Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jepp, märkligt... Eller så får jag tänka att 80 år fyller man en gång i livet o då får man äta det man vill... :cool: Jag o svärisarna är inte väldiga kompisar annars heller, men rätt neutrala. Hade dock sett fram emot lite god mat..

Jo alla fyra barnen smaskade glatt Ikea köttbullar o rost n' toast till "efterrätt" :p

Jepp, märkligt... Eller så får jag tänka att 80 år fyller man en gång i livet o då får man äta det man vill... :cool: Jag o svärisarna är inte väldiga kompisar annars heller, men rätt neutrala. Hade dock sett fram emot lite god mat..

Jo alla fyra barnen smaskade glatt Ikea köttbullar o rost n' toast till "efterrätt" :p

Visst man fyller bara 80 en gång, men jag kan inte hjälpa att jag tycker det är nonchalant att bjuda hem folk och så bjuder man på mat som folk inte kan äta. Visst parmaskinkan kanske inte är jättelätt att hålla koll på, är ju ingen "vanlig" mat sådär men nötallergi kan ju få ganska allvarliga konsekvenser! Och antar att du inte blev allergisk igår lixom :p

Viktor har party och sambon snarkar och jag har varit vaken sen 04.15 :arghh:

Dessutom är jag sugen på skivad hårdost från Lidl (av alla ställen) men tydligen åt jag den sista till frukost.

:arghh::arghh:

Gjorde misstaget att äta massor av choklad och annat snask igår vilket gjorde att jag vaknade vid 06 med värsta magknipen och fick rusa på toaletten.. totalt rutten i systemet:crazy: Fantastiskt när det är antingen tvärstopp eller räcer, man tror ju nästan man ska avlida innan det lossar!

Gjorde misstaget att äta massor av choklad och annat snask igår vilket gjorde att jag vaknade vid 06 med värsta magknipen och fick rusa på toaletten.. totalt rutten i systemet:crazy: Fantastiskt när det är antingen tvärstopp eller räcer, man tror ju nästan man ska avlida innan det lossar!

Den känslan är inte rolig alls, min mage är också känslig speciellt när de gäller choklad. Ibland går det bra, ibland får jag spendera timmar med smärtsam magknip :(

Den känslan är inte rolig alls, min mage är också känslig speciellt när de gäller choklad. Ibland går det bra, ibland får jag spendera timmar med smärtsam magknip :(
Det är hemskt! Gör ju så ont att man blir orolig för bebisen:down: Det går många påsar samarin i detta hushållet, gjorde det förra grav också.

Mitt tandkött kliar, är det normalt? :arghh:

Stor del av förra graviditeten hade jag inflammation i tandköttet. Rann blod och gjorde oooont. Var hos tandläkaren några månader efter bf och då var det fortfarande så dåligt att dom inte ens kunde genomföra en vanlig undersökning :( så var överdrivet noggrann med rengöring! Mitt började med att det kliade...

Dessa hormoner, jag lipar av Postkodmiljonär reklamen.. (Damen som tror hon ska vara själv på jul och hela familjen kommer) Maken fick trösta för tårarna rann hejdlöst:o

Stor del av förra graviditeten hade jag inflammation i tandköttet. Rann blod och gjorde oooont. Var hos tandläkaren några månader efter bf och då var det fortfarande så dåligt att dom inte ens kunde genomföra en vanlig undersökning :( så var överdrivet noggrann med rengöring! Mitt började med att det kliade...

Jo gnor så mkt jag kan men just nu har jag blåsor överallt också. Blä.

Det går ju över iaf. Äter jag choklad så får jag finnar i hela ansiktet på noll tid som i te vill försvinna. Men det har jag även när jag inte är gravid, så jag får välja mitt chokladsnaskande väldigt noga.

Vecka 18.

Har pratat med 1177 och om blödningen eller smärtan ökar ska jag ringa till akutgyn annars ska jag ringa bm på måndag.

Känner verkligen för att hålla kalas hela helgen nu.

Just de, är ju lördag idag :down:

Förhoppningsvis är det bara något ytligt kärl på livmodertappan som brustit. Hände mig i denna graviditet fast tidigare än för dig. Håller tummarna ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 713
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar