Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Det är väl mest så han inte ser liten ut, och sen är det ju hur jag ser ut "down there".

Här kommer kanske dagens absolut dummaste fråga, men vart köper man blöjor? Även jag fattar ju att det finns på ICA, men finns alla märken i alla affärer och skiljer det mkt i pris?

En spontan förlossning är väl alltid bättre än en igångsättning men du ska ju känna att du orkar vänta på den spontana förlossningen ska starta också så att du har ork att gå igenom den.

Svartfot: Mysigt det låter :) snart är det väl våran tur också vi som väntar och väntar :)

Ia*: Svägerskans äldsta dotter fyller också år den 29 april och jag vill absolut inte ha då!

Billigast är det på stormarknader, typ coop forum eller ica maxi.
Dyrare att handla på de små närbutikerna.

Ja, det e ju hur mysigt som helst. Sällan blir man så uppskattad för så lite som att bara visa sig.

Delvis kl

Ni som snart kommer att kunna skriva en förlossningsberättelse och känner att ni vill göra det. Kan inte ni be era partners diktera någon rad om deras upplevelse också? Hade varit skoj att höra några ord om hur den upplevdes från ”andra sidan”.

*kl*
Har nu pratat med BM och hon trodde inte att det fanns en chans att den vänt sig. Måste ha haft en väldigt konstig ställning bara. Eftersom jag har tid till bm imorgon och inte har känt av att det skulle vara något på G så kunde jag lugnt vänta tills imorgon. Hon hade aldrig hört talas om att något barn som varit fixerat så här sent hade vänt sig i säte.
Känns skönt att ha pratat med henne iaf!
Att resan till stan gjort att trycket mot blygbenet kommit tillbaka lite mera lugnar också.

Apropå den där känslan av att barnet "skakar" har jag med haft ett par gånger, riktig obehagligt!

Nu blir det grillning i det underbara vädret. Tyskarna åker hem imorgon och är lite tjuriga över att de inte fått se någon bebbe ännu. De kommer tillbaka om två veckor och då måste det ha hänt något, eller....:cool:

Var hos BM idag och min ligger fortfarande med huvudet nedåt i ruckbart läge. Min bebis har kommit på att det går utmärkt att snurra på sig även fast man ligger med huvudet nedåt. Tror hon försöker skruva sig ut och det är inte alltför skönt...

Japp jag har också vit vagn :)
Dock upptäckte svärmor att det var punktering på den nu :cool: så det måste lösas snarast, lika bra det, annars glöms det väl bort och upptäcks lagom tills vi hade tänkt använda vagnen :D

Haha, vi får se om våra bestämmer sig för att komma samtidigt och vad det är för nåt som kommer ut. :D

Efter en dusch, en insmorning med favorithudkrämen och en liten tupplur på soffan så känner jag mig lite bättre, men fortfarande helt omotiverad. Blir pizza till middag, sambon var inte heller sugen på att laga mat. :p

En bekant som ska ha barn i slutet av april ligger visst inne på BB nu för vattenavgång, livet är inte rättvist! :( Jag vill också, jag är TRÖTT på det här. Som tur är har jag lite molvärk nu igen, men det är ju bara falsklarm iaf...

Jag var in till V-ås och fick sommardäcken på bilen. Jag och mannen hamnade på Max så det var vår kvällsmat ;)
Har haft en massa sammadragningar idag, en del förvärkar och sedan den underbara känslan av att få urinblåsan skallad och mosad av vildbattingen.

Du ska se, din bebis kommer snart ut. Bekantingens bebis ska bara visa hur det går till :)

*kl*

My good vad ni har skrivit idag! :p

Kul att många verkar fylla den 29e, min sambo fyller oxå då. Jag är beräknad till den 28e. Vore ju inte helt oväntat om vi prickar den 29e.

Ungen härborta är fortfarande helt rörlig såvitt jag vet.

Ska också till BM i morgon.

