Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Kosmosgrön:rofl::rofl:

Bra beskrivning faktiskt!!:D

*kl*
Nu ska jag masa mig upp till stallet..blir dock bara att strö i boxen, mockningen klarar jag nog inte idag tyvärr..men tur jag har hjälp imorrn, så pålle får stå ut med lite endags bädd:)

Vi är inte direkt superrika. Men jag vet att sambon precis satt ut en annons på en traktor som han redan fått massa svar på. Då tyckte jag att jag skulle få några tusen av dem:D
Körde dessutom med att om jag inte har någon vettig vagn att köra med så är det ingen idé att behålla ponnysarna alls att jag likaväl kunde sälja dem!
Och även om han inte erkänner det så är han lite fäst vid dem med så han vill nog inte göra sig av med dem.;)

Fly fältet så lär de säkert känna varandra bättre ;)

Du som kan, ett av fjolårsfölen försökte dia på mitt sto igår. Betyder det något? Tänkte om hon känner något som inte jag ser...

Jag hade inte brytt mig om det. En av mina 09: or fick ett ryck igår och skulle försöka dia på den andra 09:an. Mindre populärt!

Jag är avundsjuk på dig som väntar föl! Här har jag sto som brunstar och som måste till station (åker fram och tillbaks för koller och seminering) men vi väntar till nästa brunst tycker veterinären, och det innebär att det är stor risk att hon måste in när jag inte kan åka med henne. Typiskt...

Hörrni - ni har gett mig en rejäl tankeställare idag! Jag har inte ens funderat på hur vi ska lösa det om jag måste åka in till förlossningen på dagtid. Sambon reser ju i jobbet och kan vara 15 mil hemifrån om det vill sig illa. Hur gör jag då? Måste komma på en reservplan inser jag! Tack för påminnelsen, undrar varför jag tagit förgivet att bebis ska komma på natten? Känner mig lite dum... :grin:

Senast ändrad:

*kl*
Sådär då, förhoppningsvis sista BM-besöket avklarat! Jag har en riktig busbebbe i magen, jag funderade ju på om de kan gå från fixerat till ruckbar/rörlig - och uppenbarligen kan de det! Förra besöket var Räkan fixerad, idag var hen ruckbar. Har dessutom vridit på sig (som om jag missat det :angel: ) och ligger nu med ryggen på höger sida istället för på vänster.

Värden för v. 39+0
Blodtryck: 130/60
Huvud: Ruckbart
SF: 38 cm :crazy:
Hjärtslag/minut: 145

Magen har exploderat igen, tog ett hopp uppåt... Jag vill inte mer nu, får säkert en gigantisk bebis.. :(

Hmm, ja en av fyraåringarna på 176 (då 3 åring) försökte i somras dia på ett av stona med föl. Inte heller poppis... :) Det ska bli kul men jag börjar bli nervös :)

Jag ska nog inte berätta för sambon när jag har förvärkar förresten. Han blir jättenervös och tror att det är dags då. Jag har iaf tur för han jobbar i stan för det mesta. Så han kan vara på plats snabbt.

Oj, jasså, dom kan röra sig..Vad knasigt! Man tycker att dom borde vara så stora så dom inte kan/vill röra sig..och vända sig..det måste kännts:crazy:

Ska skriva värdena för mitt sista(förhoppningsvis här med) besök
V38+4
SF: 34,5 (bebis har ökat en del sen förra besöket, vilket ju är bra)
Blodtryck: 110/70 (legat där hela tiden)
Hjärtslag: 136
Fixerad fortfarande:)

Vi är inte direkt superrika. Men jag vet att sambon precis satt ut en annons på en traktor som han redan fått massa svar på. Då tyckte jag att jag skulle få några tusen av dem:D
Körde dessutom med att om jag inte har någon vettig vagn att köra med så är det ingen idé att behålla ponnysarna alls att jag likaväl kunde sälja dem!
Och även om han inte erkänner det så är han lite fäst vid dem med så han vill nog inte göra sig av med dem.;)

Det är rätt:D
Nä, klart du ska ha vagn:) Har du inga bilder på dina sötnosar??

Ja tydligen så kan de backa uppåt igen :crazy: Nu har hen ju tack och lov bara vridit på sig där inne, så jag har ju inte råkat ut för en kullerbytta - för DET lär kännas. :D Förhoppningsvis så sjunker bebbe ner igen, men BM sa att det inte spelade någon större roll om hen var fixerad eller ej, huvudsaken är ju att huvudet är nedåt och det är det utan tvekan.

Efter BM-besöket så käkade jag och syrran lunch ute (igen :angel: ) och såklart satte bebbe igång att livas. Till och med bordsgrannarna tittade fascinerat på magen, så det var ett jäkla liv. :D 4 tonårsgrabbar såg ut som de sett en alien eller nåt :rofl:

usch då..nää, kullerbytta lär man inte missa!!Huuuuga.. Nä, så länge dom ligger kvar neråt borde det ju vara lugnt:)

Hahaa, vad skojj det måste sett ut, deras miner!:p det är ju rätt läskigt hur mkt magen kan röra sig..kan tänka mig att tonårsgrabbar som inte är så insatta blir lite smått livrädda:D

Har oxå varit has BM idag. Ingen vändning här inte :grin: Men vi fortsätter med is i magen.

v37 nu då:

SF mått 35
Blodvärde 117
Blodtryck 123/80
Hjärtljud 132

Skrev en sån förlossningsinfo om önskemål och lite om oss.
Fick info om nummer till BVC som man ska ring direkt vid hemkomst.

Hörrni - ni har gett mig en rejäl tankeställare idag! Jag har inte ens funderat på hur vi ska lösa det om jag måste åka in till förlossningen på dagtid. Sambon reser ju i jobbet och kan vara 15 mil hemifrån om det vill sig illa. Hur gör jag då? Måste komma på en reservplan inser jag! Tack för påminnelsen, undrar varför jag tagit förgivet att bebis ska komma på natten? Känner mig lite dum... :grin:

Ser till att han inte befinner sig för långt borta när det börjar närma sig. Min sambo fick reseförbud under den tiden som det ev skulle kunna hända något.

och min kom kl 14:00 på dagen ;)

Kan du inte lämna hästen på stationen o slippa tänka på det då? Eller nån annan som kan ta tag i det några veckor?

Min sambo jobbar också iväg- händer det något akut tar jag med min syster tills han hinner hem. Tror ju inte att man klarar av att köra själv.... hihihi

*kl*

Nu är man tunnhårig igen då, blev ganska så korthårig också eftersom hon fick klippa upp håret en del :) känner mig fin så här när det börjar närma sig. Fast det skimrar fortfarande i grönt ;)

Min man jobbar 2,5 mil ifrån vårt hem men han har motorväg nästan hela vägen så jag känner mig trygg. Han tror ju dessutom att det kommer dra igång under natten precis som Cyllene, jag har fått för mig eftermiddag.

Ang. slemproppen så har jag läst att om hela släpper är det allt från 1 dag till 14 dagar tills bebisen kommer sedan så kan det säkert dröja ännu längre. Svägerskans släppte när hon var på toaletten och hon sa att det var som att kissa mängder med slajm.

Annars har jag kommit på att våran bebis gillar ljud, gärna höga och bullriga ljud. Då är det helt lugnt i magen så jag tror vi kommer få ha dammsugaren brevid sängen för att vildbatting ska sova.

*kl*

Hemkommen från barnmorskebesöket. Hon skrattade lite när hon såg mig, hon kommer ihåg min reaktion när jag fick dagens tid till henne för tre veckor sedan. (Var hos en annan förra gången)
Hon sa att det var många bebisar somj inte ville ut just nu, hade många patienter som gått över tiden!

Alla värden var bra och bebben låg med huvudet ordentlig nere. Hon gjorde en hinnsvepning och öppnade mig från 1 till 2 cm. Får se om det händer något nu då! Har haft mer mensvärk sedan dess så nu ska jag på hennes order gå och vila då sömnen inte var så bra senaste natten.
Skulle det inte hjälpa med hinnsvepningen så har jag fått en tid till förlossningen nästa vecka!

Sa hon vad det berodde på att många gick över tiden?

Hoppas det tar fart för dej nu!!

Har du inga bilder på dina sötnosar??

Hittade bara en bild på denna datorn.
Inte jag som sitter i vagnen, står bakom kameran som vanligt:D
Stoet hade jag inget bra på, men hon är en vanlig brun modell med ljus mule. Hon har sommareksem dessutom, så hon ser alltid lite skavd ut.

Notera 70 skylten;)
30740700.jpg

Vildtoringen heter han och blir hela 16 år på söndag.

Kan du inte lämna hästen på stationen o slippa tänka på det då? Eller nån annan som kan ta tag i det några veckor?

Min sambo jobbar också iväg- händer det något akut tar jag med min syster tills han hinner hem. Tror ju inte att man klarar av att köra själv.... hihihi

Jag har en kompis som körde från borgafjäll till Lycksele själv när hon skulle föda sitt första barn. Vet inte hur långt det är, men typ 20 mil om jag får gissa:crazy:

Här har vi ju minst 25 mil till BB, så jag hajjar alltid till när ni oroar er för 2-3 mil.. motorväg!
Men vi vet våra förutsättningar, och hitintills har det alltid gått bra. Jag har några kompisar som fött i bilen, men det har gått bra det me:laugh:

* Jenny *

Nej hon hade inte någon förklaring till varför många gått över tiden. Det är väl bara slumpen. Sen tänker hon kanske lite extra på det eftersom de är underbemannade och behöver alla tider de kan få!

Har sovit en sväng nu och slagit in sonens födelsedagspresenter så att allt är klart om jag nu inte skulle vara hemma på lördag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 965
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård