Samma härJag har ju fått första barnet men har ändå fått öppna Preglife appen några gånger för att kolla! Undra hur sjutton det ska gå för mig om jag får ett barn till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma härJag har ju fått första barnet men har ändå fått öppna Preglife appen några gånger för att kolla! Undra hur sjutton det ska gå för mig om jag får ett barn till?
Jag är likadan, just nu vet jag bara att han är 2 mån och lite till.Jag kom på mig själv med att vara osäker på hur många veckor min bebis är. Ett andrabarnssyndrom? Med första hade jag nog stenkoll på antal veckor fram till iaf 16 veckor. Nu är bebis 9 veckor (tog fram kalendern och räknade )
Jag är likadan, just nu vet jag bara att han är 2 mån och lite till.
Något jag däremot insett är att det kommer ta lååång tid innan jag lär mig lillakrutts fyra sista siffror i personnumret..
Jag är likadan, just nu vet jag bara att han är 2 mån och lite till.
Något jag däremot insett är att det kommer ta lååång tid innan jag lär mig lillakrutts fyra sista siffror i personnumret..
Det fick inte minHaha det var något jag sa till sambon när vi åkte in till förlossningen ”hoppas han får enkla 4 sista siffror”! Tydligen sånt jag funderade på mellan värkarna men vi hade tur så han fick en enkel sifferföljd
Ja och det hjälpte ju inte till att Oskar inte fick enkla siffror. Fast det är inte så lätt när de får samma siffror (fast i olika kombinationer) heller, jag blandar ihop äldsta och yngsta tösens mest hela tiden. Då har jag ändå haft 12 år på mig att lära mig den äldstasFörstår utmaningen, du har ju ett gäng personnummer att hålla reda på. u
Känner med dig! Styrkekramar!Puh vilken dag! Tänkte skriva nåt om att känna sig som en supermom när båda barnen somnar utan problem när det är dags att sova middag. Men i övrigt... Sambon borta hela eftermiddagen och E har kommit in i andra utvecklingssprånget (antar att det är det som felar), har bara sovit korta stunder hela dagen, vill ligga vid bröstet hela tiden men är inte nöjd då heller. Och storebror reagerar ju såklart på bristande uppmärksamhet på honom så till slut är hela familjen bara frustrerade.
Rätt nöjd i alla fall med hur jag och sambon samarbetar. Han kom till slut hem, körde ut mig på en cykeltur, gav Elvira flaska för första gången och vi konstaterade ihop att det är bäst att vi är hemma båda två imorgon. Och plus i kanten till oss att vi inte dragit igång något bråk utan bara suckat lite när vi tyckte den andra prioriterar fel etc.
Nu sover de sen nån timme tillbaka. Hörde nåt gnyende nyss men hoppas på en lugn natt (peppar peppar). Satte mig med en kopp te och virkning men hittar inte rätt garn.
Oskar sover rätt bra nu, hade en period när han knölade med sömnen men nu är det bättre igenKänner med dig! Styrkekramar!
Här har vi jättesvårt att få till sömnen för lillasyster. Hon är ofta vaken 3-4 timmar i sträck med bara 5-10 min lurar. Som mest sover hon nog en timme i sträck på dagen, och då helst i sele. Hon vägrar somna i vagnen, och just nu vaknar hon direkt man lägger ner henne i babynestet eller liknande.
Hon skulle sova mkt bättre om hon och jag fick ligga själva i ett lugnt rum och mysa. Men det finns det ingen tid till mellan 07 och 21 de flesta dagar. Ibland 05-23.
Hur mkt sover era barn kring två månader och hur mycket är de vakna?
Känner med dig! Styrkekramar!
Här har vi jättesvårt att få till sömnen för lillasyster. Hon är ofta vaken 3-4 timmar i sträck med bara 5-10 min lurar. Som mest sover hon nog en timme i sträck på dagen, och då helst i sele. Hon vägrar somna i vagnen, och just nu vaknar hon direkt man lägger ner henne i babynestet eller liknande.
Hon skulle sova mkt bättre om hon och jag fick ligga själva i ett lugnt rum och mysa. Men det finns det ingen tid till mellan 07 och 21 de flesta dagar. Ibland 05-23.
Har du syskonet hemma på dagarna?Känner med dig! Styrkekramar!
Han går på förskola med generösa tider. Men då behöver jag tvätta, fixa disken och ibland förbereda middagen. Det som man gjorde när maken kom hem förut. Maken kommer hem vid sex, och då umgås han med sonen och lägger honom. Det är struliga läggningar som ibland inte är klara förrens 21:30. Och sedan vaknar han 5-6. Så inte mkt tid att fixa annat.Har du syskonet hemma på dagarna?
Elvira sover fortfarande rätt mycket. Nattetid ca 21-07(bortsett från amning), dagtid mer oregelbundet. Idag har hon sovit längre stunder ca 11-13(sjal) och 15-17,30 (bredvid mig). Utöver det kortare sovstunder varvat med att vara vaken.
Idag har vi i alla fall haft en bättre dag, särskilt från Elvira-håll (fick avbryta skogsutflykt pga trött, törstig och gnällig storebror dock)! Bara nu på kvällen hon haft en gnällig timme. Vill gärna vara nära men har kunnat ligga nöjd i babygymmet en hyfsad stund också.
Tycker det är så skööönt att solen har gömt sig i princip hela dagen. Nu kan man bra ute hahaHär regnar det idag och jag tycker nästan det är lite skönt, så kan man sitta inne och mysa i soffan och titta på serier utan att få dåligt samvete över att man borde/vill vara ute! Så vi hoppar över förmiddagspromenaden och hoppas det blir bättre väder i eftermiddag när vi ska till stallet för en ridtur!