Jag hoppas verkligen du har rätt, har svårt att se hur jag ska klara av att vänta ända till i maj för att få träffa bebbe utan att bli sinnessjuk. :D Om jag går över full tid så är det nästan exakt 4 veckor kvar... :crazy:

BM-besök för mig med imorgon! Får med mig syrran istället för sambon, hon är taggad som tusan. :D

*kl*

Jaha, nu är det kväller så nu har fröken lagt sej på tvären igen. Magen blir helt platt fram och bred som en ladugårdsdörr :S Så nu är det sidoläge i soffan som gäller. Får ligga så tills hon är så stor att hon inte kan vända sej mer :)

Själv ligger jag också på soffan och mår fortfarande illa sen vår
middag. Gör det ibland, precis som om det blir för trångt i
magen och bebisen bökar omkring som fasen..

Sambon och kompisen gnäller för att jag inte kan ligga eller sitta still, för jag stör vårt film-tittande, stackars dom då - not! :D

Jaha, inatt har jag sovit mellan 24 och 01.05. Vaknade och trodde hon var tre då jag brukar vakna för kisspaus. Men nej då, 01.05.... Slumrade lite till och från till tre och sen var det kört. Sen har jag legat och stirrat i taket och tränat andning på förvärkarna, som för övrigt var mindre roliga inatt... Kan bero på att jag städade kylen och städskåpet, tvättade massor, mekade isär hela dammsugaren och rengjorde den, rensade lådor och en garderob, gick och handlade och bakade tekakor och var ut till stallet. Borde kanske ha gjort hälften...

Happ, 39 fulla veckor och ingen bebis i sikte. Har haft en riktigt pissig natt och det verkar som att det kommer fortsätta under dagen.. Har som en svidande smärta i hela magen som inte ger med sig, inga sammandragningar i samband med den heller... Känns nästan som när man har en riktigt överjävlig diarré - fast i hela magen och i livmodern istället liksom. :crazy: Har även en trötthetskänsla i magen, och lite ont i övre delen av magen. Tur jag ska till BM 11.30! Utöver det så mår jag dock rätt bra. :D

Ia, du låter som värsta superkvinnan som orkade med allt det där igår. ;) Själv låg jag på soffan hela dagen, och tror inte att de närmsta dagarna kommer bli särskilt mer aktiva. Lite tvätt att vika möjligtvis - jag är så lat! :D

Börjar det inte närma sig att ditt barn får ett syskon i födelsedagspresent :idea:? Eller minns jag galet?

På min makes tio års dag försvann föräldrarna ut igenom dörren på morgonen och han fick en lillebror. Superbra om man har lite halvtaskigt minne som jag :o.

Happ, 39 fulla veckor och ingen bebis i sikte. Har haft en riktigt pissig natt och det verkar som att det kommer fortsätta under dagen.. Har som en svidande smärta i hela magen som inte ger med sig, inga sammandragningar i samband med den heller... Känns nästan som när man har en riktigt överjävlig diarré - fast i hela magen och i livmodern istället liksom. :crazy: Har även en trötthetskänsla i magen, och lite ont i övre delen av magen. Tur jag ska till BM 11.30! Utöver det så mår jag dock rätt bra. :D

Har också haft en riktig pissnatt. Vaknade typ 00.30, gick upp på toa, trodde jag skulle få hjärtsnörp då pappret var rosafärgat när jag torkat mig :o Blev så jävla rädd, men det syntes inget någon annastans så jag lugnade mig lite och gick i säng igen. Vaknade runt 02.50 och fick lov att gå på toa igen, inget rosa den här gången alls...hmmm skumt. Kl 05.00 var det dax igen, men då pga halsbränna, novalucolen var slut så jag fick ta samarin och det hjälpte ju inte nåt alls. Gick på toa även denna gång och inget rosa då heller, måste ju vart något väldigt tillfälligt. Funderade ett tag på om jag skulle ringa till BM men sist jag hade rosaflytningar sa hon åt mig att avvakta...får väl ringa i morgon ifall det skulle visa sig igen. Till råge på allt så har lillen också vart vaken typ hela natten och haft både disco och karateträning....

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 973
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård