Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

svarar på matningsfrågan :)

Min skrutt är ju 1månad nu. Och han börjar med att knorra lite, tillräckligt mycket för att jag skall vakna till, men inte pappan.
Är jag då för trött och inte orkar vakna till ordentligt och inse vad som låter, så somnar han om en stund för att efter ca 10 minuter börjar klaga rätt högljutt, och sedan skrika. Men han tystnar så snart jag plockar upp honom ur vaggan och äter sedan med god aptit.

Dock är han lite lat, somnar gärna medans han äter, vilket ofta leder till att han sätter i halsen. Det är mindre kul.

Jag tycker tvärtom - man hör så mycket om att amning nästan alltid är problematisk i bästa fall, och en ren plåga i sämsta. Att nästan ingen får amningen att fungera problemfritt, utan att det normala är en period med såriga och trasiga bröst, och en bebis som skriker av hunger. I bästa fall får man det att funka såsmåningom, om man får mycket hjälp och envisas trots smärtorna, i sämsta fall får man kämpa månader i sträck för att slutligen tvingas ge upp för att brösten har blivit så trasiga att det inte går längre, och barnet minskar i vikt.

Så jag räknar iskallt med att det kommer bli ett helvete med amningen, det har barnmorskan varit noga med att pränta in redan från början - och det är vad jag har hört från andra föräldrar också.

Amningsnappar räddade mig, jättebra att ha hemma liksom en salva som heter Lansinoh :D

Delvis kl

Vad tror vi om Juzzzen som inte varit inloggad sedan igår kväll.
Jobbar hon på att få snusa bebis?

Det tror i alla fall jag :D.

Hur säger Vilgot till när han vill äta? Illvrålar han direkt eller börjar han med mer subtila signaler?
Han gapar jättestort, vrider på huvudet lite fram och tillbaka och försöker äta upp sina händer. :love: Men från händerna får han ingen mat, så ganska snart börjar han skrika. Han är lite som en pitbull när han siktar in sig på maten och hugger tag och vrålsuger. :rofl:

*kl*

Jättefint Cyllene! Fint med timmerväggarna.

Inatt kommer jag sova som en klubbad säl (om inte fogarna bestämmer sej för att jäklas) Har nyss kommit hem från stallet. Vi fick rulla in storbal både halm och hö för hand idag för traktorn hade tydligen tagit semester. Sen fick alla hästar tokspel av någon anledning och for som galningar i hagarna så vi fick ta in dem. Vilket inte var så lätt. Tror det var älgar som smög runt knuten... T.o.m mitt högdräktiga sto var smått galen och galopperade runt med magen gungande. Sen promis med hundarna över vallarna. De sprang oxå som galningar men det var för att husse kastade boll till dem :D Så nu sover de som grisar.

Amningsnappar räddade mig, jättebra att ha hemma liksom en salva som heter Lansinoh :D

Jo, jag vet att det finns en del hjälpmedel att köpa. Men jag väntar och ser vilka problem jag får innan jag shoppar loss, har ett apotek ett par hundra meter hemifrån, så jag behöver inte handla på mig allt i förväg.

amningsnappar hittar du dessutom i vanliga mataffären :) Finns ngn salva där med om det kniper när apoteket är stängt.

Pappa och jag... Pappa får ta de värsta hästarna. Och som tur är så är det nedförsbacke hela vägen från loftet och in i stallet. Kan tänka mej att jag inte är lika glad imorgon :) Men det är så skönt att vara ute och pyssla så idag var det värt det!

vilken lyx- det har INTE vi....

IA- skönt att du klarar det. Om några veckor ska jag göra mkt jag med. Då kvittar det ju när den tittar ut ;)

kn:

Nu har jag hittat en mystisk nyhet igen. (som kan bli aktuell om battingen någonsin flyttar ut och då visar sig vara gnappig)

Uppgifter om att man ska koka nappar. Står det på paketet att man ska göra det? och hur? ska man göra det? varför? (antar att jag kan inse att man vill koka dem efter några vändor i sandlådan eller så, men direkt?) är det som med att tvätta kläder, dvs de är smågiftiga. Ska man i så fall också koka och tvätta alla mjukdjur och ev leksaker han ev får om han dyker upp?

clueless :)

Vad jag förstått skall allt som riskerar att hamna i munnen tvättas, diskas o kokas. Nappar ska kosas innan användning och sedan 1 gång per vecka i 5 minuter. En amnings napp oftare än så då mjölken är en underbar grogrund för bakterier. Även om den sköljs direkt efter användning räcker inte riktigt det.

Men ja, mjukdjur och andra leksaker skall också tvättas.

KAN vara ngt på gång här!
Har haft riktigt ont ca var 6-8 minut neråt ljumskarna och nedre delen av magen sedan fyra tiden.
Tycker inte att magen blir speciellt hård, eller så känner jag det inte bara för att det gör så ont neråt istället.
Har fodrat hästar och hämtat tidningen, ligger jag ner gör det ännu ondare.

Värktimern är aktiv!

Ska skicka sonen till skolan om 45 minuter, fortsätter det så här så ringer vi till förlossingen sen :bump:

Nu ska jag in i duschen...

Åhh, håller tummarna hårt för att det är på riktigt nu!!!!!

Vaknade nyss av att jag hade onda förvärkar :( Men det är det värt för att få vara ute o pyssla med hästarna!

Vill höra något från Juzzzen nu oxå!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
64 668
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar