Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Det finns alltid en historia bakom beslutet, människor som sörjer och saknar oavsett vad.

Det var just därför jag valde att inte kommentera, det är lätt att säga här vad som är rätt och fel men vet ingen bakgrund. Jag menade inget illa, ville bara påpeka att det även fick mig att reagera. Vilket inte är så konstigt med tanke på att vi faktiskt är på ett djurforum och djuren är bland det finaste vi har...

Senast ändrad:

Och mina fogar är mkt mkt sämre, och imorgon lär jag knappt kunna röra mig. Jag har ju tagit det extremt lugnt hela veckan och faktiskt blivit yttepytte bättre, men idag med snöstorm och minus 12 grader har jag fått pulsa alldeles för mkt i snö till och från stallet, och jag tror det är döden för fogarna. Det känns inte alls kul nu. :cry:

Hur har det gått hos er idag? Vi var insnöade till halv fem, och så som det fortsätter nu så är de lika illa igen om några timmar.

Jävvla jävvla vinter.

Senast ändrad:

Håller helt med dig, det får gärna bökas runt mycket här inne också. Men helst när jag är själv eller bara jag och sambon, så svårt att koncentrera mig på något annat än magen när det bökas, trist om man är på jobbet, pratar med folk eller är bland folk helt enkelt :D

Det är helt galet med denna snö alltså, vi bor i stan och igår körde vi fast i stan (!!) med vår ena bil, hur är det möjligt och hur ofta händer det liksom?!
Tack och lov har vi en jeep också, och den har, än så länge, tagit sig fram överallt och även varit med och dragit loss en och annan bil. Vår beetle tar det mest lugnt just nu :D

Jag pulsade i snö nu när jag tog in mina hästar och f*n vad ont det gör i fogarna. Helt sjukt!

Min man har åkt in till sitt jobb idag och jag har inte hört något så jag antar att det gick bra att komma in till stan. Vår gård har däremot blivit igensnöad och bonden kommer väl kanske i morgon om vi har tur och plogar.

Armani - Vi har en volvo XC70 och den tar sig fram över allt :) den är helt suverän.
I min mage är det lugnt när det är mycket liv/ljud och rörelse utanför magen och det bökas när det är lugnt och tyst. Vi kommer bergis få en unge som inte kan sova utan att dammsugaren mullrar bredvid spjälsängen.

Åh, XC70 hade jag inte tackat nej till :love:
Själv har jag en Honda CRV som jag bara älskar! Ska dock byta sambons beetle nu framåt våren då vi inte har användning av en så liten bil längre =( Lutan åt en V70, volvon har stort bagageutrymme och ja, jag älskar volvo helt enkelt :D

Vi är volvo frälsta (eller mest jag), vi har två stycken :) XC 70 och 855. Älskar båda bilarna men mest XC70'n eftersom det är automat och fräschare än 855:an.

Även här är vi nog i grund och botten volvo-frälsta tror jag :D
Dessutom passar de bra nu eftersom det är fantastiska familjebilar, nu pratar jag kombi då förstås.
Det är ju bra lastutrymme och säkra bilar, ska bli skönt att byta bil, även om det blir ett litet lån eftersom den nya kommer kosta mer än vad sambons beetle kommer ge vid försäljning. Känns lite surt eftersom vi nu står helt utan billån, men va fasen, större bil behövs framåt våren ju =)

Ja vi har ju bara kombi-bilar. Först köpte vi 855:an med dragkrok -05 och sedan så köpte vi XC70'n (avtagbar dragkrok) för ett år sedan från min pappa så den är ju riktigt pedantskött och vi vet precis vad den har varit med om.
Fördel med 855:an är att den har faktistk större lastutrymme, perfekt när man ska handla spån :D Våran lilla familj hade aldrig klarat sig utan två kombibilar med drag!

Ja vi har ju bara kombi-bilar. Först köpte vi 855:an med dragkrok -05 och sedan så köpte vi XC70'n (avtagbar dragkrok) för ett år sedan från min pappa så den är ju riktigt pedantskött och vi vet precis vad den har varit med om.
Fördel med 855:an är att den har faktistk större lastutrymme, perfekt när man ska handla spån :D Våran lilla familj hade aldrig klarat sig utan två kombibilar med drag!

Precis så resonerar vi: Vi behöver också två kombibilar med drag! Jag har mycket kring hästarna och sambon mycket kring sin jakt, och nu då dessutom snart barnvagn etc som ska stuvas in och vår lilla hund ska självklart också få plats =)

Kl

Från det andra när jag har mina kvällsfunderingar: Är ni på det klara med både pojk- och flicknamn till bebisen?

Jupp och eftersom namnet har funnits även när jag har drömt (varje gång!) så kan det inte bli något annat. Barnet får växa in i namnet.

Kl

Från det andra när jag har mina kvällsfunderingar: Är ni på det klara med både pojk- och flicknamn till bebisen?

Vi är ju 99,9% säkra på att det är en gosse där inne så i har funderat lite. Direkt efter UL tyckte jag Eddie, men sambon kom bara att tänka på recknade Eddie i Ed Edd och Eddie som petar snorkusar och Eddie Meduza så det gick bort. Sen har sambons bror döpt sina pojkar till namn på T och både sambon hans bror och deras far heter något på T men jag tycker det är halvtöntigt :o men var ett tag fast vid Theo men nu har det blivit Eliahs, så det blir nog Theo Eliahs, sen vilket som blir tilltalsnamn, det får vi väl ta när han kommer ut.

Skulle det nu mot förmodan bli en tjej så står Ebba högst på listan!

Jag tycker det är lite skrämmande hur dömande du och Mabuse är i det här fallet. Ingen av er kände våra katter, och har alltså ingen aning om vilken typ av individer de var.
Vi älskade våra djur mer än något annat, och just därför lät vi dem somna in - eftersom vi märkte att ingen av dem mådde bra psykiskt. Båda var mycket speciella redan från början och under hösten gick det över styr. Om det var min graviditet eller inte som gjorde det har jag ingen aning om, men det var ungefär samtidigt som vi märkte av de stora skillnaderna.

Jag lägger mig inte i hur andra sköter sina djur så länge det inte skadar djuren och lägger heller inga egna åsikter och värderingar i vad andra fattar för beslut kring sina djur. Det finns alltid en historia bakom beslutet, människor som sörjer och saknar oavsett vad.

Trist med missarna, men är det några som känner av saker och ting och kan läsa människor så är det just djur! Men som du skrev, ni kände era missar bäst så ni fattade nog med all säkerhet det bästa beslutet också! Ni får då min fulla förståelse!

Har inget pojknamn klart, lite jobbigt när man vet att det är en kille. Har 4 stycken på lista men vet inte riktigt... Jobbigt!

Jag har de sista kvällarna börjat må lite illa igen. Inte så illa som tidigare under graviditeten, men tillräckligt för att jag inte ska kunna äta så mkt. Vi skulle ätit nachotallrik ikväll men istället har jag ätit en tallrik jättekall aprikoskräm. Och sambon kan ju inte tänka sig att bara laga mat åt sig själv, så han tog en macka. Jag äter väldigt sällan korv, men åt i veckan kokt korv med bröd och idag falukorv, funderar på om det kan vara gemensam nämnare... Tråkigt iaf. Jag har ju bara foglossning så jag kanppt kan gå, problem med en nerv i ett ben, feber, hosta och ont i halsen. Så lite illamående är pricken över i:t. :crazy:

Nu har jag pillat i mig alla mina piller och gjort ett försök både med melodifestivalen och backhoppning men båda var lika tråkigt, så nu går jag och lägger mig och läser. Hoppas ni alla har en trevlig lördagkväll!! :)

Kan inte illamåendet ha med din förkylning att göra? Jag mådde illa och hade ingen aptit alls med en viktnedgång på 7 kg till följd. Och nu när det halsonda kom tillbaka och snoret började rinna igen tror jag aptiten försvann ut genom näsan när jag snöt mej. Har levt på Yoghurt naturell och musli och frusna hallon hela veckan...

Mmmm graviditeten och socialstyrelsen är verkligen inte överens om vad jag ska äta just nu. Tror inte pannkakor, crepes, räkmacka och svampsmörgås står på deras lista som nyttig mat direkt. Grönsak som slinker ned - bara avocado och körsbärstomater, frukt? en om dagen, en stackars apelsin...

(jag känner mig knäppare matmässigt just nu än de första månaderna och lätt illamående ibland, typ ngra gånger om dagen.)

Verkar inte gå ned i vikt dock, (crepes må inte vara riktig mat men de är inte direkt ofeta), med lite tur stannat. (annars kommer socialstyrelsen sura igen över att jag gått upp mer än 14 kg, då får man väl bannor, suck, hittils ligger jag under uppgång på 14 kg i alla fall, att de orkar).

Senast ändrad:

Apropå illamående, funderade vagt över att må illa över min mans tangentbord precis, han ser på krigsfilm där de sågar av ben för tillfället... ugh

Senast ändrad:

Fast jag tror inte de bryr sig om du går upp 14 kg eller 20 kg faktiskt så du kan nog vara lugn :) Min barnmorska väger ju inte ens mig på mina besök så jag tror inte de bryr sig så länge man har bra värden för övrigt med blodtryck, hb och blodsocker.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 862
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix