Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy vad jobbigt det känns nu! :(

Vi är iväg med bebis och hälsar på pappans familj.
Jag ångrar så att vi åkte! I och med att hon vaccinerades i veckan, bland annat mot rota, så är hon lite extra kinkig. Men jag tänkte det kunde gå bra.
Hur som helst. Idag vägrade hon sova mer än tjugo minuter på den två timmar långa resan. Och sen en halvtimme i vagnen. Så nu är hon övertrött och gråter massor. Och alla tror sig vara experter på att trösta min bebis. Farfar vill ju så gärna men bebis är tryggast med mig, och jag mår skit när nån går iväg med henne när hon är ledsen (förutom hennes pappa, typ). Men jag försökte stå ut en stund idag. Sen fixade jag det inte och gick och tog tillbaka henne.
Sen slog det mig, tänk om det är tarminvagination. Det borde inte vara det för hon har bajsat typ tre gånger idag, om än ganska löst. Men ändå.
Nu har hon däckat i min famn.

Men händer det henne nåt och vi är långt hemifrån förlåter jag mig aldrig!

Försöker tänka att bebisar med tarminvagination inte somnar och flinar när de somnar, vad tror ni? Kan inte ringa 1177 nu för hon sover på mig.

Fy vad jobbigt det känns nu! :(

Vi är iväg med bebis och hälsar på pappans familj.
Jag ångrar så att vi åkte! I och med att hon vaccinerades i veckan, bland annat mot rota, så är hon lite extra kinkig. Men jag tänkte det kunde gå bra.
Hur som helst. Idag vägrade hon sova mer än tjugo minuter på den två timmar långa resan. Och sen en halvtimme i vagnen. Så nu är hon övertrött och gråter massor. Och alla tror sig vara experter på att trösta min bebis. Farfar vill ju så gärna men bebis är tryggast med mig, och jag mår skit när nån går iväg med henne när hon är ledsen (förutom hennes pappa, typ). Men jag försökte stå ut en stund idag. Sen fixade jag det inte och gick och tog tillbaka henne.
Sen slog det mig, tänk om det är tarminvagination. Det borde inte vara det för hon har bajsat typ tre gånger idag, om än ganska löst. Men ändå.
Nu har hon däckat i min famn.

Men händer det henne nåt och vi är långt hemifrån förlåter jag mig aldrig!

Tror verkligen inte du behöver oroa dig för tarminvagination, då passerar inget bajs. Vår BVC-sköterska sa att om barnet får tarminvagination skriker det i panik och det är omöjligt att trösta.

Förstår om det är påfrestande när andra tror sig vara experter på ditt barn. Hoppas de ändå kan respektera att bebis är i en känslig period och du likaså.

Tydligt att bebis börjar förstå avstånd nu. Mammigheten har inga gränser. Gnälligheten är också rätt obegränsad. Han har börjat kasta sig handlöst bakåt när han blir missnöjd, så det gäller att hålla i honom stadigt. Sover max 30 min åt gången på dagen och att somna vid amning händer inte längre. Ut och promenera med vagnen är vad som gäller. Utvecklingssprång var det ja.

Tror verkligen inte du behöver oroa dig för tarminvagination, då passerar inget bajs. Vår BVC-sköterska sa att om barnet får tarminvagination skriker det i panik och det är omöjligt att trösta.

Förstår om det är påfrestande när andra tror sig vara experter på ditt barn. Hoppas de ändå kan respektera att bebis är i en känslig period och du likaså.

Tänkte så med, att det borde vara stopp i tarmen. Men sen läste jag att det kan komma slem. Men hennes bajs brukar vara lite slemmigt, och jag tror hon har lite diarré. Fy, nerverna!
Men som sagt har du nog rätt. Och hon sover ju lugnt nu, gissar att hon inte gjort det med tarmvred. Vår BVC sa att man inte missar det.

Ja, det är jättejobbigt 😔 Och jag vill ju vara med henne när hon är ledsen. Just nu känns det som hon behöver mig och pappan mest.
Sen vill jag såklart att de ska ha en bra och köra relation. Men hon är liksom bara tre månader.

Tydligt att bebis börjar förstå avstånd nu. Mammigheten har inga gränser. Gnälligheten är också rätt obegränsad. Han har börjat kasta sig handlöst bakåt när han blir missnöjd, så det gäller att hålla i honom stadigt. Sover max 30 min åt gången på dagen och att somna vid amning händer inte längre. Ut och promenera med vagnen är vad som gäller. Utvecklingssprång var det ja.

Oj, låter jobbigt!
Vilket språng är han på?
Vi är på fjärde, mycket tydligt ;)

Oj, låter jobbigt!
Vilket språng är han på?
Vi är på fjärde, mycket tydligt ;)

Femte språnget här. Saknar min anspråkslösa bebis, även om den här gnällspiken är go emellanåt. Men bara jag som får ta del av det goa pga mammigheten, så tycker synd om sambon som bara har att göra med en gnällspik.

Tänkte så med, att det borde vara stopp i tarmen. Men sen läste jag att det kan komma slem. Men hennes bajs brukar vara lite slemmigt, och jag tror hon har lite diarré. Fy, nerverna!
Men som sagt har du nog rätt. Och hon sover ju lugnt nu, gissar att hon inte gjort det med tarmvred. Vår BVC sa att man inte missar det.

Ja, det är jättejobbigt 😔 Och jag vill ju vara med henne när hon är ledsen. Just nu känns det som hon behöver mig och pappan mest.
Sen vill jag såklart att de ska ha en bra och köra relation. Men hon är liksom bara tre månader.

Ja vid 3 månader är det dig och pappan hon behöver. Du resonerar alltid så klokt. Vet att du ibland tvivlar på dig själv, gör inte det!

Enligt veckorna är ju vi inte riktigt inne i språng 5 ännu men om jag läser om språnget så tycker jag allt stämmer in på hur W är just nu. Det passar att vara hos pappa en stund men då är det mest leka han vill göra. Är jag borta längre stunder är det mycket skrik enligt sambon. Tycker det är lite jobbigt att komma hem när båda unge och sambo är helt slutkörda, men samtidigt måste de ju vara själva ibland också för att kunna bilda ett starkare band. Nu ska sambon natta W då jag ska en sväng till stallet, han gör det ibland men det tar alltid längre tid än när jag gör det ;)

Enligt veckorna är ju vi inte riktigt inne i språng 5 ännu men om jag läser om språnget så tycker jag allt stämmer in på hur W är just nu. Det passar att vara hos pappa en stund men då är det mest leka han vill göra. Är jag borta längre stunder är det mycket skrik enligt sambon. Tycker det är lite jobbigt att komma hem när båda unge och sambo är helt slutkörda, men samtidigt måste de ju vara själva ibland också för att kunna bilda ett starkare band. Nu ska sambon natta W då jag ska en sväng till stallet, han gör det ibland men det tar alltid längre tid än när jag gör det ;)

Mina har aldrig följt wonder weeks till punkt och pricka. Jag hoppas detta språng tar slut tidigare än wonder weeks visar. :p

Vi kör minsta motståndets lag. Jag blir galen av gnället så jag tar bebis om jag är hemma. Sambon tar bebis i vagnen och så, men relationen får de jobba på efter den här fasen. Just nu är prio ett att inte tappa förståndet helt och hållet, ibland är det nära. :p

Mina har aldrig följt wonder weeks till punkt och pricka. Jag hoppas detta språng tar slut tidigare än wonder weeks visar. :p

Vi kör minsta motståndets lag. Jag blir galen av gnället så jag tar bebis om jag är hemma. Sambon tar bebis i vagnen och så, men relationen får de jobba på efter den här fasen. Just nu är prio ett att inte tappa förståndet helt och hållet, ibland är det nära. :p

Tänker att det inte alltid följer den till punkt och pricka, har för mig att W var lite tidig in i språng 4 men höll ändå i sig lika länge som det stod i appen :o Är jag hemma så tar jag också mer, tar oftast alla nattningar men ibland vill jag ju kunna göra annat och då får de helt enkelt bli så att pappa grejar med honom.

W är/ är påväg att bli sjuk, vi tror det mest är halsen för han hostar mycket och låter väldigt hes. Inget direkt snor, känns något tröttare än vanligt men orkar ändå ligga en stund och leka. Tog tempen nu på morgonen för att hålla koll ifall han skulle få feber? Men fick istället undertemp, 35,6. Vad kan detta bero på och bör jag vara orolig att han har så låg temp?

Tänker att det inte alltid följer den till punkt och pricka, har för mig att W var lite tidig in i språng 4 men höll ändå i sig lika länge som det stod i appen :o Är jag hemma så tar jag också mer, tar oftast alla nattningar men ibland vill jag ju kunna göra annat och då får de helt enkelt bli så att pappa grejar med honom.

Tror aldrig mina haft så långa språng som wonder weeks visar. Kanske mer koncentrerat istället.

Jag är väldigt för att dela så mycket som möjligt både för anknytning och jämställdhet. Men i dessa faser skalas det verkligen ned till minsta motståndets lag. Då har vi ju ett barn till i ekvationen. Sambon tar ofta dottern och hemmet när jag tar bebis. Dottern är pappig så det faller sig naturligt.

Igår kväll var bebis otroligt svårsövd pga övertrött. Tror det är första gången det händer, med dottern hände det ganska ofta. Han skrek iaf så att dottern vaknade och dottern skrek då efter pappa. Då faller sig uppdelningen rätt naturligt.:p

Men efter att jag väl fått honom att somna, genom att amma i selen, så sov han riktigt gott. Bara ett uppvak i natt. :)

W är/ är påväg att bli sjuk, vi tror det mest är halsen för han hostar mycket och låter väldigt hes. Inget direkt snor, känns något tröttare än vanligt men orkar ändå ligga en stund och leka. Tog tempen nu på morgonen för att hålla koll ifall han skulle få feber? Men fick istället undertemp, 35,6. Vad kan detta bero på och bör jag vara orolig att han har så låg temp?

Ja det låter lite lågt. Har du tempat igen? Tänker om det kan vara mätningen som felar lite?

Jag vet faktiskt inte vad mina barn har i normaltemp. Har bara kollat när de känts febriga och då har det alltid varit 37,8 eller högre.

Ja det låter lite lågt. Har du tempat igen? Tänker om det kan vara mätningen som felar lite?

Jag vet faktiskt inte vad mina barn har i normaltemp. Har bara kollat när de känts febriga och då har det alltid varit 37,8 eller högre.
Tempade nu igen och nu hade han 36,2 så har ju iallafall gått upp lite till! W har ju aldrig haft feber så jag vet att hans normaltemp är ungefär 36,8 så nu har han ju inte så långt ifrån den :up:

Vi kör också minsta motståndets lag 😉 Pappa trumfar övriga men mamma är bäst. Jag tänker att de där utökade banden kommer.
Blev verkligen provocerad när andra gick iväg och skulle trösta henne igår. Och även när samma personer tycker att andra ska få chansen att trösta. Jag tänker att det får komma sen! Just nu behöver jag vara med henne, och hon med mig. Hela mitt väsen är i uppror när hon skriker och jag inte är där. Och så får det vara. Just nu. Sen när hon är äldre får familjen gärna låna henne, men nu är hon en liten bebis som vill vara med mig. Känns fel att neka henne det för att smickra andras ego (i brist på bättre ord).

Hon har hittills följt wonderweeks ganska på pricken ;)
Hon har jättelätt att bli övertrött, och är extremt nyfiken på omgivningen. Så ibland måste jag stänga in oss i ett mörkt rum, annars blir hon bara mer och mer stirrig.
Men hon är så go! Älskar att hon börjar ljuda 😍

Vår vallokal är dagiset som ligger i vårt område som vi tänkt att W ska börja på längre fram så försökte mest spana in lokalerna samtidigt som vi var där ;) Haha, dock såg man inte så mycket men det såg fräscht ut det vi kunde se i alla fall :up:

Det bästa av allt var att W somnade på vägen hem från lokalen och har sedan sovit på altanen i regnet i 50 minuter utan att vi rört/gungat vagnen en ända gång :up: Får se hur länge han sover vidare, måste nog ha fått till perfekt värme under filten och frisk luft att andas :D

Min skitunge har börjat röra på sig :S Lägger honom på ett ställe och några minuter senare är han nån helt annanstans. Jag som hade hoppats på att han skulle vänta några månader till. Speciellt sladdar verkar vara väldigt intressant, så idag ska jag roa mig med att bebissäkra allt under knähöjd 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 632
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 581
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 162
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama