Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov kalas fram till 04.30, sen va näsan så igentäppt att jag knappt kunde andas plus att valpen ville ut när hon märkte att jag va vaken:meh: Gravidtäppa är så jäkla tröstlöst för det ger sej liksom inte förrän bebis är ute så det är bara att "vänja" sej.

Men, morgonen vände till det bättre med tidigt besök hos min underbara BM för att lämna prov för uvi, hon ville absolut lyssna på bebis så allt lät som det skulle. Ett bra avslut på hennes arbetsvecka enligt henne:heart
Hjärtat pickade på så fint på 155-160slag/min:love:

Går in i v19 imorgon, så då är vi halvvägs!!

Jag vet inte hur vi ska göra med föräldraledigheten. Vill vara hemma länge men funderar på o kombinera föräldraledig med 50% plugg från ht -17. Distansstudier till speciallärare. kan då vara hemma längre o leva på csn kombinerat med föräldrapeng....

Hoppas på att få föda på mitt hemsjukhus, Kristianstad. När dottern ville komma till världen var där dock fullt o hon är född i Helsingborg ca en timme bort. Det var sjukt meckigt eftersom hon blev sjuk o hamnade på neo och sonen och djuren var 10 mil därifrån. Det var väldigt jobbiga dagar med mycket körande för maken. Så jag önskar av hela mitt hjärta att vi får föda hemma om trean med hamnar på neo (både ettan o tvåan har gjort det).

Krypa upp ur sängen trött som få. Varit vaken i natt då bebis bestämde sig för o vara akrobat och studsa på min magsäck. Skrämde maken när jag halv tre i natt letade genom varenda väska i hallen efter gaviscon. Tur han inte hade baseball träet med sig :D

I kväll är det 80-års fest för svärmor :nailbiting::grin: och på söndag Ullared. Funderar på om jag ska bebishandla lite :o :love: men är ju fortfarande ett tag till hen kommer.... beställde en babybox igår. Funderar vidare på tygblöjor, verkar ju finnas hur många märken som helst!!!!!

Två och en halv vecka till jullovet :bow:

Klart du ska bebishanda lite, finns så mycket söta saker där:love:

Dottern fick nån oförklarlig hosta inatt som gjorde att vare sig jag eller hon fick sova mer än en timme. Och nu är den borta igen :meh: Tur jag inte jobbar än så vi hade chans att sova iaf några timmar i morse.

Sen har jag en fråga, var det inte någon här som fick domningar i fingrar /händer under natten?? Mina fingrar på höger hand domnar om nätterna när jag ligger på sidan,magen eller ryggen och då är det inte ens den handen som jag ligger på. Vad kan man göra åt det?? Eller är det som den förbannade gravidtäppan man inte böir av med innan ungen spolats ut??

Läkarbesök avklarat. Fick sjukskrivning en månad till men läkaren trodde att försäkringskassan skulle börja gnälla om jag är sjuksriven en längre tid. Undrade om det inte fanns andra arbetsuppgifter att ge mig under tiden fram till förlossning. Inte lätt på ett bussbolag..

Jag har jobbat non stop från det att jag var 19 år med uppehåll för 15 veckor när jag tog busskortet. Nu känns det som om jag blir straffad för att jag ska få barn. I dag är jag ledsen och nere.. känns inte alls bra och vad fasen gör man om man inte för ersättning från försäkringskassan? Jag KAN INTE jobba, jag kan inte sitta stilla en längre tid och att köra med 3 timmars sömn i kroppen är inte alls trafiksäkert!

*Less*

Dottern fick nån oförklarlig hosta inatt som gjorde att vare sig jag eller hon fick sova mer än en timme. Och nu är den borta igen :meh: Tur jag inte jobbar än så vi hade chans att sova iaf några timmar i morse.

Sen har jag en fråga, var det inte någon här som fick domningar i fingrar /händer under natten?? Mina fingrar på höger hand domnar om nätterna när jag ligger på sidan,magen eller ryggen och då är det inte ens den handen som jag ligger på. Vad kan man göra åt det?? Eller är det som den förbannade gravidtäppan man inte böir av med innan ungen spolats ut??

Jag får domningar, försöker att ligga med raka handleder och armar. Sjukgymnasten säger att det är vanligt när man svullnar under graviditeten.

Läkarbesök avklarat. Fick sjukskrivning en månad till men läkaren trodde att försäkringskassan skulle börja gnälla om jag är sjuksriven en längre tid. Undrade om det inte fanns andra arbetsuppgifter att ge mig under tiden fram till förlossning. Inte lätt på ett bussbolag..

Jag har jobbat non stop från det att jag var 19 år med uppehåll för 15 veckor när jag tog busskortet. Nu känns det som om jag blir straffad för att jag ska få barn. I dag är jag ledsen och nere.. känns inte alls bra och vad fasen gör man om man inte för ersättning från försäkringskassan? Jag KAN INTE jobba, jag kan inte sitta stilla en längre tid och att köra med 3 timmars sömn i kroppen är inte alls trafiksäkert!

*Less*

Jag har varit sjukskriven sedan v 15 eller 16. Passerar eller har passerat 90 dagar och då ringde FK och frågade AG om de kan anpassa mer.
Nej sade AG och sen var det inte mer med det.

Graviditetstelaterade besvär brukar ju gå över och då är det oftast inte så krångligt med FK.

Ja jag hoppas att du har rätt Lill-sis.

Läkaren jag träffade igår sade att man oftast sjukskriver i etapper just för att fk inte ska krångla. Det är ju också sunt att göra en ny bedömning, man kan må olika i olika perioder. Har du tur mår du toppen om en månad, mår du inte bra kan sjukskrivning på hel- eller deltid vara aktuellt.

Vilken vecka har ni varit i vid RUL?
Jag kommer vara i vecka 19+2 och tycker att det känns lite sent, men det är nog bara så att jag är otålig :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 723
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 117
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 975
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar