Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi åkte på julmarknad idag, när vi kpm fram så vände vi på parkeringen och åkte hem.igen. Det var två timmars kö för att komma in på julmarknaden och vare sig mina fogar eller resten av familjen var särskilt sugna på det. Så vi sket i det, sambon är hemma och sätter tak istället och jag har precis handlat resten av middagen.

Vi åkte på julmarknad idag, när vi kpm fram så vände vi på parkeringen och åkte hem.igen. Det var två timmars kö för att komma in på julmarknaden och vare sig mina fogar eller resten av familjen var särskilt sugna på det. Så vi sket i det, sambon är hemma och sätter tak istället och jag har precis handlat resten av middagen.

Ni skulle inte till den beryktade Tykarpsgrottan? Har hört Facebookvägen att där var gräsliga köer.....

Ni skulle inte till den beryktade Tykarpsgrottan? Har hört Facebookvägen att där var gräsliga köer.....
Jojomänsan. När vi kom dit frågade vi ett par hur länge dem stått där. 30 min var svaret dem hade kommit 50 meter. :meh: Så hir fint där än hade varit inne så är det inte värt 2 timmars köstående i upp/nerförsbacke på frostig gräsäng med foglossning :cautious:

Jojomänsan. När vi kom dit frågade vi ett par hur länge dem stått där. 30 min var svaret dem hade kommit 50 meter. :meh: Så hir fint där än hade varit inne så är det inte värt 2 timmars köstående i upp/nerförsbacke på frostig gräsäng med foglossning :cautious:
Nej, många som väntat två timmar i kön ner. Tycker det känns lite överreklamerat så har nog inte tänkt åka alls. Blir jul på Skånes djurpark i stället... Fast det var dyrt för oss fyra, tänker en gång om året får det gå. Hoppas bara inte det regnar den dagen..

Har nu konstaterat att sparkarna i magen även syns tydligt utanpå. Och man har säkert kunnat se dem hela senaste veckan om inte längre.. (jag har bara inte haft tid att stirra på min mage, i väntan på aktivitet förän idag..) gick in i v. 20 idag. Är det tidigt att det känns och syns tydligt utanpå redan? Läser i apparna och där står det på v 20 typ att "många känner nu av de första rörelserna som ett fladdrande eller kurrande - de regelrätta sparkarna kommer när barnet blivit lite större". Men fladdrande hade jag redan för fem veckor sedan.. :p

Har nu konstaterat att sparkarna i magen även syns tydligt utanpå. Och man har säkert kunnat se dem hela senaste veckan om inte längre.. (jag har bara inte haft tid att stirra på min mage, i väntan på aktivitet förän idag..) gick in i v. 20 idag. Är det tidigt att det känns och syns tydligt utanpå redan? Läser i apparna och där står det på v 20 typ att "många känner nu av de första rörelserna som ett fladdrande eller kurrande - de regelrätta sparkarna kommer när barnet blivit lite större". Men fladdrande hade jag redan för fem veckor sedan.. :p

Jag har känt och sett ungefär sedan slutet på v 18+

Men det verkar onekligen vara väldigt olika.

Fogarna har känts av hela natten, så fort jag försökt vända på mig har det gjort ont. :meh:
Det var en ny, och högst ovälkommen, upplevelse.

Datenight med maken igår, indiskt är så sjukt gott:d Och så jäkla mysigt att bara åka iväg och bli serverade! Det enda som stör är den jäkla nästäppan och foglossningen:mad: Men men, det är ju övergående!

Jobb imorgon igen, ska meddela att jag inte kommer jobba februari ut utan kommer sluta i mitten på månaden, mottags nog med hurrarop:angel: (eller inte..) Men jag tänker ta mina 60dagar innnan, är kräkless redan så det är bara att göra det! Jag vill bara gå hemma och ta det lugnt och förbereda mej mentalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 713
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar