Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag vet att det finns en del hjälpmedel att köpa. Men jag väntar och ser vilka problem jag får innan jag shoppar loss, har ett apotek ett par hundra meter hemifrån, så jag behöver inte handla på mig allt i förväg.
kn:
Nu har jag hittat en mystisk nyhet igen. (som kan bli aktuell om battingen någonsin flyttar ut och då visar sig vara gnappig)
Uppgifter om att man ska koka nappar. Står det på paketet att man ska göra det? och hur? ska man göra det? varför? (antar att jag kan inse att man vill koka dem efter några vändor i sandlådan eller så, men direkt?) är det som med att tvätta kläder, dvs de är smågiftiga. Ska man i så fall också koka och tvätta alla mjukdjur och ev leksaker han ev får om han dyker upp?
clueless
Salvan finns inte på apoteket utan i barn affärer (inte leksaksaffärer) och det var den enda som hjälpte mig i vart fall. Den på apoteket måste man dessutom tvätta bort innan barnet ammar vilket är ganska dumt, det behöver man inte med den andra.
Dessa två saker ångrar jag mig enormt att jag inte hade handlat innan eftersom det var redan första kvällen/natten som jag fick sår och de är INTE att leka med. Ondare har jag knappast haft
BB:n är knappast farlig, men det säljs i den mängd den gör eftersom folk inte känner till något annat. Sele är för många förknippat med just Babybjörn! Dock har de tagit fram en ergonomisk sele nu och det är ju toppen, men vi kommer nog köpa en Manduca eller liknande i alla fall senare.
När bebisen sitter med benen brett isär så sitter den ergonomiskt, i grodposition. Säg den bebis som legat med raklånga ben i mammas mage - de ligger ju med knäna högre än rumpan och bör alltså bäras så också
Det låter ju helt vansinnigt plågsamt! Inget jag skulle våga prova...Gammalt husmorsknep enligt min mamma på såriga bröstvårtor (förutom bröstmjölk) är tydligen citron! Tyckte det lät helt vansinnigt, fatta vad det ska svida men det ska tydligen fungera.
Min skrutt är ju 1månad nu. Och han börjar med att knorra lite, tillräckligt mycket för att jag skall vakna till, men inte pappan.
Är jag då för trött och inte orkar vakna till ordentligt och inse vad som låter, så somnar han om en stund för att efter ca 10 minuter börjar klaga rätt högljutt, och sedan skrika. Men han tystnar så snart jag plockar upp honom ur vaggan och äter sedan med god aptit.
Dock är han lite lat, somnar gärna medans han äter, vilket ofta leder till att han sätter i halsen. Det är mindre kul.
Han gapar jättestort, vrider på huvudet lite fram och tillbaka och försöker äta upp sina händer. Men från händerna får han ingen mat, så ganska snart börjar han skrika. Han är lite som en pitbull när han siktar in sig på maten och hugger tag och vrålsuger.
Apoteket är iofs aldrig stängt, det finns dygnet-runt-öppna apotek på nära håll.
Vad jag förstått skall allt som riskerar att hamna i munnen tvättas, diskas o kokas. Nappar ska kosas innan användning och sedan 1 gång per vecka i 5 minuter. En amnings napp oftare än så då mjölken är en underbar grogrund för bakterier. Även om den sköljs direkt efter användning räcker inte riktigt det.
Men ja, mjukdjur och andra leksaker skall också tvättas.
Jag är oxå skeptisk till bärsjal. Känns så meckigt... Jag tror inte jag skulle ha tålamod att hålla på.
Det låter ju helt vansinnigt plågsamt! Inget jag skulle våga prova...
Jag är oxå skeptisk till bärsjal. Känns så meckigt... Jag tror inte jag skulle ha tålamod att hålla på.
Hade du velat haft amningspumpen redan på bb? Jag har faktiskt en som står på skötbordet nu i skrivande stund. Ska bli spännande att prova den