Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
50% sjukskrivning tom 14/1, blir jag sämre får jag återkomma men han berättade noga att graviditet inte var något sjukdomstillstånd och att jag kunde räkna med avslag från fk...

Jag önskar nästan att denna typ av läkare kunde få en sjuhelvetes massa besvär som gravida varje dag kämpar med/mot... Gå i mina skor så får du se din :devil:. Nej graviditet är ingen sjukdom, finns nog ingen gravid som påstår det men ändå MÅSTE vissa verkligen gnugga det i ansiktet på gravida.

Vem vill inte må bra och orka i 40 veckor? Hallå eller!:cool:

Vilken dryg läkare.

Nej graviditet är inte en sjukdom men komplikationerna kan ju göra att man inte kan jobba :banghead:

Jag önskar nästan att denna typ av läkare kunde få en sjuhelvetes massa besvär som gravida varje dag kämpar med/mot... Gå i mina skor så får du se din :devil:. Nej graviditet är ingen sjukdom, finns nog ingen gravid som påstår det men ändå MÅSTE vissa verkligen gnugga det i ansiktet på gravida.

Vem vill inte må bra och orka i 40 veckor? Hallå eller!:cool:

Han avrådde mig från att skaffa fler barn också för "det skulle bli sämre nästa gång" (åldern gjorde att jag skulle behöva få barnen så tätt om jag skulle hinna).
Tack för den. Det är ju inte hans sak att bestämma direkt.

Han avrådde mig från att skaffa fler barn också för "det skulle bli sämre nästa gång" (åldern gjorde att jag skulle behöva få barnen så tätt om jag skulle hinna).

Wow.
Var du tyst?

Jag ska nog lämna en stor påse lussekatter hos min läkare vid nästa besök.

Underbara människor man ska stöta på:wtf:
Både min läkare på spec mvc och min BM säger att det bara är att köra på så länge man orkar och vill och kan. Åldern spelar väl mindre roll?! Jag tänkte hinna med 1till i alla fall utan att fråga en jäkel:D (maken bör väl iofs tillfrågas:o)

Mansgris!!. Hoppas du gav honom ett par väl valda ord!!:eek::rage:

Tror ni man kan bli sjukskriven pga av trötthet?
Jag tycker det är sjukt spännande hur vissa chefer beter sig! Den här fm går till historien som en utav mina sämsta!:meh:

Tydligen har vi ändrat om i bilparken igen och ISOfix-bilen ska köras av mellansonen när han jobbar. Kan eg inte invända mot det, han är både duktig och lojal så det är klart att han ska ha en bra bil att pendla med.

Det gör att jag har tillgång till en Golf Variant född 98. Den vill jag helst inte att Viktor åker i alls.

Sedan en Passat Variant 4-motion från 2002. Den är nog lite bättre, har inte kört den ännu.

Och så min Land Rover Discovery född 1998.

Den är ett monster. Mötte en mamma älg med två "kalvar" igår på 90-väg. Kalv nr 1 hann dra åt sig baken och nr 2 stannade i diket, som tur är. Men det var inte läskigt!

Känner mig trygg i Discon. Bara den får nya bromsskivor och belägg så det händer något när man bromsar :angel: och bussningar och styrleder byts. Det är lite som att rida en insutten stor unghäst, vinglar lite all over the place :rofl:

(Sambon som körde Golfen bakom mig fick däremot en hjärtinfarkt och undrade om jag inte såg hur nära jag var att pricka kalven. Vilket jag såg men jag är inte så panikig av mig, reagerar först efter när det finns utrymme för det, vet jag av tidigare erfarenhet och det är jag trygg med.)

Så, fortfarande BeSafe men utan bas. Typ 3000 istf 5000. Hoppas på rea :angel:

Planerar ni att ha babyskyddet fram eller bak?

Tror ni man kan bli sjukskriven pga av trötthet?
Jag tycker det är sjukt spännande hur vissa chefer beter sig! Den här fm går till historien som en utav mina sämsta!:meh:

Det beror på vad man har för jobb och hur man lyckas förmedla oförmågan att arbeta.

När jag körde buss var det lätt att motivera varför trötthet inte var så lämpligt under arbetstid. Men det får ju heta typ utmattning eller dylikt.

Tydligen har vi ändrat om i bilparken igen och ISOfix-bilen ska köras av mellansonen när han jobbar. Kan eg inte invända mot det, han är både duktig och lojal så det är klart att han ska ha en bra bil att pendla med.

Det gör att jag har tillgång till en Golf Variant född 98. Den vill jag helst inte att Viktor åker i alls.

Sedan en Passat Variant 4-motion från 2002. Den är nog lite bättre, har inte kört den ännu.

Den är ett monster. Mötte en mamma älg med två "kalvar" igår på 90-väg. Kalv nr 1 hann dra åt sig baken och nr 2 stannade i diket, som tur är. Men det var inte läskigt!

Känner mig trygg i Discon. Bara den får nya bromsskivor och belägg så det händer något när man bromsar :angel: och bussningar och styrleder byts. Det är lite som att rida en insutten stor unghäst, vinglar lite all over the place :rofl:

(Sambon som körde Golfen bakom mig fick däremot en hjärtinfarkt och undrade om jag inte såg hur nära jag var att pricka kalven. Vilket jag såg men jag är inte så panikig av mig, reagerar först efter när det finns utrymme för det, vet jag av tidigare erfarenhet och det är jag trygg med.)

Vi kommer att ha skyddet bak :)

Ååjh låter som min Ford Explorer jag hade innan. Stor som ett hus men den var sååå skön att köra, jag fick plats med aaaallt plus lite till, och den gick som på räls på dåligt väglag. Enda anledningen vi sålde den var för att den drack typ 1,2 l milen vid snäll körning. Man hörde nästan virveln i tanken när man körde motorväg. Jag har börjat spana på en Eskalade men dem pengarna lär jag inte ha på många år än :D

Vår kommer åka i baksätet precis som dotran gör och gjorde.

Sen när ni gjort det ska ni bara byta allt annat på den som går sönder :angel:

Mvh,
AraSlei vars far är en hängiven Land Rover-fantast som ägt säkert 25 st olika Land Rovers i olika modeller och årgångar. Hans favoritcitat är: En Land Rover är aldrig riktigt hel, men heller aldrig riktigt sönder :D

*smyger ut igen och återgår till tjuvläsande*

Sen när ni gjort det ska ni bara byta allt annat på den som går sönder :angel:

Mvh,
AraSlei vars far är en hängiven Landrover-fantast som ägt säkert 25 st olika Landrovers i olika modeller. Hans favoritcitat är: En LandRover är aldrig riktigt hel, men heller aldrig riktigt sönder :D

*smyger ut igen och återgår till tjuvläsande*

Nejdå, jag hämtade den på verkstan igår så den rullar ett år till :D

Den är fantastiskt välskött med all dokumention intakt inkl inköpskvittot från första ägaren! En dam i Göteborg som tom rostskyddsbehandlade den flera gånger :rofl:

På alla åren har den bara ett nedslag på besiktningen och det är en styrsnäcka (som byttes).

Men jo vi räknar med att få skruva och den kommer bli kompis med lokala verkstan :p

Och jo, törstig. Minst dubbelt så törstig spm golfen men dubbla tanken så jag tankar lika ofta :angel:

Även när ni är själva med bebis i bilen?

Spegel som man sätter på nackstödet så att jag kan se i min backspegel varför hen låter i baksätet rekommenderas :)
Ettan åkte bara i baksätet, nu har vi inte riktigt bestämt oss för hur vi ska ha stol och skydd. Den bakåtvända går inte att ha bakom förarsätet och jag vill inte vända ettan på minst ett år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 694
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 085
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24