Sv: Vårmammor 2010 del 3
Oregano; Hur tycker du det känns nu, snart en vecka som förälder? Är hela världen upp och ner eller börjar ni redan hitta rutiner?
Första dagarna var lite upp och ned, men samtliga nätter har han iallafall sovit som en liten gris och det är skönt. Första två nätterna var det jag som sov dåligt, låg bara och lyssnade på honom. Sen 1-2 dygn sen känns det som om vi kommit på lite mer hur han vill ha det. Byta blöja - äta - somna på mage i någons famn och ligga kvar i minst en kvart - sova på ryggen i sängen i ca 3 h. Sen börjar det om igen. Kanske funkar så för de flesta bebisar, men jag hade ju knappt sett en bebis innan.
Det är iaf skönt att få nån timme här och där för sig själv. Första dygnen han jag knappt äta eller gå på toaletten...
Amningen funkar bättre nu. Efter 1-4 dagar så gjorde det helt
fruktansvärt ont när han sög tag. Har aldrig varit med om sådan smärta. Förlossningen var ingenting i jämförelse!
Då skickade jag sambon att köpa Purelansalva och amningsnappar, men napparna funkade inte så bra. Salvan gjorde iallafall det hela mycket bättre och idag känns det okej. Det gör fortfarande
ont, men både jag och Vilgot lär oss bättre teknik för varje matning, så jag hyser hopp om framtiden iaf!
Men jäklar vilka bomber jag fått!!! Alldeles stenhårda och gigantiskt stora
för att vara mig som har 70 A i vanliga fall. Det trodde jag aldrig!
Idag har vi invigt vagnen och gått på vår första promenad i det strålande vårvädret. Alla grannar var ute med sina barn, så vi blev fast en lång stund innan vi kom vidare.
Idag vägde jag 62,2 kg (- 7,6 kg på 6 dagar) och magen blir synligt mindre för varje dag. Det är helt underbart!