Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt ofokuserad i dag, kan inte komma igång med de uppgifter jag ska göra. Det kanske är min variant på gravidhjärna?
Jag har provat att byta stol, ändra belysning, ta en kaffe, äta en bulle, ignorerat att jag egentligen vill dricka julmust, ta fram andra papper men nej, hjärnan vill inte komma med.
Funderar på att beställa lite julklappar i stället ;) (jobbar hemifrån). Bekymrad för att det inte är klart med någon efterträdare till mitt arbete. Hen som skulle ta min plats har fått andra uppgifter som passar henom jättebra och då behöver vi ta in någon annan. Två har varit och träffat oss, den ena var med mig en dag för att få insyn. Det kändes bra i början men sedan gick det bara utför.
Jag blir galen, det är jättesvårt att hitta bra folk att anställa inom vår yrkeskategori.

Vaknade med ont i dag, det var ingen höjdare. När jag skulle gå på morgonen så ilade det ner i vänstra benet. :down:
Vad jobbar du som?

Jag tror Viktor har börjat hicka lite mer frekvent :eek:

Fortfarande halvdöd. Måste snart kolla att bilen startar så har vet om jag kan köra eller måste ta bussen till BM.

Nu har jag pratat med BM (som ringde och kollade med läkaren för säkerhets skull). Det var troligtvis en cysta som sprack. Börjar jag blöda igen ska jag dock ringa gynakuten.

Fick komma in och lyssna på hjärtljuden så att jag slapp vara orolig iaf och vår lilla alien verkade ha det alldeles utmärkt i magen. :love:

Nu har jag pratat med BM (som ringde och kollade med läkaren för säkerhets skull). Det var troligtvis en cysta som sprack. Börjar jag blöda igen ska jag dock ringa gynakuten.

Fick komma in och lyssna på hjärtljuden så att jag slapp vara orolig iaf och vår lilla alien verkade ha det alldeles utmärkt i magen. :love:

Vad skönt att höra att bebisen mår bra ❤️

Åh va skönt att allt verkar bra:love:

Haft samtal om ledigheten idag, så den 20feb slutar jag (fast det blir den 15:e då jag inte jobbar varje dag) Så jäkla gott att ha allt klart redan!! Så nu är det bara ett par veckor till julledigt sen börjar jag den 9jan igen och jobbar bara dom futtiga veckorna fram till den 15/2:e
Fanimej värt att fira:bow::banana:

Jag börjar äntligen jobba om två dagar igen efter att ha varit hemma i nästan en och en halv månad. Saknar att åka och göra något vettigt om dagarna. Och bara för det så har jag nog den sämsta dagen på flera veckor idag. Illamående, foglossning så illa att j ag hasar fram när jag väl orkar lyfta på mig och inte ramlar omkull av yrselattackerna. Men tanken är, om inte chefen sätter sig emot, att jag jobbar fram till den 22 senast och sen är ledig över mellan dagarna. Så blir en liten mjukstart iaf.

Haft samtal om ledigheten idag, så den 20feb slutar jag (fast det blir den 15:e då jag inte jobbar varje dag) Så jäkla gott att ha allt klart redan!! Så nu är det bara ett par veckor till julledigt sen börjar jag den 9jan igen och jobbar bara dom futtiga veckorna fram till den 15/2:e
Fanimej värt att fira:bow::banana:
22 sketna arbetspass kvar:D
Fick dessutom reda på bonusen att största rövhålet i världshistorien högst troligt blir uppsagd årsskiftet:bow:
(Det sista han sa innan min förra mammaledighet va inte lycka till utan han kläckte "Alla bebisar överlever inte, bara så du vet"
Han är dessutom den enda som inte beklagat vår förlust. (Detta är bara ett fåtal incidenter) Har ju känts toppen att jobba med honom:crazy:

Fick dessutom reda på bonusen att största rövhålet i världshistorien högst troligt blir uppsagd årsskiftet:bow:
(Det sista han sa innan min förra mammaledighet va inte lycka till utan han kläckte "Alla bebisar överlever inte, bara så du vet"
Han är dessutom den enda som inte beklagat vår förlust. (Detta är bara ett fåtal incidenter) Har ju känts toppen att jobba med honom:crazy:

Men fy fan :eek::eek::eek:

Han måste ha något allvarligt fem i sitt huvud :wtf::mad:

Men fy fan :eek::eek::eek:

Han måste ha något allvarligt fem i sitt huvud :wtf::mad:
Enda anledningen till att han har ett huvud är att hans öron inte ska slå ihop..
Då har denna människa dessutom själv förlorat ett barn i v38 för 27 år sedan.. Han är så jävla bitter och ogin att hälften kunde vara nog. Han tycker för att nämna nåt att en självvald abort inte är värre än att bli surrogatmamma mot sin vilja (nåt som händer ofta i vissa länder där pengar styr) "Man har ändå ingen relation till barnet när det är så litet"

Inte konstigt att aset har 3 skilsmässor i bagaget och "nya frun" är en thailändska som inte förstår ett enda ord av varesej svenska eller engelska. (Den stackars människan fick dessutom lämna sina två barn 4 och 9år i Thailand då det blev enklare så..)
Ett stort rövhål är vad han är.

Enda anledningen till att han har ett huvud är att hans öron inte ska slå ihop..
Då har denna människa dessutom själv förlorat ett barn i v38 för 27 år sedan.. Han är så jävla bitter och ogin att hälften kunde vara nog. Han tycker för att nämna nåt att en självvald abort inte är värre än att bli surrogatmamma mot sin vilja (nåt som händer ofta i vissa länder där pengar styr) "Man har ändå ingen relation till barnet när det är så litet"

Inte konstigt att aset har 3 skilsmässor i bagaget och "nya frun" är en thailändska som inte förstår ett enda ord av varesej svenska eller engelska. (Den stackars människan fick dessutom lämna sina två barn 4 och 9år i Thailand då det blev enklare så..)
Ett stort rövhål är vad han är.
Alltså han menar på att om man blir surrogatmamma mot sin vilja så är det inte värre än att frivilligt göra en abort. Vände lite på det förut.

Wow :wtf::turd::banghead:

Bm besök avklarat, bra värden, 140 hjärtslag, magen på medelkurvan och +4 kilo (25+4 eller vad det är).
Vad tanten säger...?
"Är det så att du tröstäter nu när du fått ont eftersom du gått upp fyra kilo".
Vad jag ville svara och vad jag svarade var inte riktigt i enighet med varandra kan jag berätta... Svaret löd "nej, det gör jag inte". Vad jag tänkte lämpar sig inte i skrift.

Bm besök avklarat, bra värden, 140 hjärtslag, magen på medelkurvan och +4 kilo (25+4 eller vad det är).
Vad tanten säger...?
Vad jag ville svara och vad jag svarade var inte riktigt i enighet med varandra kan jag berätta... Svaret löd "nej, det gör jag inte". Vad jag tänkte lämpar sig inte i skrift.
Va?! 4kg + i v26 är inget!! Jag har gått upp 7kg och är i v19:confused:

Jag har en övervikt med från start så jag "får inte" gå upp mer än sex kilo enligt min bm. Sen gör hon ingen skillnad på om det är 5 eller 25 kilo man har i bagaget. Övervikt som övervikt enligt henne.

+7kg sedan jag började hos BM.
SF 24.5 (cm).
Hjärtslag 150.
Socker 4.0 (ej fastevärde).
Blodtryck 110/50 (!!)

Ny läkartid för fortsatt sjukskrivning 22/12 :D

Vad tanten säger...?

Fy... Jag har ju kraftig övervikt (närmre bmi 40), sist hos bm hade jag gått upp 5,7 kg och var väl 25+1 tror jag, hon var väldigt nöjd med att jag gått upp så lite!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 702
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 093
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar