Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Här är det också sjövilt nu. Jag som haft en lugn bebis hela graviditeten har sedan de senaste två veckorna karate kid i magen. Särskilt kvällar och mornar. Var det inte nu de sista veckorna det skulle bli trångt för dem så de blev lugnare? ;)

Jo det var ju så det står i alla böcker. Men min vildbatting har nog inte läst läxan om hur man uppför sig :D

Inga bebisar inatt?

Jag börjar tröttna, nu vill jag att han ska komma ut. Eller ni vet ju att jag tröttnade redan i januari, men nu är jag trött på det på ett annat sätt...

Jag började läsa Gudrun Abascals bok "Att föda" igårkväll, jag har än en gång blivit påtvingad böcker av min mor men den var så himla bra så jag sträckläste till halv ett inatt. Kan rekommenderas!

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320427

En sak som påpekades om och om igen är hur mkt bättre det är för både mor och barn att föda i upprättposition. Alltså det gör mindre ont, det går fortare och det stressar inte bebisen lika mycket. Hade ni tänkt på det? Jag hade inte ens funderat på sånt...

Inte har det blivit något här inte! Tvärtom så har det varit väldigt lugnt i natt.
Har fått sova nästan hela natten förutom kisspausen vid halv fyra och ett par kraftiga värkar. Sen har jag somnat om direkt.
Det verkar inte bli någon gemensam födelsedag :laugh:. Fast det finns ju dem på den här sidan som det gått väldigt snabbt för så jag ska inte säga för mkt ännu :D

Ja jag tror inte det är ngn slump att det är vanligt att föda på huk i u-länderna, jag har drömt att jag har fött barn på knä. Har precis hört det som du har läst :) Tror inte jag kan ligga på rygg under en förlossning eftersom jag inte ens kan göra det i min mjuka säng eller normalhårda soffa utan att få ont i ryggen som strålar ner i benen.

Oregano: Tycker din förlossningsberättelse var perfekt :) kan man boka en likadan förlossning som dig tror du? ;) Längtar efter att ha vildbatting på utsidan.

Comfort: Ja, jag är v. 37 nu och det har inte direkt lugnat ner sig i magen. Ingen i vårtråden verkar ha en lugn bebis eller så har vi allihop minibebisar ;) (jag ska ha en svensson-stor bebis enligt viktuppskattning)

*kl*

Jag är helt förstörd i mina fogar idag, städning av hela bottenvåningen, dammsugning, mockning och strö i boxarna. För mycket på en dag helt enkelt.

Här är det också sjövilt nu. Jag som haft en lugn bebis hela graviditeten har sedan de senaste två veckorna karate kid i magen. Särskilt kvällar och mornar. Var det inte nu de sista veckorna det skulle bli trångt för dem så de blev lugnare? ;)

Ja eller hur, lillen har vart relativt lugn hela graviditeten men nu sista veckorna är det som han fått för sig att han är karatekid. Det är nästan aldrig lungt där inne :D Ibland vaknar jag tom på nätterna av att han håller igång, och inte tala om när han är och bökar runt ovanför urinblåsan :crazy: Går in i v 36 idag :bump: nu är det inte långt kvar!!!! (hoppas jag iaf...)

De föds nog med svart bälte hela högen. :)

Cyllene: Jag tänkte försöka gå med gåbordet så mycket jag orkar. Jag hoppas ju att det ska gå fortare än sist för en så lång förlossning orkar inte min kropp den här gången. Min chef hade en annorlunda metod. Hon hängde som en apa på gåbordet och hennes gubbe fick hålla i för glatta livet för att det inte skulle välta... :)

*kl*

Nu är här en som är snopen!!

Igår var vi ju iväg på Ikea, pga deras felsälj till oss. Vi shoppade lite annat också, eftersom köket i stort sätt är klart.

När vi satt i bilen hem, fick jag magknip, och jag kände hur det rann..Trodde det var en flytning..MEN NOPE, det var VATTNET!!Bindan jag hade var dygnsur, och jag hade en fin fläck på rumpan:crazy:

Ringde förlossningen, men jag hade inga värkar, bara det vanliga molnandet i ryggen. Efter 1 h utan något som hände åkte vi in på Prenatal för att kolla.

Vattnet hade definitift gått, och när dom undersökte mig sipprade det fortfarande. Av den anledningen och eftersom jag inte hade några värkar, ville dom inte undersöka livmodertappen, med risk för infektion. Men eftersom jag inte har några värkar, bebis mår bra, jag mår bra så blev vi så klart hemskickade:mad:
Hon kunde väl ta och komma tyckte vi:p

Dock ska jag in på kontroll idag och om inget händer, imorrrn med. Är det inget på G bli jag igångsatt på Måndag..Så senast Måndag är vi föräldrar:crazy::D:bump:

Men jag somnade till där, innan undersökningen, och när dom sen skulle in med sina verktyg, gjorde det så ont..Antagligen för jag var nyvaken, och det är trångt där nere..Klarade knappt ut att hon pillade där, utan fick köra andning..Blev helt skakis i benen efter..Då funderar man, om man reagerar så på bara undersökning..Hur ska jag då klara förlossningen:grin:

Ajja, får ta det som det kommer!
Nu ska jag äta lite frukost, och försöka fixa till lite här hemma i den månen vi kan..Det värsta är ju att jag varken får bada eller ha färdknäpp, som jag planerat, attan:p

*kl*
Ännu en morgon där jag vaknar och tänker "Nähä, det hände inget inatt heller". :D 4 dagar till BF nu, så egentligen "får" jag väl inte tänka så - men det gör jag ändå! Nu under morgonen har jag haft en vattnig flytning, trodde nästan att det var vattnet som gick men det var det nog inte. Satt på toa och när jag reste mig upp så droppade det... :o (vad härligt att vara så himla intim på nätet).
Har i alla fall talat om för bebis att det är helt okej att dela födelsedag med massa andra svenskar idag, får se om hen håller med.

Ihh, vad spännande! :bump: Tycker "många" förlossningar startar med vattenavgång nu, först Oregano och sen en bekant och nu du! Bekantingens gick på Ikea så jag kanske ska dra med sambon dit idag. :D (färdknäppa har ju inte funkat hittills, jag börjar bli desperat ja :angel: )

Ang. Solsidan igår - fy tusan vad vi skrattade, jag kommer säkert bli som Anna :rofl:

Vad kul :bump: Äntligen händer det något igen! När ska ni in? Sipprar det vatten hela tiden nu? Får du vara uppe och greja som vanligt eller ska du ligga ner?

Håller tummarna för att det tar fart ordentligt nu!!!

Både Zody och Juzzen - lycka till nu!! Har ni dator el mobil med så ni kan rapportera? :D

Jag kollade Solsidan nu, så jäkla bra det är! Tänk om nån rivit mitt barnrum, stackars stackars den säger jag bara. Idag ska golvlisterna dit sen börjar vi möblera! :)

Vi har kök från Ikea och är skitnöjda!:laugh: Sattes in i höstas. Bänkskivorna köpte vi inte där däremot, och inte vitvaror. Om det är diskmaskinsavstängning eller på blandareninte syns ju jätteväl på dem.

Vi monterade köket själva med hjälp av sambons kompis som har jobbat på kvik som leverantör/montör (altså åkte ut med grejerna till kunden och monterade upp) Och han sa att det var mycket bättre kvalitet än det andra, att han var imponerad!

Mitt i allt när vi höll på att sätta upp grejerna kom vi på en ny planering, och det vara bara att åka och byta de oöppnade skåpen, skitsmidigt.

Fick ni köket hemkört? du skrev att det var fel grejer ni fick.

Säkert jättemånga som är nöjda! Men många som inte är det också..men så e det ju när dte är många som köper ifrån ett ställe, är ju ett räätt stort företag;)

Ja, det syns väl på blandaren om där är avstängning för diskmaskin..Men vet man inte det så, att man ska ha det, är det ju inget man kollar efter. Dessutom har Ikea bara två stycken som har det..och dom var slut igår..För att inte riskera att inte få ersättning vid vattenskador måste man ha en med avstängning. Och när man planerar kök genom ikea,där dom ser att man ska ha diskmaskin, så bör dom ju upplysa en om det tycker vi. Men vi kommer få ersättning för vvsarna som inte kunde göra ett jota pga deras felsälj till oss, och bensin pengar för extra körande,så det är ju schysst! (MIn ambo är rätt tufft där, själv hade jag inte fått det, jag är för mesig)

Vi fick köket hemkört, eftersom dom trasslade med släpet vi skulle låna också. När vi sen fick hem köket var båda bänkskivorna rejält skadade, bänkskivor som vi själv plockat och då var dom inte skadade:grin:

Så därför är vi rejält trötta på dem;)

men köket är skitsnyggt och jag tror det är bra grejjer, absolut!

Förresten så var det här avsnittet det enda sambon hållt med Anna, i vanliga fall tycker han mest synd om hennes man. Puckot. ;)

Det små sipprar mellan varven fortfarande..och jag vet inte om det beror på vattenavgången, men GUD VAD JAG ÄR TÖRSTIG!! dricker som tusan!;)

Dom sa inget om att jag ska ta det lugnt eller så. Jag kör på som innan, då kanske värkarna ätter igång också:grin:

Ja, klart!! Hur skulle sambon klara sig utan att ha dator och mobiltbredband;)

Mikan: jaa, Ikea verkar vara en bra grejj! Kan bero på att man går 300 mil innan men är igenom hela, haha! Men kör på Ikea idag, så kanske du ploppar bebis snart:D

Om bebben är fixerad så borde väl kanske huvudet täppa till hålet iofs så då borde det ju vara lugnt. När vattnet gick för mej fattade jag det inte ens, så lite kom det. Och bebben var ändå ruckbar när jag kom in...
Hmm... ia* som funderar starkt på att lägga ut ett lass handdukar i bilen med tanke på alla andras förlossningsstarter efter shoppingrundor...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 721
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar