Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, han var rätt underbar när han konstaterade att graviditet är ingen sjukdom men de flesta får nedsatt arbetsförmåga. Fabulös läkare.

Den jag går hos var jättenoga med att skriva varför jag inte kan jobba i detalj. Inte "graviditetsrelaterad smärta", det hade nog gått sådär :p

Prognosen till återgång i normalt arbete är "god" och det brukar ju också påverka.

Den jag går hos var jättenoga med att skriva varför jag inte kan jobba i detalj. Inte "graviditetsrelaterad smärta", det hade nog gått sådär :p

Prognosen till återgång i normalt arbete är "god" och det brukar ju också påverka.

Det var min också, har en halv A4 med åkommor. Deprimerande.

Nu tjejer har jag lite input att komma med angående simning och vattengympa. :)

Var på vattengympa igår och var redo 10min innan det började så jag tänkte att jag skulle simma lite.. Förstod efter en längd varför sjukgymnast avrått från detta :o:arghh:

Vattengympan var dock skitrolig. Började med att jag fick frågan från de andra vad jag gjorde där med alla gamla tanter :p:love:

Vissa rörelser fick jag modifiera men överlag gick det kanon. :up: Och så underbart att för en stund kunna röra sig utan smärta :heart

Det fanns trappa ner i poolen utöver stege så jag slapp hjälp upp också.;)

Vilken vecka har ni varit i vid RUL?
Jag kommer vara i vecka 19+2 och tycker att det känns lite sent, men det är nog bara så att jag är otålig :p
Jag var 18+6. Ville gärna ha det sent iom att jag ändå gjorde ett ultraljud i vecka 11 med, sen får man ju inga fler :( Fast det blev ändå ett akut ul kring vecka 22.

Kommer somna med pannan i trerättersmiddagen på svärmors 80-års fest. Ska prova med panodil o Pepsi. Lägg där till två fredagströtta barn o halsbränna från hell.... Vad jag är gnällig idag :banghead: så om en timme börjar kalaset.... :cool:

Dags för mer gnäll. Hemma igen, på menyn stod italiensk buffé, dvs diverse lufttorkade skinkor, ostar, potatisgratäng och till efterrätt marängtårta med hasselnötter (är nötallergisk). Fick ta lite av barnens glass på eget initiativ och det tål inte min galla... aj, aj, aj... På riktigt???? De vet att jag är 1. gravid (svägerskans yngsta är två år snart, samma riktlinjer då kring lufttorkade skinkor) och 2. de vet jag är nötallergisk :banghead:

Dags för mer gnäll. Hemma igen, på menyn stod italiensk buffé, dvs diverse lufttorkade skinkor, ostar, potatisgratäng och till efterrätt marängtårta med hasselnötter (är nötallergisk). Fick ta lite av barnens glass på eget initiativ och det tål inte min galla... aj, aj, aj... På riktigt???? De vet att jag är 1. gravid (svägerskans yngsta är två år snart, samma riktlinjer då kring lufttorkade skinkor) och 2. de vet jag är nötallergisk :banghead:

Min bror är svårt nötallergisk men även mot ägg. För mig är det en självklarhet att bjuda på mat som alla kan äta. Ibland är det ett jäkla pusslande, för sambon är laktos och kompisen mot äpple dessutom. Så man får tänka till vid kalas men man ordnar alltid så att alla kan äta! Skulle aldrig bjuda på nåt som alla inte kan äta...

Min bror är svårt nötallergisk men även mot ägg. För mig är det en självklarhet att bjuda på mat som alla kan äta. Ibland är det ett jäkla pusslande, för sambon är laktos och kompisen mot äpple dessutom. Så man får tänka till vid kalas men man ordnar alltid så att alla kan äta! Skulle aldrig bjuda på nåt som alla inte kan äta...
Nej, det är rent oförskämt... Blir lite ledsen på samma gång. För mig är det också självklart att bjuda så alla kan äta. Slutade dessutom med att de fick ta upp en påse Ikea köttbullar till alla barn som också matstrejkade :D
En marängtårta behöver man inte hälla hackade nötter på :crazy: och gravida kvinnor behöver man inte sortera lufttorkad skinka och ost :banghead:

Nej, det är rent oförskämt... Blir lite ledsen på samma gång. För mig är det också självklart att bjuda så alla kan äta. Slutade dessutom med att de fick ta upp en påse Ikea köttbullar till alla barn som också matstrejkade :D
En marängtårta behöver man inte hälla hackade nötter på :crazy: och gravida kvinnor behöver man inte sortera lufttorkad skinka och ost :banghead:
Men va fan!!:mad: Va besviken jag blivit!! Speciellt när dom som bjuder vet om vad som "gäller" när man är gravid..

Håller helt med @Fille , nog fasen bjuder man på mat som alla kan äta och man ser till att det finns barnvänliga alternativ om det är sånna med.

Haha ja det var väl bra med köttbullar men man ska ju inte behöva äta "barnmaten" på kalaset... Väldigt märkligt i alla fall...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 724
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 119
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 975
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar