Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev de pasta med "laxfisk" (fisksoppa som är rosa men mindre än en lax men smakar typ likadant, inte en blekaste vad den heter på svenska) och vitlökssås, gurka och paprika. Känns lite "fint" att äta men kräver noll ansträngning, fisken i ugnen (köptes färsk färdigmarinerad) och koka pastan, skära grönsaker och tadaaa

I övrigt BM som håller på och drygar om vikt borde stängas av. Ska träffa BM igen på onsdag (ultraljud gjordes på stora sjukhuset) o har inte vägas sen våren sena invägning, vet att jag gått upp 4kg sen dess typ, men 3kg av dom hade jag gått ner på typ tre veckor innan inskrivningen pga. Graviditesbesvär. Så jag tycker inventering att de är konstigt att jag gått upp dom kilona och +1kg i vecka 20 kan inte vara så farligt.

Enligt bmi ligger jag på övervikt, och ja jag skulle gärna väga mindre men jag tränar nog mera på en dag än BM gör på två veckor så jag tycker inte hon ska få ha något att säga till om.
Denna gång ska jag själv dit då pojkvännen är på jobb i Norge och jag vet inte hur mina hormoner kommer ta om hon gnäller, kan tänkas att istället för mitt vanliga rytande kommer jag störtböla....

I övrigt mår jag faktiskt helt okej nu, trött men tror de är mest att dygnsrytmen är som vanligt - vill inte somna tidigt.... och lär ju vakna tidigt för jobb.... men i övrigt kanoners!

Nu hoppar jag också in här.
Blev oplanerat gravid trots mini piller och detta upptäcktes sent då jag inte haft några som helst symptom som illamående eller liknande. När vi väl kom till abortklinken blev det konstaterat att jag redan gått 13+6 vilket ställde till det rejält för mig som var helt inställd på att göra abort då varken jag eller pojkvännen ville ha barn (han har två sen innan) och vi inte ens bor ihop. Men när jag väl var där kände jag mig inte alls lika säker, hade tagit ca två veckor innan jag fått tid för abort och jag tyckte inte alls att det var någon rolig känsla att behöva föda ut ett dött foster på sjukhuset så sent in i graviditeten. Pojkvännen var helt emot att behålla det pch förstod inte alls mina känslor men efter att ha varit och pratat med klinikens kurator kändes det lite bättre och nu har vi bestämt oss för att behålla det. Jag har fortfarande inte riktigt landat i det men det kommer nog mer och mer.

Det jobbigaste är att jag blir så otroligt andfådd när jag går upp för minsta lilla backe samt denna jäkla nästäppa. I övrigt har jag inga som helst symptom på att jag är gravid även om det börjar synas lite. Hoppas på att få må bra och köra på som vanligt så länge som möjligt.

Välkommen!
Jag gjorde liknande resa med BARNET, minipiller, v 16-ish, bodde inte ihop. Vi flyttade ihop i 7:e månaden.

Fortfarande mätt efter igår :crazy:

Ska lämna Skodan till plåtverkstan idag och jag hoppas verkligen att de har hyrbil för det är bökigt att ta sig därifrån annars.

Drömde att jag fick barn inatt, gick inte så bra.. eller i drömmen levde barnet men hade flugits till uppsala för att det var illa :( hoppas inte det var sanndrömm!
Men än mår bäbis bra, hen har morgongympa för stunden :)

Man sover ju som en jäkla krattaO_o Från och med inatt får hundarna utvisning ifrån sovrummet, det gick bra att ha bara labben i sängen som vi alltid haft men nu har vi en väldigt avlång Bretonvalp som ligger på tväre och sover så vi får ingen nattro öht. Så nu blir det kollektiv bestraffning och båda får sova nere.

I söndags på ett barnkalas fick jag infallet att vi skulle måla om i vårat sovrum (som var bajs cafe latte brunt) nu innan jag blir för stor och innan förlossningen för när bebis är här så kommer jag inte orka.
Sagt och gjort, jag åkte förbi Bauhaus med barnen efter kalaset och handlade.
Ibland älskar jag inte min adhd :laugh:
Jag har svurit och krigat men nu är det fint :banana:

Kontakta Mvc/vc ang kryckor. Jag hatälskar mina, men kan gå igen.
Än så länge har jag bara såna dagar när jag totalt överansträngt höften i ett par dagar innan. Nu storstädade jag lördag och handlade julklappar+gick på liten julmarknad söndag. Så jag vet ju varför jag hade ont igår.

Hm, jag verkar ha fått en lite trött bebis.. Eller så är den sur på mig och pratar med min rygg istället.. Har inte känns alls samma aktivitet igår och idag som det varit innan :confused: H*n kanske har fått träningsvärk eller nått.. Känner ju att den rör sig flera gånger om dagen ändå så oroar mig väll inte riktigt än och har RUL imorgonbitti så..
Gör era också så att de inte märks av så mycket några dar?

10.40 har jag tid hos läkare för bedömning av mina fogar och ev sjukskrivning.
Problemet är att jag har fått den absolut dummaste läkaren av alla. Alltså dum på allvar (dock inte så urbota idiotisk som @Lazy Lady kollega för den slår det mesta jag hört om). Den läkaren har även varit på BVC och som vi har bråkat för att han ansett mig vara en hysterisk mamma och jag har varit envis och när barnet fått en andra bedömning är det inte jag som haft fel.

Den läkaren sade till en tjej med ett väldigt fysiskt arbete att hon skulle sluta känna efter så noga, tjejens chef hade minsann fått fyra barn och hon hade klarat av samma arbete fram till barnen föddes...

Jag kan fortsätta i all evighet men jag tror ni förstår. Jag föredrar ett privat läkaralternativ men blev hänvisad till vc av bm så jag får väl försöka en gång. Nu finns det ordentliga journalanteckningar från bm och sjukgymnasten så jag har något att luta mig emot i alla fall.

@TeamLundVer Jag passar på frågan vad jag jobbar med. Det blir lite för oanonymt på ett öppet forum. :)

Idag ska jag pysa inom en plåtverkstad och se om jag kan byta till mig en liten bit fyrkantsrör och en plåtbit mot en vetelängd eller två. :D Sambon ska svetsa en ny julgransfot till mig, den förra han byggde har spruckit så vattnet läcker ut. Ska bli lite seriösare bygge denna gången.

Den förra består av en granfot av plast med metallben som han svetsade fast på en bit motorhuv från hans gammla merca :rofl:

Än så länge har jag bara såna dagar när jag totalt överansträngt höften i ett par dagar innan. Nu storstädade jag lördag och handlade julklappar+gick på liten julmarknad söndag. Så jag vet ju varför jag hade ont igår.

Men de dagarna kan man behöva lite support. Eller så får du skärpa dig:D

Hm, jag verkar ha fått en lite trött bebis.. Eller så är den sur på mig och pratar med min rygg istället.. Har inte känns alls samma aktivitet igår och idag som det varit innan :confused: H*n kanske har fått träningsvärk eller nått.. Känner ju att den rör sig flera gånger om dagen ändå så oroar mig väll inte riktigt än och har RUL imorgonbitti så..
Gör era också så att de inte märks av så mycket några dar?

Ja fram till typ v 23+ så var det oregelbundet. Nervpåfrestande. Och förra veckan när jag var bortrest var han mer still i flera dagar :crazy:

50% sjukskrivning tom 14/1, blir jag sämre får jag återkomma men han berättade noga att graviditet inte var något sjukdomstillstånd och att jag kunde räkna med avslag från fk...

Ja fram till typ v 23+ så var det oregelbundet. Nervpåfrestande. Och förra veckan när jag var bortrest var han mer still i flera dagar :crazy:
Tycker det känns okej ändå eftersom jag ändå känner att den är där, men ändå underligt när man är van vid att det blir rena cirkusen ett par gånger om dagen och rätt livlig aktivitet däremellan så fort man sätter sig..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 694
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 085
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar