Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Det var just därför jag valde att inte kommentera, det är lätt att säga här vad som är rätt och fel men vet ingen bakgrund. Jag menade inget illa, ville bara påpeka att det även fick mig att reagera. Vilket inte är så konstigt med tanke på att vi faktiskt är på ett djurforum och djuren är bland det finaste vi har...

Läser man bland säljes-annonserna, så är graviditet och barnanskaffning en extremt vanlig anledning till att katter säljs. Och avlivas (de som inte kan säljas), får man förmoda, men det syns ju inte i annonserna.

Såg för några sidor sedan att ni diskuterade lyx-frukost! Idag fick jag nybakade scones av min sambo :love:
Jag är, och har alltid varit, en äkta frukostmänniska- Tycker det är det viktigaste målet om dagen. Får man dessutom något extra, så kan ju inte dagen börja mycket bättre, älskar det!!

Idag ska vi hälsa på sambons nyfödda kusin-barn, hon blir två veckor på tisdag. Var och gosade förra söndagen också och det fick mig att längta extra mycket efter mitt sparkande knyte i magen, är säker på att det blir samma sak idag!
Vad ska ni göra idag?

Hur har det gått hos er idag? Vi var insnöade till halv fem, och så som det fortsätter nu så är de lika illa igen om några timmar.

Jävvla jävvla vinter.

Nu när jag vaknade kändes det lite som när man vaknar på andra sidan i en katastroffilm. Blå himmel och sol :p

Trappan är helt nersnöad, jag sopade rent den typ 6 gånger igår.

Var på schlager och guldkväll igår och på vägen hem kände jag riktig kärlek till min quattro. Den bara tog sig fram :love:

Mina vänner fick känna både sparkar och hickar igår, lille bebben visade upp sig :love:

:rofl::rofl: Jag började nästan gråta nyss när jag insåg att jag missat att köpa ägg igår :D

Men speciell yogurt, krusbär-vanilj och lyxjucien smakar faktastiskt!

Idag ska jag spana på tvättmaskin till nya badrummet, luncha med pappa och vänta på sambon som kommer från Åre.

Lånar knappen

Vilken dålig stämning det blev i den här tråden helt plötsligt. :( Det finns hundra orsaker till att man tvingas göra sig av med älskade djur och jag har själv tvingats ta det beslutet vid tre tillfällen. Det var högt älskade djur som jag fortfarande sörjer, men anledningen till beslutet är inget som öht behöver diskuteras i vårmammor-tråden.

Jag tror att den sk bobyggarinstinkten har satt in hos mig! :D Jag håller på att fixa och dona och städa och planera som aldrig förr! Jag funderar till och med på att klippa upp handdukar som inte längre används och göra tvättlappar av dom! :eek: :o Grejen är bara den att jag inte har nån symaskin. Kanske kan låna mammas och sitta och pyssla med det om 4 veckor då jag gått på föräldraledighet! :banana:

Lånar knappen

Vilken dålig stämning det blev i den här tråden helt plötsligt. :( Det finns hundra orsaker till att man tvingas göra sig av med älskade djur och jag har själv tvingats ta det beslutet vid tre tillfällen. Det var högt älskade djur som jag fortfarande sörjer, men anledningen till beslutet är inget som öht behöver diskuteras i vårmammor-tråden.

Jag tror att den sk bobyggarinstinkten har satt in hos mig! :D Jag håller på att fixa och dona och städa och planera som aldrig förr! Jag funderar till och med på att klippa upp handdukar som inte längre används och göra tvättlappar av dom! :eek: :o Grejen är bara den att jag inte har nån symaskin. Kanske kan låna mammas och sitta och pyssla med det om 4 veckor då jag gått på föräldraledighet! :banana:

Håller med,inte ska vi väl hålla på sådär i vår tråd, sådana diskussioner kan helt skippas tycker jag, eller så får man PM:a varandra om man vill fortsätta. Känns lite tråkigt tycker jag, eftersom vi har haft så trevligt och kunnat prata om så mycket så länge nu.

Den där bobyggarinstinkten har nog så smått kommit smygandes här med tror jag. Min favoritsysselsättning just nu är att diska, hahaha! Att få undan gammal disk och göra fint på och runt diskbänken är en härlig känsla, framför allt efteråt.
Kanske var det den där bobyggarinstinkten som fick sambon att göra scones i morse också? :D

Lånar knappen

:bow::bow:

Håller helt med!

Ang tvättlappar så gjorde jag så att jag beställde på hennes :o Latmask jag vet men dom hade tvättlappspaket med 4 st i få en 50 lapp tror jag. :D

så gjorde jag.

Eller iaf nästan, jag köpte handdukar på rea, sen klippte jag till dem och sydde runt om. Perfekta tvättlappar till bebisrumpor :)
Tvättades ett antal gånger i maskinen först bara för att inte vara för nya. Har man gamla som du har så är det ju helt klart bättre!

så gjorde jag.

Eller iaf nästan, jag köpte handdukar på rea, sen klippte jag till dem och sydde runt om. Perfekta tvättlappar till bebisrumpor :)
Tvättades ett antal gånger i maskinen först bara för att inte vara för nya. Har man gamla som du har så är det ju helt klart bättre!
Men det har jag också gjort! :D Har redan inhandlat 20 tvättlappar på Ikea, och dom här hade jag tänkt att göra i precis samma storlek, så de ligger bra och fint i en färdig hög sen när de ska till att användas. :rofl:

helt perfekt ju!

