Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Tror den heter MobyWrap eller nåt liknande och den är elastisk. En bärsele är nog enklare faktiskt, för sjalen är ju rätt lång och bökig. Var tvungen att ta av den när det var matdags och nu skulle jag vilja ha den på igen. Jag kanske köper en bärsele senare, den elastiska sjalen går ju inte att använda hur länge som helst.

*kl*

Idag har vi hämtat sängen! Jag ha byggt ihop den.
Fick även madrass, täcke och en massa fina sängkläder. Mina vänner är så goa. :love:

Imorgon blir det ytterligare shoppning med mamma.

Snart är vi helt redo att ta emot en liten loppa.

Vi har varit och tittat på flera idag. Som jag förstod det kan Babybjörn användas från att de är nyfödda (om bebisen inte föds väldigt väldigt liten) :)

Vad har du köpt för sjal? Jag är mer inne på att köpa ergonomisk bärsele eftersom jag troligtvis kommer vara ute mycket. Det känns stabilar och enklare, men jag kanske har fel?

Kan starkt rek Manduca, köpte en nyligen men hade jag vetat att den var så bra så hade jag köpt den från allra första början. Den kan man ha från de att de är nyfödda upp till de är betydligt större

Jag såg även att Annica Sjöö (Let´s Dance) Skulle marknadsföra någon ny sele som enl henne (hon är ju betald :p) är mycket ergonimisk och bra. Denna ska även kunna användas för de minsta.

Här finns mer info.

Senast ändrad:

Nä men är du och Juzzzen på gång! :banana:
Då får ni och Mikan (och om det va någon mer) gasa på lite så
det blir min tur snart;)
Längtar så sjukt mycket asså!
Är så nyfiken på om de såg rätt på köns-ul, hur han ser ut, om han är frisk. Ja, allt det man funderar över! Och så är jag väldigt nyfiken på själva förlossningen. Inte den biten att det kommer göra ont, men allt det andra. Vill gärna se moderkakan med. Sambon kommer spy om han ser den, men då får han gott titta bort.

På tal om Solsidan. Kommer vara precis som henne inne på förlossningen, Å gapa efter ballerina! Fast kladdkakemodellen :d

I morgon ska jag åka efter min nya rockard. Sen jäklar ska det ut och köras. Måste egentligen träna mer på dressyrkörningen som det slarvats med i vinter. Men jag bara måste ut och gasa rejält i skogen nu ett tag. Sen kommer det bara bli på ridbanan när bebbe ligger i barnvagnen och förhoppningsvis sover.

Därför att man får ont i ryggen av Babybjörn. ;)

Manducan ska vara ergonomisk och tyngden hamnar på höfterna istället för på ryggen. Manducan ska klara upp till 20 kg har jag för mig. Har tänkt köpa en sån.

Just det, det sägs också att barnet sitter bättre och mer naturligt i manducan.

Senast ändrad:

De sitter bättre i Manducan plus att för din rygg så är den himmelriket!! Har Flera bärselar bla Jeep som är lite lik Manducan och två st babybjörn, en original och en active där den sista är betydligt bättre än original.

Dock så är de betydligt mindre än Manducan vilket gör att nu när min är 7 månader så kan han inte ha bb men däremot manducan.

Jag måste verkligen rek Manduca, de är både snygga och funktionsdugliga.

Denna har jag :

OliveBlush_manduca.jpg

Dragkedjan öppnar man upp när barnet är lite större. Jag har inte haft den med hästar men den skulle fungera ypperligt eftersom barnet sitter på höften och om dig med benen. I bb tex så hänger benen rakt ner så jag tyckte att jag slog mina ben i hans hela tiden, det problemet har jag inte med Manducan.

De sitter mer naturligt i Manducan och det känns som om de sitter närmare dig och stadigare på något sett

Med dragkedjan kan man reglera längden pa selen, när bebis är liten har man den stäng och sen när bebis är längre öppnar man dragkedjan.

Jag rekomenderar ocksa manduca, sök pa forumet sa finns det mkt att läsa om den selen.
Jag hade en elastisk bärsjal ocksa, mysigare att använda inne och sen manducan ute.

Äh, här händer ingenting! :mad: Var garanterat bara vattning flytning, har inte kommit mycket mer under dagen. Ikea-besöket resulterade i lite molvärk i nedre delen av magen och ryggen - inget mer. Avtog sen när vi kom hem, och nu är allt jag har en galen bebis i magen. Hoppas på natten dock, men börjar inse mer och mer att jag garanterat kommer gå över tiden. Men men, så kan det vara. :D

Fast du behöver inte ångra att du inte köpte den från första början. Tyckte inte att en nyföding satt speciellt bra i den.
Däremot när hon började bli uppåt 3-4 månader blev det bättre.
Nu är jag supernöjd med den.

Kolla på edenbaby Och babydesign. Där finns en massa ergonomiska selar.
Har provat ergo och patapum och tycker att bägge är sköna.
Beco butterfly2 verkar också bra :).
Dock är sjal mysigast när de är pyttepluttsmå tycker jag.

Jag har kollatpå ergo baby som man ska kunna använda även när de är riktigt små, är det den du menar Nisse?

Här har jag haft en av de sämsta nättterna genom tiderna. Jag fick väldigt mkt gjort igår (typ lite tvätt, städ och laga mat) men det var tydligen alldeles för mkt för både fogar och förkylning. Gick och la mig halv nio med världens värk, feber och hosta. När sambon hasade sig i säng fick han ta med sig två panodil och två dexofen och jag kläckte ur mig nåt om att jag "hoppas jag aldrig vaknar mer". Idag är stora städdagen här med halva släkten så idag lär inte heller bli nån vila...

Gnällig big time!

Och det verkar varit en lugn natt? Nu får ni rapportera ni som är på gång! :)

Men jösses, håller du fortfarande på med hushållsarbete, fast du har så ont?:crazy: Kan du inte förklara för din sambo hur ont du har, så kan han ta de bitarna just nu?

Men jösses, håller du fortfarande på med hushållsarbete, fast du har så ont?:crazy: Kan du inte förklara för din sambo hur ont du har, så kan han ta de bitarna just nu?

Jag brukar inte göra mycket alls, och det gjorde jag nog inte igår heller egentligen men det blev för mycket ändå. Mer än när jag bara är still iaf!

Jag satt på en stol och tryckte in tvätten i maskinen. Sen när det var klart och torrt så fick sambon ge mig det i soffan så jag kunde vika och han bar upp det och stoppade in i garderober.

Vad gäller städningen så var det badrummet och där är jag petig :crazy:. Jag skurade duschen upptill och putsade glasblock upptill samt torkade av skåp och tvättställ. Städa toa och skura badkar gjorde sambon.

Sen inser jag väl nu att jag inte skulle gjort nåt alls, men då är det nog så illa att inget blivit gjort. Sambon är svårtstartad och om jag sätter mig så sätter sig han också. Idag lyfter jag dock fan inte på rumpan alls och han ska få rensa en garderob på övervåningen!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 668
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar