Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi riktigt skräpiga nätter. Mycket amning och inatt tyckte han att det var morgon redan kl 04. Då hade han bara sovit 6 timmar med två amningar. De senaste dagarna har det varit amningsmaraton även dagtid eller så ska bäras i famnen, tvärnej till sele. Tittar jag i Wonder weeks så ska femte språnget börja denna vecka, så är kanske det.

Tuggande och dreglandet har i alla fall lugnat ner sig markant och kan inte se någon tand ännu, får gärna vänta lite till.

Det var inte mycket sömn, tog han igen det på dagen sen? Här ska det också bäras en hel del just nu, man får inte mycket gjort! Jag trodde en tand var på g, men inget har hänt på en vecka så jag kanske hade fel. Vet inte hur länge sådant där tar..? På sambons sida har bebisarna fått tänder tidigt.

Det var inte mycket sömn, tog han igen det på dagen sen? Här ska det också bäras en hel del just nu, man får inte mycket gjort! Jag trodde en tand var på g, men inget har hänt på en vecka så jag kanske hade fel. Vet inte hur länge sådant där tar..? På sambons sida har bebisarna fått tänder tidigt.

Han sov ca 8-9 timmar på ett dygn. På tok för lite, så gnälligaste dagen någonsin. I dag sover han ikapp. :D

Tror tänderna kan ta flera veckor på sig att komma upp. Vill minnas att det tog ett bra tag för dottern från första tecken till att tanden var uppe vid 6 mån. Här har det visats symptom men ännu ingen tand.

Han sov ca 8-9 timmar på ett dygn. På tok för lite, så gnälligaste dagen någonsin. I dag sover han ikapp. :D

Tror tänderna kan ta flera veckor på sig att komma upp. Vill minnas att det tog ett bra tag för dottern från första tecken till att tanden var uppe vid 6 mån. Här har det visats symptom men ännu ingen tand.

Oj ja då hade han verkligen att ta ikapp! Skönt att de ändå kompenserar sen så en själv får lite vila också:up:
Visste inte att det kunde ta så lång tid för tänderna, intressant.

Nu börjar ledsenheten :( Älskade lilla bebis!
Vet inte om jag ska Alvedon heller. När jag tempade för en dryg timme sen hade hon 37,8, högsta hon haft men inte feber. Dock verkar hon ledsen så jag tänker att hon kanske har ont i musklerna eller nåt och känner sig sjuk.
Ringde 1177 men de sa att det kanske kan kamouflera lite om hon vår biverkning av Rota-vaccinet...
Vet inte hur jag ska göra :(
Stackars lilla bebis ❤️

Vet inte om jag ska Alvedon heller. När jag tempade för en dryg timme sen hade hon 37,8, högsta hon haft men inte feber. Dock verkar hon ledsen så jag tänker att hon kanske har ont i musklerna eller nåt och känner sig sjuk.
Ringde 1177 men de sa att det kanske kan kamouflera lite om hon vår biverkning av Rota-vaccinet...
Stackars lilla bebis ❤️

Jag hade gett alvedon. Som du skriver är tempen lätt förhöjd och om hon dessutom är ledsen tycker jag absolut det kan vara värt att prova alvedon.

Förstår inte riktigt vad 1177 menar. Den enda biverkningen av rota som man har skäl att vara extra uppmärksam på är tarminvagination. Det är väldigt ovanligt och en smärta som inte döljs av lite alvedon. Vår BVC-sköterska uppmanade oss att ge alvedon vid behov.

Men gör såklart det som känns mest rätt för dig.

Stackars lilla bebis ❤️
Skulle ge alvedon i det läget. Om hon får det värsta av rota, tarminvagination, så lär det märkas ändå tänker jag.

Jag hade gett alvedon. Som du skriver är tempen lätt förhöjd och om hon dessutom är ledsen tycker jag absolut det kan vara värt att prova alvedon.

Förstår inte riktigt vad 1177 menar. Den enda biverkningen av rota som man har skäl att vara extra uppmärksam på är tarminvagination. Det är väldigt ovanligt och en smärta som inte döljs av lite alvedon. Vår BVC-sköterska uppmanade oss att ge alvedon vid behov.

Men gör såklart det som känns mest rätt för dig.
Skulle ge alvedon i det läget. Om hon får det värsta av rota, tarminvagination, så lär det märkas ändå tänker jag.

Febern steg till 38 och hon var fortsatt ledsen så jag gav henne. Tyvärr fanns det inte att köpa suppar i hela stan och den orala lösningen har sötningsmedel i sig så jag hoppas det inte påverkar hennes mage. Hon tyckte inte det var gott!
Men efter medicinen fick hon amma och däckade i mitt knä. Älskade barn :(

Febern steg till 38 och hon var fortsatt ledsen så jag gav henne. Tyvärr fanns det inte att köpa suppar i hela stan och den orala lösningen har sötningsmedel i sig så jag hoppas det inte påverkar hennes mage. Hon tyckte inte det var gott!
Skruttan, hoppas hon sover gott i natt. Vår kille tyckte också den där jordgubbssmaken (som det var på vår) var konstig.

Hoppas hon får sova gott och snabbt blir sitt vanliga jag.

Hörde att supparna är restnoterade och att det kan ta flera veckor innan de levereras. Så tips till alla kan vara att köpa på sig om man ser dem på något ställe som ännu inte sålt slut.

Usch ja! Minns att jag fick nån penicillin med kolasmak när jag var liten. Blä!

Nu sover hon! Hon blev mycket mer sig själv efter Alvedonet, lite amning och en powernaps. Dock hade febern fortsatt stiga, 38,3, men då hade hon precis sovit en stund på mig.

Nu har hon ammat igen och sover bredvid mig.
Bör jag tempa henne i natt när hon vill äta? Hur har ni gjort? Tänker att hon fick Alvedonet vid åtta och så är det mellan 4-6 timmars mellanrum så kanske får ge en dos till i natt. Fy vad jobbigt detta var för mammahjärtat (och pappa). Men det känns ändå självklart med vaccin! Hoppas hon mår bättre imorgon!
Hur länge hade era bebisar känningar?

Nu är febern på 38,2, men hon har sovit bra i natt. Så Alvedonet verkar bara tagit smärtan :( Vilket iofs är bra. Nu är ju inte febern så hög men det är läskigt ändå!

Petar in ett inlägg från solstolen på Mallorca!

Storasyster inledde semestern med ögoninflammation, och har utökat till väldigt mycket hosta på nätterna. I natt började lillebror snora, och sambon har feberkänningar! Tufft men så sjukt skönt att slippa städa å laga mat osv! 👌🏼

Igår var vi på bussresa genom bergen, sjukt impad av båda barnen som tog allt med ro! 😀

Petar in ett inlägg från solstolen på Mallorca!

Storasyster inledde semestern med ögoninflammation, och har utökat till väldigt mycket hosta på nätterna. I natt började lillebror snora, och sambon har feberkänningar! Tufft men så sjukt skönt att slippa städa å laga mat osv! 👌🏼

Igår var vi på bussresa genom bergen, sjukt impad av båda barnen som tog allt med ro! 😀

Inte gilla på sjukdomar, men väl på resan och att barnen är duktiga (och slippa städa och laga mat ;) )

Fortfarande feber och gnällig igen så det blir nog en dos Alvedon igen. Hoppas det ger med sig till imorgon!

Med det sagt så är jag ändå väldigt tacksam att få barn i Sverige och få ta del av vaccin och så mycket stöd och hjälp, "gratis", det känns fint!

Inte gilla på sjukdomar, men väl på resan och att barnen är duktiga (och slippa städa och laga mat ;) )

Ja! Det är helt fantastiskt att slippa! Vi har ju försökt sälja huset i 6 månader, så det har varit ett evigt städande senaste tiden! Vi har haft 9 eller 10 visningar - fruktansvärt med två småbarn! 😅

Men vi sålde det 3 dagar innan vi åkte på semester, så nu är det extra skönt! Behöver egentligen inte storstäda mer där vi bor nu, bara underhålla eftersom vi kommer köpa flyttstäd! 👌🏼👌🏼👌🏼

Fortfarande feber och gnällig igen så det blir nog en dos Alvedon igen. Hoppas det ger med sig till imorgon!

Med det sagt så är jag ändå väldigt tacksam att få barn i Sverige och få ta del av vaccin och så mycket stöd och hjälp, "gratis", det känns fint!

Om inte Alvedon hjälper så bra kan man prova ipren! :)

Nu var tempen 38,0 igen, så jag avvaktar lite. Hon är lite gnällig men jag tror mest hon är trött. Det är ju väldigt låg feber. Om hon inte blir jättevarm under natten för då får hon en dos Alvedon :)

My bad! Rek från 6 månader, ja! Glöm vad jag skrev! Mina kan ta ipren, glömde bort mig - alla bebisar här är ju inte 6 månader! :o

Men det är bra att veta till sen 😊

Nu är tempen nere på 37,7! 😊
Dock är dygnsrytmen pajjad så hon vägrar sova 😂 Men men, då är det så. Förr eller senare somnar hon väl antar jag ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 646
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 583
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 162
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama