Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken skillnad att ha en liten plutt med syskon som är lite äldre, så skönt att de kan fixa en del saker själva! Annars har vi det rätt lugnt, ta dagen lite som den kommer. Vissa dagar välstädat och andra ser det det ut som kriget här hemma :p
Jag har inte haft det städat sen Noah föddes. Men börjar städa ikapp. Känns hemskt men vissa saker blir prioriterat före städning 🤣 :p

Fy vilken jobbig natt vi haft :down: vi är ju annars bortskämda med en bebis som sover gott hela natten förutom 1-2 matningar då förstås! Började när vi skulle lägga honom att han spydde, så vi fick ta upp och skölja av och byta pyjamas! Nånstans här blir han helt uppe i varv, kan inte komma till ro alls! Knorra/viftar/kastar huvudet fram och tillbaka! Vid halv 1 försöker jag ge honom flaskan, äter lite men fortfarande orolig! Går runt med honom i huset och han somnar men vaknar igen när jag lägger ner i sängen! Vid 4 tiden ber jag sambon försöka en stund, men det går inte bättre för honom! Tar över och sätter mig i soffan och då somnar han i famnen, vågar inte lägga ifrån honom denna gången så sitter upp och sover en stund i soffan! Vid 6 vaknar han igen när sambon går upp för jobb, krånglar hit och dit hela tiden så bestämmer mig för att köra en sväng med bilen! Han somnar iaf i bilen men slår självklart upp ögonen så fort vi kör in på vår lilla väg :banghead: nu har jag fått honom att somna i famnen så hoppas jag kan lägga ifrån mig honom snart så jag kan vila lite själv :)

Vilken kämpig natt @Pengy.

Vi har ännu inte haft någon riktigt bedrövlig natt (peppar peppar). Tidigare har magen ofta börjat stöka vid 05, inte så att han vaknat men han har sovit så oroligt att han stört mig. Nu har det varit bättre någon vecka. Hoppas det är ett tecken på att magen mognat. Tydligare bajsrutiner också, så pass att jag funderar på att försöka potta honom.

Man ska ju inte klaga egentligen, är ju vår första krångliga natt! Men oavsett är det ju jobbigt när man inte riktigt förstår vad som är fel! Förmiddagen har fortsatt med lite krångel, och ingen direkt sömn men blev lite bättre efter att jag fick sugit upp rätt så mkt snor med nässugen! :up: De här utvecklingsstegen, räknar man dom från när de kom eller från deras BF? Har hört tidigare att man skulle utgå från Bf och så ifall stämmer ju hans ”krångel” rätt bra in med andra utvecklingen!

Förövrigt ska jag på efterkontroll nu i em! Ska bli spännande att se hur kroppen återhämtat sig :)

Ja sprången räknas från BF, men är de fullgångna vet jag inte hur petigt det är. Med dottern var något språng tidigt, något sent och efter några språng var det svårt att överhuvudtaget veta vad om det kunde vara språng och inte. Tycker du @Pengy det stämmer med ett språng så är det nog det (om inte annat brukar det känns bra att ha en trolig förklaring till ”krångligt” beteende).:)

Ja sprången räknas från BF, men är de fullgångna vet jag inte hur petigt det är. Med dottern var något språng tidigt, något sent och efter några språng var det svårt att överhuvudtaget veta vad om det kunde vara språng och inte. Tycker du @Pengy det stämmer med ett språng så är det nog det (om inte annat brukar det känns bra att ha en trolig förklaring till ”krångligt” beteende).:)

Det är nog som du säger att sprången kan vara lite tidigare eller senare också! Skulle tippa på att det är det han gått in i iaf för nu när jag läste på så låter det likt hur han är just nu! Märkte knappt av första språnget men det här visade ju sig desto tydligare! :grin:

Det här med hudveck.. här har vi både hals, lår och ena armhålan med valkar så huden blir irriterad. Försöker ju torka och hålla rent men helt lätt är det inte.
Tycker hon i alla fall är bättre i huden nu både på kroppen och i ansiktet, även om det är lite prickar/knottror kvar.

Det här med hudveck.. här har vi både hals, lår och ena armhålan med valkar så huden blir irriterad. Försöker ju torka och hålla rent men helt lätt är det inte.
Tycker hon i alla fall är bättre i huden nu både på kroppen och i ansiktet, även om det är lite prickar/knottror kvar.
Min bebis har så mycket veck att det nästan inte gick att hålla det fint tills jag testade att göra rent med bara lite babyolja på en tvättlapp! Det fick bort smutsen effektivt och det behövs inte torkas på samma sätt som ifall man rengör med vatten:up:

Min bebis har så mycket veck att det nästan inte gick att hålla det fint tills jag testade att göra rent med bara lite babyolja på en tvättlapp! Det fick bort smutsen effektivt och det behövs inte torkas på samma sätt som ifall man rengör med vatten:up:
Ja det är ju just det också, vad som är bäst att tvätta med för att inte snarare göra det värre. Har använt olja men inte helt utan vatten, ska testa!

Hoppas kommande natt blir bättre @Pengy . Låter kämpigt!
Tack! Han är fortsatt lite knorrig men klart bättre! Men vi bäddar en extra säng på övervåningen bestämde vi nu så blir natten likadan så delar vi på oss så att iaf en av oss kan sova. Så turas vi om, då har man ju förhoppningsvis lite mer energi och tålamod om det skulle bli en likadan natt igen!

Bra tips! Känns som de blir snabbt äckligt nu när det vart så varmt. Är främst under hakan/halsen som det blir rött på Walter! Och bada gör han 2 dagar i veckan men då ska jag torka lite med olja däremellan :up:

Ja det är ju just det också, vad som är bäst att tvätta med för att inte snarare göra det värre. Har använt olja men inte helt utan vatten, ska testa!
Bra tips! Känns som de blir snabbt äckligt nu när det vart så varmt. Är främst under hakan/halsen som det blir rött på Walter! Och bada gör han 2 dagar i veckan men då ska jag torka lite med olja däremellan :up:
Det är som att oljan driver bort fukten som gör att det blir rött och äckligt. Så jag har faktiskt börjat torka med olja efter bad också för jag märkte att hon ofta var värre i halsvecket dagen efter bad.
Hoppas det funkar lika bra för er;)

Vi behövde inte använda någon säng i annat rum! Lilleman slog till med en supernatt istället! :up: Mat vid 22, lade oss vid 22,30! Sen vaknade han först 03:40! Sen gick vid upp vid 6,30!
Idag kommer en mamma från föräldragruppen hit så vi ska promenaderna och fika! Lite roligt är att hennes son föddes två dagar efter Walter och hon tog liksom över efter mig kan man säga, vi födde i samma förlossningssäng och hade samma säng på BB sen också ;)

Någon som märkt av biverkningar av rota-vaccinationen? BVC-sköterskan sa att eventuella biverkningar brukar komma efter en vecka. Bebis fick vaccinationen för sex dagar sedan och nu är magen ovanligt orolig med magknip. Funderar på om det kan bero på vaccinationen.

Någon som märkt av biverkningar av rota-vaccinationen? BVC-sköterskan sa att eventuella biverkningar brukar komma efter en vecka. Bebis fick vaccinationen för sex dagar sedan och nu är magen ovanligt orolig med magknip. Funderar på om det kan bero på vaccinationen.
Andra dagen var han lite lösare i magen men inget som verkade störa honom! Igår när han hade sin värsta natt/dag hittills var det en vecka sen han fick! Däremot har jag svårt att veta om det var magen som krånglade/gjorde ont eller om det var steg 2 i utvecklingen! Men det var ju helt klart nått som gjorde honom orolig! Så ja, kanske ;)

Andra dagen var han lite lösare i magen men inget som verkade störa honom! Igår när han hade sin värsta natt/dag hittills var det en vecka sen han fick! Däremot har jag svårt att veta om det var magen som krånglade/gjorde ont eller om det var steg 2 i utvecklingen! Men det var ju helt klart nått som gjorde honom orolig! Så ja, kanske ;)

Så typiskt bebisar att vara otydliga med varför de krånglar. :p Man funderar på om det kan vara det ena eller det andra och så plötsligt är de lika oförklarligt nöjda och glada. :p

Så typiskt bebisar att vara otydliga med varför de krånglar. :p Man funderar på om det kan vara det ena eller det andra och så plötsligt är de lika oförklarligt nöjda och glada. :p

Skönt iaf när det blir sitt ”gamla vanliga” igen! 😊 Känner att jag skriver mycket här nu men går ju lite i perioder! Ibland har man massa annat och då orkar man inte men nu har jag fått feeling att skriva :p

Jag och den andra mamman som var här idag har bokat in oss på babysim tillsammans med killarna som börjar efter sommaren! :D Ser fram emot det och tror Walter kommer gilla det, han älskar ju att bada i sin lilla balja här hemma!

Var och tog den idag, är skitskraj för eventuella biverkningar! Vår sköterska sa inget om en vecka, så det var bra att veta:) hoppas magbesvären blir kortvariga för din lilla.

Sitter och försöker amma ur ett bröst som känns som det håller på att stocka sig...pumpen är redo bredvid för han verkar inte kunna tömma det riktigt. Har ätit från det bröstet för ett par timmar sedan så fattar inte varför det är helt sprängfyllt redan. Det gör riktigt ont!

Vi har fått en riktigt närhetskrävande liten kille, kräver famn eller sele i stort sett jämt. Han kan ibland tänka sig att sitta i babysittern 10-15 min, så då får man verkligen prioritera vad man vill göra. Storasyster ville också vara nära men inte fullt såhär mycket... Rider igen sedan två veckor och är så tacksam för det. Kliver av som en mycket gladare och bättre mamma. Jag behöver verkligen komma iväg en sväng varje dag för att fungera.

Har nedräkning till midsommar, då kommer sambon hem för 10 veckors semester/föräldraledigt:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 669
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama