolute inte betyda att bebbe är på väg ut, då skulle ju jag fått min för lääänge sen. ;) Har haft rejält regelbundna sammandragningar sen v. 20+6 (ca. 4 st/timme, betydligt tätare än så vid minsta ansträngning).

*kl*
Har ni haft en bra påsk hittills? Här har vi haft det rätt lugnt och skönt, med massa god mat hos sambons familj under kvällen igår. Får också höra en hel del kommentarer om magen osv, men jag tar inte illa upp eftersom jag vet att dom inte menar något illa alls. Fick som exempel höra "snart spricker du ju" "först kommer magen, sen kommer magen och sen kommer Jenny" och "nu vet jag var min fotboll tagit vägen". Jag skrattar mest, för dom har ju rätt - det ser ut som att jag ska spricka snart :D Inga kommentarer om att äta för två, att jag är tjock osv vilket är himla skönt. Får bara höra att jag är fin och att alla längtar efter innehållet. :love:

Ang. bb-väskan så har vi inte packat mycket alls till bebis. 2-3 bodys, 2 par byxor, ett par strumpor, några mössor i olika storlek, en kofta, overall typ. Räknar dock med att använda bb's kläder mycket, men man kanske skulle packa med en pyjamas också i alla fall... Känns helt galet att det snart är dags, har 10 dagar kvar till BF men hoppas fortfarande på att Räkan tittar ut under nästa vecka. (som om det skulle hända, fortfarande lugna gatan här om vi bortser från att bebis börjar bli rejält stor och att magen blir öm av allt bökande..)

Jag har som sagt ingen aning... Får fråga syster min- hon har ju varit på samma BB 4 ggr så hon lär väl veta...
Jag kommer nog packa ner för mkt- som vanligt ;) Jag vill att lilla Räkan ska ha "sina" kläder men säkert är sjukhusets skönare...
Fast "våra" särkar tycker jag spretar vid brösten- jag kommer inte gå utanför dörren med bara den. Man behöver ju inte se sluskigare ut än vad man är....

Vet ni att de håller på att göra SPA på vår förlossning? Så antagligen så kan man vagga omkring där när det är dags. Undrar vad för SPA... Jag låg i ett helt nyrenoverat rum förra veckan- inte ens TV var på plats ännu så fräscht är där :)

Åh, vilket BB är det som har sådan lyx som spa? Blev jag allt lite nyfiken!!
Vårt håller nämligen på att renoveras (Kristianstad), tänkte om det var det som skulle få spa.. Hade ju varit bra härligt :D

Jag har börjat packa bb-väskan! Troligtvis i extremt god tid men efter veckans besök på bb så ska den fasen stå klar!

Än så länge nedpackad, två uppsättningar kläder 50 + 2 uppsättningar 56. En mössa, en filt och en snuttenalle (den vill han säkert ha direkt... Haha!) Till mig är det svårare då jag vill tvätta och packa ner några av de kläderna som jag använder nu, och jag vill inte vara utan dem i fyra veckor. Ska iaf stryka några långskjortor/tunikor och lite tights och packa ner.

Necessären är nedpackad. Den får väl stå så här halft packad så får jag fylla på lite eftersom. Men det blir en stor väska, jag tog en sån kabinväska på hjul. Ska jag få ner allt till mig så går det ju inte med en liten sportsbag?

Eller ska jag skämmas för för stor väska? Vad packar ni i?

Japp! Det är där :) Håll du din inne så ska jag stressa ut min så kan vi ju SPAa tillsammans... Men tänk om de inte hinner bli färdiga ;)

Haha! Jag kommer behöva packa i sopsäck.... Data, kamera, mobilladdare, filt, morgonrock, necessär... sen lite kläder förståss ;)
Kabinväska tycker jag låter väldigt bra o smidigt- det blir det här med.
(säger jag- så kommer den akut en natt och inte ens jag hinner följa med ;) )

Läste precis i dagboken ,som jag skrev sist jag var gravid, att vi packade väskan precis innan vi åkte.... Hmm.. vilken framförhållning. Jag ska försöka börja packa nästa vecka. Men jag hrm... ehh.. vi åker nog hem så fort vi känner oss pigga nog. Beroende på när hästen tänker föla oxå. Det vill jag inte missa.

Jag har ju inte packat än utan bara tagit fram saker och lagt på skötbordet (min man är fortfarande stressad på mig över det) men det blir nedpackat i en ganska så rymlig ryggsäck. Min man tog fram en lite kabinväska men den tyckte jag vara skämmig att ta med sig :o

Mars -10
8/3 - Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan-andra barnet
31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - första barnet,
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
20/4 - Lottch - första barnet.
23/4 - _saga_ - första barnet
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet

Maj - 10

2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet

Lägger till mig på listan =) Efter månader av läsning i det tysta.

Mars -10
8/3 - Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan-andra barnet
31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - första barnet,
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
20/4 - Lottch - första barnet.
23/4 - _saga_ - första barnet
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

Välkommen till gänget:banana:

*kl*
Nu får ni som är innan mig i listan se till att kalva snart!;)
Vill ju att det ska bli min tur snart!
Är aningens trött på detta nu. Fick ett litet bryt i förmiddags. Vill ju göra så mycket men kroppen säger stopp. Skulle köra av lite mer buskar och sly med röjsågen, men selen gick inte att knäppa över magen:o
Fick nöja mig med att plantera lite i utekrukorna istället, men det är inte kul.

Vi har också packat i en sån kabinväska med hjul:) Tycker det är smidigt och bra!

'kl*
Jag har jättejätte ont i ischias..kan knappt gå nu...och i venusberget, allså, mina fogar har aldrig varit så här dåliga...jag som tyckte att man skulle må bättre i dem i slutet:grin:

Nu vill jag ha ut min lilla tös, träffa henne och få slippa vara så här tung...

Tog iaf bilder på magen i förrgår..vet inte om man vågar lägga ut dom dock, man är ju dö snygg..*hrrm*:o

*kl*

Åh jag har åkt på mjölkstockning för andra gången innan ungen ens kommit ut :cry:

Lova att vara rädd om er tjejer när ni börjar amma så ni inte åker på skiten. För mjölkstockning är inget jag önskar någon. Fy vad kass jag känner mig... 40 graders feber och det känns bokstavligen som att jag är döende. Är glad att jag inte har en liten att ta hand om samtidigt

*kl*

Åh jag har åkt på mjölkstockning för andra gången innan ungen ens kommit ut :cry:

Lova att vara rädd om er tjejer när ni börjar amma så ni inte åker på skiten. För mjölkstockning är inget jag önskar någon. Fy vad kass jag känner mig... 40 graders feber och det känns bokstavligen som att jag är döende. Är glad att jag inte har en liten att ta hand om samtidigt

Stackare :( måste kännas hemskt!
Jag hade inte tänkt att bada i sommar, jag menar hur ska man kunna hålla brösten varma då? Mamma berättade att hon hade fått mjölkstockning bara av att hon gick ut i skjorta när det blåste ute. Hoppas det släpper snart för din del!

Välkommen:D

*kl*

Viv. Stackare:crazy:
Hoppas du kryar på dej snart, har hört att det är hemskt o ha..

Hur ska man motverka det? Hålla brösten varma är ett trick va? Och massera om dom börjar bli hårda?

:DNja, det vet jag ju inte eftersom jag inte kom så långt. Men den är rätt lätt när man använder selen så de värsta buskarna skulle jag nog kunnat ta.

Hehe nej det är klart men om man har foglossning m.m. så kan det ju inte vara ngn höjdare ändå? Jag har aldrig använt röjsågen eftersom den sköter min man, tror inte ens jag skulle få prova den för honom.

Se till att bebben äter regelbundet så bröstet töms. Lite svårt för viv nu... Finns ullinlägg att ha i BHn oxå som värmer.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
65 021
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025