Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Vilken dålig stämning det blev i den här tråden helt plötsligt. :( Det finns hundra orsaker till att man tvingas göra sig av med älskade djur och jag har själv tvingats ta det beslutet vid tre tillfällen. Det var högt älskade djur som jag fortfarande sörjer, men anledningen till beslutet är inget som öht behöver diskuteras i vårmammor-tråden.

Jag får väl ta på mig skulden för den dåliga stämningen, men jag kände mig verkligen oskyldigt påhoppad igår och blev så otroligt ledsen att jag ville försöka förklara mig. (nu spelade det ju ingen roll har jag insett i efterhand, men just då när man är så himla ledsen och stött så tänker man inte riktigt ordentligt ;))

Idag är en mycket bättre dag, jag och sambon var precis ut en sväng med bilen - damn vad snö det är!!! :eek: Det känns inte som att det kommer kunna bli vår, möjligtvis i maj eller juni. Just nu är jag dock bara glad att vi inte skulle föda barn igår, för det kan verkligen inte ha varit en höjdare att tvingas ta sig ut med bilen i ett sånt oväder som det var. :crazy:

Min sambo är van vid att jag fixar allt också :) Och även om jag får välja precis vad jag vill- vilket det kommer bli i vilket fall- så VILL jag att han ska vara med. Det känns som om det inte finns någon pappa till barnet i affären annars...
Men när den väl är ute så kommer jag nog inte alls att tänka så, då blir det nog shopping med Bäse Bus allseles ensam utan en tanke på det.
Min sambo jobbar ju iväg i veckorna och jag jobbar lite helger så vi har ju lite ont om tid till shopping så sett... Har bestämt mig för att fixa mycket efter 3D ul den 13/3... Längtar :)

Jag vill fixa hela tiden. Är som besatt av att hitta på saker... Har sytt påslakanset till vagn o säng av ett gulligt nalle puh tyg jag hittade på ullared redan. Skulle vilja hitta ett urmysigt polarfleecetyg att sy en mjuk filt att ha på golvet också...

Jag tänkte på det när jag var ute och gick förut, vilken tur att man inte måste skjuta vagn nu. Det måste vara tugnt!

Du behöver inte alls ta på dig skulden. Förstår att du blev ledsen och upprörd och ville förklara dig, det hade jag också velat =)

Verkligen, och inte minst farligt! Här har de plogat upp all snö på trottoaren så nu får man gå på vägen.. :crazy: Förhoppningsvis så kommer de väl lösa det under morgondagen, men jag vet att de varnat för just det tidigare i tidningen - att kommer det ännu mer snö så måste de göra så och kommer sanda ett stråk i kanten där man får gå. Och vi bor ändå i stan! Galet :D

*kl*

Jag har köpt Ikeas tvättlappar, tycker de är billiga och perfekt storlek. HAr köpt två paket så det är väl 20 stycken va? De ligger i alla fall tvättade och vikta i skötbordet. Ska köpa flera igen senare för jag har kommit på fler saker som behövs från IKEA :)

Min man gör inte heller så mycket inför bebisens ankomst. Han håller mest mig tillbaka för jag tror inte han vet hur fort tiden går och hur jobbigt det kan bli för mig att fixa saker sen med foglossningar m.m.. Fast det är bra, jag vet ju vem som får kräla runt på golvet och skruva ihop spjälsängen :)

Vi har också kanon väder idag men jag ligger här i soffan med förkylning IGEN! Orkar inte ta mig ut och vi har inte fått gården plogad så då måste jag pulsa i knädjup snö och det vill inte mina fogar! Jag vill också ut :(

Delvis Kl

Jag och sambon diskuterade lite. Finns så mycket jag vill få gjort här hemma nu innan bebisen kommer och så länge jag orkar hjälpa till.
Men så har vi ju det där stambytet mitt i allt, så vi kommer inte vilja sätta upp något alls (skötbord, spjälsäng etc.) innan det är gjort, för det kommer bli så nedsmutsat.
Så även om jag fixar och donar mycket nu, så kommer sambon få dra ett tungt lass när det närmar sig :D muhahahaha..

Och jag som skulle vilja fixa mycket själv FÅR inte för sambon, han tycker jag ska ligga på soffan och käka praliner typ. :D Sa igår att jag ville ta ner spjälsängen och skruva ihop den i veckan, och hans enda kommentar var "Ja det kan jag göra". Say what? Här behöver man inte be om saker, det räcker med att säga att jag tänker göra något, så gör han det direkt. :D Jag förstår ju hur han tänker dock, han menar bara väl och är rädd om mig och det är ju jätteskönt men ibland kan jag bli lite putt och känna att vad tusan, jag kan själv - precis som en treåring. :rofl:

Jag får väl ta på mig skulden för den dåliga stämningen, men jag kände mig verkligen oskyldigt påhoppad igår och blev så otroligt ledsen att jag ville försöka förklara mig. (nu spelade det ju ingen roll har jag insett i efterhand, men just då när man är så himla ledsen och stött så tänker man inte riktigt ordentligt ;))
Det var inte alls ditt fel och därmed inget du behöver ta på dig skulden för. Men nu lämnar vi detta och fortsätter med den braiga stämning vi haft innan! :idea:

FYYY vad mycket snö det är!!! Som tur är håller plogbilen på och sanerar vår gata just nu. Sambon är snart på väg för att spela tennis och hade plogaren inte kommit hade han säkert kört fast.

Ang att inhandla grejer så är även jag den som driver på alla inköp. Men så brukar det funka hos oss. :cool: Just nu har jag snöat in helt på tygblöjor :rofl: och sen jag fick min provleverans i början av veckan så är jag ännu mer inne på att använda såna. Vill beställa ännu fler! De är jättejättesöta!!! :love: När de sen är fulla av bajs kanske de inte är riktigt lika söta, men enligt olika forum kan man med amningsbajs bara slänga in allt osköljt i tvätten och köra förtvätt eller ett sköljprogram och därefter lägga in annan tvätt också. Just att bebis slipper ha kemikalier i rumpan och därmed bli mindre röd känns rätt avgörande också.
Det enda vi har kvar att köpa nu är faktiskt en fleeceoverall. Vi har tittat efter såna, men inte hittat nån bra i neutral färg. Såg att det fanns att beställa från Kappahl eller Lindex eller vad det var, så jag ska nog göra det. Har ingen lust att springa runt på stan mer.

Förresten, såg här i Skåne på blocket för ett litet tag sedan att någon sålde helt oanvända tygblöjor, en hel uppsättning för typ 1500 spänn.
Vet inte alls hur många det var, det stod dock i annonsen om jag minns rätt.
Ett litet tips bara ifall du (eller någon annan!) ska köpa fler :angel:

För man är ju nästan handikappad när man är gravid :angel: :D
Skulle bära ut ett bilbatteri i bilen häromdagen, min svärfar höll på att sätta tungan i halsen och kom farande för att hjälpa mig. Nej sa jag, jag är minsann inte handikappad, jag klarar det, tack ändå! :p
Fast ibland är det skönt att bli lite bortskämd, som frukosten i morse :d

Vårt internet tvärdog precis... Tur att man har en iPhone! :banana:

Tack för tipset, men jag köper aldrig begagnade saker (förutom bilar och sadlar) och definitivt inte tygblöjor. :angel: Och det är ju det som är grejen, att botanisera bland alla olika sorter och färger som finns. :laugh:

Det är ju allafall jättebra att det verkar finnas en andrahandsmarknad för tygisar, så man kan sälja dom när de inte längre behövs.

Jag och lillasyrran var ner till stan i går och då sprang jag in på H&M och Kappahl, H&M hade inte en enda fleeceoverall men dom hade en jätte fin på Kappahl som fanns i rosa, vitt, grått eller brunt. Den va rätt smart gjord också, om man köper så det blir lite stor så fanns den typ fickor vid ärm & bensluten som man bara vek över, då behöver man inte kränga på några små tossor och vantar :idea: Lutar åt att jag köper en sån åt liten! Den enda jag saknade var matchande mössa till den bruna....:mad:

Är du också en sån som jag som är lite anti-begagnat?

Begat är bra men det finns ju gränser på vad man köper begat...skulle nog inte heller köpa begade tygblöjor, men däremot typ vagn, fast det kanske är de enda i bebisväg, det är ju sällan dom är uppnötta....bilbarnstolar etc vill jag ha nytt!

En tripp-trapp stol ska jag se om jag hittar billigt, dom är svindyra att köpa nya, speciellt om man som jag vill ha den i rött....

Senast ändrad:

En sådan fleeceoverall köpte jag i ullared. Verkar hur smart som helst. Var lite fundersam på om jag verkligen skulle få användning för den i maj men är inte så fundersam på det längre av någon anledning....

Vi kommer också införskaffa en tripp-trapp-stol senare om ett år eller så, nej men tills dess att barnet kan sitta själv och äta (läs: pilla i maten och kasta den på golvet). De är dyra som nya men man kan ju ha dem fram till skolåldern så de betalar sig själva på vägen.

Begagnat är jätte bra för de som vill men folk (min mans släkt t.ex.) har ju en tendens att se ner på såna som mig som inte vill ha begagnat till vårt första barn.

Är du också en sån som jag som är lite anti-begagnat?
Jag är mycket anti-begagnat. :angel: Fast jag tror att vi haft den diskussionen här tidigare. Så länge jag har ekonomisk möjlighet att köpa nya grejer så gör jag det. Dels tycker jag det är äckligt :o med använda grejer och dessutom är jag extremt rädd om och försiktig med mina saker. Beg grejer är således oftast mer slitna än vad de blivit om jag haft dom dubbelt så lång tid.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 864
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård