Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon BM-besök. Lyssna på hjärtljud, mäta SF och boka TUL :D

Sen dröjer det ända till 2/1 :eek:
Vad tidigt de börjar mäta (skönt!). Mig kommer BM börja möta ngn gång i mellandagarna. Men det kanske har med din operation att göra? (Eller är det kanske min BM som gör ganska lite rent allmänt :meh:).

Vad tidigt de börjar mäta (skönt!). Mig kommer BM börja möta ngn gång i mellandagarna. Men det kanske har med din operation att göra? (Eller är det kanske min BM som gör ganska lite rent allmänt :meh:).

Nej standard v25 enligt basplanen här.

TUL v32 är däremot pga operationen.

Nej standard v25 enligt basplanen här.

TUL v32 är däremot pga operationen.
Ok, det är säkert standard här också (Sthlm)... Men min BM är ganska loj. Jag funderar på att byta men tycker det känns så jobbigt eftersom det alltid är hon som svarar när man ringer för att boka tider + att vi har bokat in tider fram till feb.

Min mage känns som ett trumskinn. Jätteobehagligt.

BM i morgon. Känns som att jag inte orkar med det egentligen, mest för att jag inte gillar tanten. Tyvärr vet jag inte om jag är så sugen på att byta och köra 4.5 mil enkel resa för att komma till någon annan heller... Jag får se hur det känns efter i morgon.

F.ö vill jag börja rida igen! Helst i går... Jag är riktigt bitter för att jag inte kommer upp på hästarna. Eller, upp kommer jag men man ska ta sig ner också, helst kunna röra sig efteråt med. (dessutom har den existerande medryttaren gått upp i rök, den andre hästen hittar jag ingen till och den tredje får nog snart bli pensionär i stället för att sättas i gång efter skada för ingen av de jag pratat med om honom som varit intresserade vill ta sig tiden att sätta igång honom men jag får gärna ringa när han är i gång... :turd::yuck::arghh::turd:)
#inteskaptförattvaragravidävenomjagkommerälskabarnet.

F.ö vill jag börja rida igen! Helst i går... Jag är riktigt bitter för att jag inte kommer upp på hästarna. Eller, upp kommer jag men man ska ta sig ner också, helst kunna röra sig efteråt med. (dessutom har den existerande medryttaren gått upp i rök, den andre hästen hittar jag ingen till och den tredje får nog snart bli pensionär i stället för att sättas i gång efter skada för ingen av de jag pratat med om honom som varit intresserade vill ta sig tiden att sätta igång honom men jag får gärna ringa när han är i gång... :turd::yuck::arghh::turd:)
#inteskaptförattvaragravidävenomjagkommerälskabarnet.

Min påni har gått knappt 3 månader i år.

:down:

Orkar inte med min gravidhjärna... Sambon började prata med mig om julmat just när jag skulle ta järntabletten. Vilket resulterade i att jag tog en extra "gravid" kosttillskott istället. Så nu har jag tagit för mkt vitaminer och vågar inte ta järnet (eftersom jag får ont i magen av båda, så känns det som en dålig idé när jag just överdoserat den ena). Ledde till att jag blev förbannad på sambon... Helt logiskt. Allt är ju hans fel. Varför skulle han prata just när jag skulle göra ngt annat? :cautious:

Legat vaken hela natten... Klockan ringer 4,15... Bara för att jag inte får göra praktiken hemma, eller kroppen blir stressad över att åka bort :( bra ide regeringen! Eller inte...

Orkar inte med min gravidhjärna... Sambon började prata med mig om julmat just när jag skulle ta järntabletten. Vilket resulterade i att jag tog en extra "gravid" kosttillskott istället. Så nu har jag tagit för mkt vitaminer och vågar inte ta järnet (eftersom jag får ont i magen av båda, så känns det som en dålig idé när jag just överdoserat den ena). Ledde till att jag blev förbannad på sambon... Helt logiskt. Allt är ju hans fel. Varför skulle han prata just när jag skulle göra ngt annat? :cautious:

Haha, förlåt att jag skrattar med det där är så jag just nu också :rofl:

Tog 2 brus c-vitamin istället för 2 brus alvedon, undrade sen varför alvedonen va så j*vla värdelös:cool:

Klart de är sambons fel, förstår han inte att man bara använder ca 1% av hjärnan när man bakar bebis i magen? :meh: (Jag överdriver men ibland känns de som jag bara har fluff i hjärnan).

Måndag = helgbakfylla.

Mår som en kratta :crazy:
Vet precis vad du menar. Foglossning from hell idag. Är så illa så jag inte kan lyfta fötterna utan får hasa mig fram :arghh:
Blir ju inte bättre av att barnet försökte vända sitt dygn inatt och sprang rundor i huset fram till halv ett när hon väckte mig och frågade om jag kunde byta kanal på tvn :meh: Så hon fick stanna hemma idag för att sova ut ordentligt.

Jag är helt ofokuserad i dag, kan inte komma igång med de uppgifter jag ska göra. Det kanske är min variant på gravidhjärna?
Jag har provat att byta stol, ändra belysning, ta en kaffe, äta en bulle, ignorerat att jag egentligen vill dricka julmust, ta fram andra papper men nej, hjärnan vill inte komma med.
Funderar på att beställa lite julklappar i stället ;) (jobbar hemifrån). Bekymrad för att det inte är klart med någon efterträdare till mitt arbete. Hen som skulle ta min plats har fått andra uppgifter som passar henom jättebra och då behöver vi ta in någon annan. Två har varit och träffat oss, den ena var med mig en dag för att få insyn. Det kändes bra i början men sedan gick det bara utför.
Jag blir galen, det är jättesvårt att hitta bra folk att anställa inom vår yrkeskategori.

Vaknade med ont i dag, det var ingen höjdare. När jag skulle gå på morgonen så ilade det ner i vänstra benet. :down:

Haha, förlåt att jag skrattar med det där är så jag just nu också :rofl:

Tog 2 brus c-vitamin istället för 2 brus alvedon, undrade sen varför alvedonen va så j*vla värdelös:cool:

Klart de är sambons fel, förstår han inte att man bara använder ca 1% av hjärnan när man bakar bebis i magen? :meh: (Jag överdriver men ibland känns de som jag bara har fluff i hjärnan).
Jag skrattar också åt mig så det är lugnt ;).

Skönt att höra att jag inte är ensam :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 708
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V