Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

*kl*
Har tidigare skrivit att jag varit lite konfunderad över hur mkt bebben kan röra sig trots att den enligt BM varit fixerad.
igår när vi satt vid köksbordet så kände jag en hård rund del på höger sida av magen, typ rumpstorlek. Sen både såg och kände man en mindre rund sak på vänster sida, lagom huvudstorlek :eek:
Var för stort och jämnt för att vara knä eller fötter tyckte jag, sambon blev med lite orolig när han kände..
Har inte heller haft lika mkt tryck på blygbenet idag. Ska ringa BM när de har telefontid nu vid 1.

Har försökt att googla lite mer om hur vanligt det är att det vänder sig fel så sent, men hittar ingen bra sida

ja min slemmis var som små klumpar grönt snor, kom inte så mycket, kanske 1/4 tesked i ett par omgångar.

Var mkt större än en axel, låg dessutom ganska högt upp och lång till vänster. Ovanför naveln i linje med vänster bröst. Den delen som jag känner igen som rumpa låg mittemot på andra sidan, precis som om den lagt sig tvärs över hela magen. Ska se vad Bm säger, konstigt var det iaf!
Får kanske komma in så hon får känna. Har en tid till BM imorgon men då jag redan gått över tiden så känns det inte så kul att vänta tills dess :crazy:

aha du har gått så långt, jag kan nog garantera att om bebisen har vänt sig nu när den är så stor så hade du märkt det, när Moa vände sig i v 33 gjorde det svinont, det gick liksom inte missa:D

har det känts som att den har vänt sig eller var delarna bara "fel" nu?

Nu är jag visserligen bara i v36 men min lilla snurrar hejvilt. Själva snurrarna känner jag knappt. Det är när hon sträcker ut sej på tvären som det spänner som bara den. Ska bli intressant att höra vad din BM säger Mikan. Står ju inte så mycket om det på nätet.

Det kändes bara som om delarna låg helt fel. Fick liksom inte ihop det, om det nu inte ligger två därinne :D
Visst har det gjort ont ibland när det varit full fart därinne. Väldigt vild bebbe emellanåt. Att ha magen som bokstöd är inte att tänka på!
Får se vad BM säger. om de bara vill känna snabbt för säkerhets skull så slipper vi oroa oss.

Precis, och jag kommer sova mkt bättre inatt med :) Ska ändå in till stan snart. Vill de inte kolla mig så får jag väl ringa förlossningen, men vi har mkt längre väg dit.

ja de känner varje gång för att se så barnet inte har lagt sig fel (allafall här)

Tydligen är det olika från person till person då om det gör ont när den vrider sig, men bra att du ska dit idag så du slipper oroa dig i onödan:)

Har jag tur så var det ingen bit av slemmisen då för den var vit och genomskinlig :) men förvånadsvärt stor klump måste jag få säga!

Min slemmis har börjat släppa lite smått i omgångar, och den har varit helt genomskinlig och varit som hårgele i konsistensen. Så den behöver inte vara grön/röd eller blodstrimmig. sen kan den släppa lite, men återuppbygga sig om kroppen inte är redo för förlossningen. har jag fått lära mig:p

Min bebis är fixerad, och hennes lårben/knä sticker upp väldigt ofta (speciellt vid sammandragningarna) på vänster sida precis under bröstet. BM sa att det var låret/knäet/foten som ligger där..men jag har hela tidne uppfattat det som en boll:p så jag trodde det var rumpan eller skallen, men eftersom hon är fixerad(kollad igår) så sa BM att det var så:laugh:

Min slemmis har börjat släppa lite smått i omgångar, och den har varit helt genomskinlig och varit som hårgele i konsistensen. Så den behöver inte vara grön/röd eller blodstrimmig. sen kan den släppa lite, men återuppbygga sig om kroppen inte är redo för förlossningen. har jag fått lära mig:p

Denna klump var lite blandad vit och genomskinlig. Flytningarna idag har varit ganska slemmiga. Fan.. hoppas den inte tänker släppa mera om det var den utan går sin väg i maj i stället. Jag är inte redo att föda ngt barn i april så då får inte min kropp vara det heller

usch ja, visst är dte svårt att hitta bra folk?? Blev inte riktigt som du planerat heller nä.. Jag har lixom inte orken eller tiden att sätta ut annons just nu, ta ut folk som ska provrida osv osv..så det får vänta..Jävligt pissed på dumma människor som inte kan fullfölja överenskommelse när man dessutom har dte skrifligt...

Men som tur är har jag bra vänner och familj som ställer upp när det krisar, även om det blir extra puzzlande och oro..

Det låter ju lugnande :) Hoppas att så är fallet hos mig med. Det som var konstigt var att det kändes så stort och runt!

Jaa, men det var så jag kände med..Blev helt ställd..Innan jag fick veta att hon var fixerad och hur hon låg, var jag säker på att det var rumpan eller skallen..men den ligger åt andra hållet så det inte;) Men kolla med din BM för säkerhets skull, alltid skönt att få bekräftat att dte inte är nån fara:)

Ja men visst är det ändå hennes jobb att se hur Liten ligger? Och kan hon inte det så får ju det lösas med andra metoder, blir ledsen och irreterad på sådan nonchalans..
När jag skulle födas så fixerades jag aldrig, vilket ställde till det vid förlossningen. Det upptäcktes nämligen inte där förrän efter en lång stund. Det blev akut snitt.. Oroar mig ju över att det ska bli samma nu eller hur pass vanligt det är att man inte fixeras?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 984
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?