Ju fler desto bättre, de går åt snabbt. Snabbare än man anar :)

*kl*

Åh, det känns som allt bara har tagit tvärstop för mig nu när det gäller att färdigställa för lillen. Vill ju gärna ha lite med support från sambon men han bara går runt och funderar mest på vilken skoter han ska köpa och vart han ska köra. Känns faktiskt jätte trist. Vill inte vara den som ska fixa allt, det är ju lika mkt hans barn. Han har som inte ens tänkt tanken att lillen kanske behöver något varmare än bara en body på sig när vi åker hem från BB. Det är ju som roligare att göra och köpa saker tillsammans.

När jag hade beställt nya teleskopsjusterare till vagnen blev svaret bara "jaha, vad kostade dom då" det är precis som om att inget får kosta öht. Vagnen har vi ju inte betalt något alls för och det var bara för mig att gilla läget och acceptera att vi skulle ha den vagnen, nu är det väl inget större fel på den men hade jag fått välja själv hade jag nog köpt en lite nyare och lite mindre nött begad vagn.

Det viktigaste är ju som tur fixat, eller ja nästan allt iaf, vagnen, skötbädd + att jag har fått lite kläder av min ena syster och hennes svägerska. Det som återstår är att städa ur hela rummet som ska bli babyrum och fixa i ordning där inne, inte för att han kommer sova där från början men ändå, få hem spjälsängen från mamma och pappa, sätta upp hylla av något slag ovanför skötplatsen för blöjor etc.

Ursäkta allt gnäll men det är väl det enda jag har att gnälla över nu gällande min graviditet...men det känns bara så trist när man inte är helt 2 om saker och ting.

När jag gjorde min 45-minutersturné på Ullared klippte jag ett gäng tvättlappar i frotté som kostade typ ingenting. Jag tror jag tog 10 stycken, hur många har ni gjort?

Här är det fortsatt snö och kallt (minus 14) men det blåser inte och det känns som om solen vill titta fram. Har snabbstädat huset nu och funderar på vad jag ska göra... Jag skulle så gärna vilja gå ut och greja ute i snön, greja med unghästarna osv men efter gårdagens pulsande och fogar from hell så blir det inget. Har jag tur kommer pappa och kör snö sen och då kanske jag kan be honom starta upp 4-hjulingen åt mig så kan jag åka runt på den i snön. Rastlös? Japp, inte så lite heller! :D

Jag har köpt en sån där påse med färdig brödmix, jag har aldrig bakat bröd tidigare, kanske skulle prova med det? Men när solen skiner vill jag vara uuuuuute.

Jag har lite svårt att boa eftersom de rummen som behöver boas inte är klara, och SEGT går det. Vi väntar ju på kommunalt vatten och innan det är klart kan vi inte göra i ordning tvättstugan där vi ska ha ena skötbordet med bänk, överskåp och hyllor.

Men nu börjar slutet på feb närma sig och då är det nästan bara två månader kvar.

Hjälp hjälp!!

Emmah.S - det skulle kunna vara min sambo. Jag fick ett utbrott för ett tag sen och frågade om han trodde bebisen kom i ett färdigt paket med all utrustning, kläder och färdig barnkammare...

För att demonstrera skrev jag en lista på vad JAG tyckte vi behövde fixa och köpa tille bebis kom, sen gav jag honom den och sa att han kunde skriva dit det han tyckte saknades och behövde fixas.

Han är van vid att jag fixar det mesta då jag är überfixaren som har koll på allt och gör listor, men just i det här fallet vill man ju att han ska vara lite engagerad. Så läser man här om hur gulliga andras pojkvänner är och då blir jag bitter och grinig. :)

Sådär känner jag också ibland, speciellt för ett par månader sedan innan det faktiskt gick upp för sambon att vi skulle ha barn, det kan ju ta lite tid det där för våra respektive, det är ju inte dom som bär på bebisen :)
Men det har blivit bättre, speciellt sedan han kände sparkarna i magen och sedan magen började växa.
Vi har pratat om det mycket också, och jag har sagt precis vad jag tycker och tänker om det mesta, har du talat om för honom precis det du skrev här? Han kanske inte vet att det gör dig så ledsen.

Emmah.S - det skulle kunna vara min sambo. Jag fick ett utbrott för ett tag sen och frågade om han trodde bebisen kom i ett färdigt paket med all utrustning, kläder och färdig barnkammare...

För att demonstrera skrev jag en lista på vad JAG tyckte vi behövde fixa och köpa tille bebis kom, sen gav jag honom den och sa att han kunde skriva dit det han tyckte saknades och behövde fixas.

Han är van vid att jag fixar det mesta då jag är überfixaren som har koll på allt och gör listor, men just i det här fallet vill man ju att han ska vara lite engagerad. Så läser man här om hur gulliga andras pojkvänner är och då blir jag bitter och grinig. :)

Shit, det där hade lika gärna jag kunnat skriva. Äntligen, det finns alltså fler!!
Köpte till och med en kalender till min sambo för ett tag sedan och TVINGADE honom att för in allt och skriva listor, för han kommer inte ihåg någonting. Eller rättare sagt, han vet att jag kommer ihåg det åt honom!

*kl*

Nu har jag grävt fram trappen och gått en låååångsam promis på 45 minuter = helt slut. Strålande sol = fantastisk vinter. Det är kallt -13 grader.

Jätte kul när man blir akut jättekissnödig mitt i allt :eek:

*kl*

Nu har jag grävt fram trappen och gått en låååångsam promis på 45 minuter = helt slut. Strålande sol = fantastisk vinter. Det är kallt -13 grader.

Jätte kul när man blir akut jättekissnödig mitt i allt :eek:

Nöden har ingen lag, speciellt inte när man är gravid :D
Buskar är bra att gömma sig bakom, kallt om baken kanske dock med -13 grader och snö ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix