Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Besvärligt att det inte vill försvinna, men skönt att få svar ändå. Jag gissar att de vill avvakta eftersom ni ska på ny kontroll om 4 veckor, men vad gör de sen då, om det inte ger med sig?Vilket tråkigt besked @Ja88 , även om ni har haft lite kontakt så är det ändå en mamma.
Öronkontrollen gick inte bra idag heller. Ingen respons och ingen rörelse på trummhinnan. Nu fick jag iaf svar på vad som är problemet. Han har mkt vatten bakom trummhinnan som tydligen inte.vill försvinna själv. Ny koll om 4 veckor
Imorgon är det dags för vaccin för bebis och efterkontroll för mig. Usch, inte roligt. Jag har köpt hem Alvedon ifall han blir febrig och påverkad efter vaccinationen, är det något mer man kan förbereda? Är det två sprutor de får i låren?
Det ska dock bli kul att träffa vår vanliga sköterska igen som vi inte träffat på bra länge. Det har hänt en del sedan han var typ 6 veckor.Ska bli intressant att få en vikt också eftersom han inte vägts sedan 20 juni. Han är otroligt tung att kånka omkring på i alla fall.
![]()
Vi köpte, på inrådan av BVC-sköterskan, spädbarnsalvedon inför vaccineringen. Det finns flytande och i supform, flytande med fördelen att dosen kan anpassas och sup med fördelen att den tas upp snabbt, inte kräks ut och är enkel att få i bebisen. Vi köpte sup. Jag har för mig att det står på 1177 att man före tre månader ej ska ge alvedon utan kontakt med läkare.Det är två sprutor, när Nomi skulle få dom så kallade vår sköterska in en till sköterska på rummet och så tog dom varsin spruta i varsitt lår prick samtidigt så det gick väldigt smidigt till. Tror tårarna som kom efteråt delvis berodde på att jag blåhöll henneBlev mycket mer illa berörd än jag trodde att jag skulle bli, men dom STACK ju mitt barn!
Hur är det med Alvedon och bebisar? Stöd och kollade på suppar igår på apoteket men det stod från tre år på förpackningen så jag tvekade, hade inte tid att prata med någon i personalen heller.
Dricker kaffe och upprepar mitt motto. ” det är en fas som går över”.
Vi fantiserar också om hur vi kommer ha det nästa sommar och att mkt kommer vara bättre då även om F säkert kommer springa åt alla håll istället...
Tack snälla för rara ordSå tufft det låter, ni är helt otroliga.Skönt att höra att det på det stora hela går åt rätt håll och att magen blir bättre och att ni får se mer och mer en glad bebis! Roligt att få höra från dig!
![]()
Utöver alvedon är det mest att försöka ha en så utvilad och vältankad bebis som möjligt, tror jag. Jag misslyckades med bådadera, men det gick bra ändå och febern som kom på kvällen rådde en alvedon bot på.Imorgon är det dags för vaccin för bebis och efterkontroll för mig. Usch, inte roligt. Jag har köpt hem Alvedon ifall han blir febrig och påverkad efter vaccinationen, är det något mer man kan förbereda? Är det två sprutor de får i låren?
Det ska dock bli kul att träffa vår vanliga sköterska igen som vi inte träffat på bra länge. Det har hänt en del sedan han var typ 6 veckor.Ska bli intressant att få en vikt också eftersom han inte vägts sedan 20 juni. Han är otroligt tung att kånka omkring på i alla fall.
![]()
Vi köpte, på inrådan av BVC-sköterskan, spädbarnsalvedon inför vaccineringen. Det finns flytande och i supform, flytande med fördelen att dosen kan anpassas och sup med fördelen att den tas upp snabbt, inte kräks ut och är enkel att få i bebisen. Vi köpte sup. Jag har för mig att det står på 1177 att man före tre månader ej ska ge alvedon utan kontakt med läkare.
Idag har Nora sovit i vagnenvilket innebar att jag kunde rida i lugn och ro, det var ett tag sen nu
fick dock söva henne i selen som vanligt men det gör jag gärna
![]()
Jag är nästan alltid själv. Har ingen rutin alls, men ofta är hon lite trött eftersom hon inte sover i bilen på vägen dit. Jag stoppar ner henne i vagnen och gör iordning hästen snabbt som attan innan hon ledsnarHar du med dig någon när du rider då, eller har hon sådan rutin på sovandet att du räknar med att hon kommer att sova en stund? Skulle gärna rida medan lillan sover men vet inte riktigt hur jag ska lösa det rent praktiskt. Känns som hon kommer att vakna lagom till jag gjort iordning hästen och ska hoppa upp![]()
@Luktpion , det var inte daligt. Han är väl ungefär lika gammal som Leo (född 2 maj). Vägde Leo pa vanliga vagen hemma, han väger knappt 7kg och det känns tungt.
Leos öra
Vi ska spola näsan med koksalt 2 ggr/dag fram till nästa undersökning. Det ska tydligen hjälpa till sa att vätskan i örat försvinner. Med äldre bebisar/barn brukar man använda näsdroppar eller örondroppar men för det är Leo för liten. Läkaren sa ocksa att man vill att vätskan ska vara borta inom 4 manader sa jag antar att ngt maste göras om den är kvar vid nästa tillfälle (läste ngt om att suga ur vätska, men jag vet inte om det görs pa bebisar). Överhuvudtaget känner jag att vi far väldigt lite information, läkarna säger inget utan jag far fraga allt. De som gör hörseltesten är jättegulliga men hänvisar alla fragor till läkare.
Leo var förövrigt jätteduktig pa var resa, vi körde 30-40 mil varje dag (4dagar dit och 4 dagar hem) och han sov mest. Märkte bara pa kvällen att han behövde extra mkt närhet. Jag är glad att vi inte flög ända, hade nog varit obehagligt för Leo med hans öra. Förhallandet med min pappa är komplicerat, vi var där ngr dagar och da var allt bra men jag förstar mig inte pa honom. Han säger att han saknar oss och gärna vill se oss mer men han har inte varit här och hälsat pa en enda gang (bott i Österrike i 10ar och han har tid och pengar), han kommer aldrig ihag sina barnbarns födelsedagar, han hör överhuvudtaget nästan aldrig av sig. Jag far se vad som händer framöver.
Idag fick jag trakiga besked, en vän förlorade sin bebis i v.30. Tydligen hade bebisen en oupptäkt tvilling som bara var delvis utvecklad men hade en navelsträng. Navelstängarna hade snurrat ihop sig och strypt näring och syre tillförsel för bebisen. Visste inte ens att ngt sant kunde hända och inte här där man far sa manga ultraljud.