Tydligen har vi ändrat om i bilparken igen och ISOfix-bilen ska köras av mellansonen när han jobbar. Kan eg inte invända mot det, han är både duktig och lojal så det är klart att han ska ha en bra bil att pendla med.
Det gör att jag har tillgång till en Golf Variant född 98. Den vill jag helst inte att Viktor åker i alls.
Sedan en Passat Variant 4-motion från 2002. Den är nog lite bättre, har inte kört den ännu.
Och så min Land Rover Discovery född 1998.
Den är ett monster. Mötte en mamma älg med två "kalvar" igår på 90-väg. Kalv nr 1 hann dra åt sig baken och nr 2 stannade i diket, som tur är. Men det var inte läskigt!
Känner mig trygg i Discon. Bara den får nya bromsskivor och belägg så det händer något när man bromsar
och bussningar och styrleder byts. Det är lite som att rida en insutten stor unghäst, vinglar lite all over the place
(Sambon som körde Golfen bakom mig fick däremot en hjärtinfarkt och undrade om jag inte såg hur nära jag var att pricka kalven. Vilket jag såg men jag är inte så panikig av mig, reagerar först efter när det finns utrymme för det, vet jag av tidigare erfarenhet och det är jag trygg med.)
Så, fortfarande BeSafe men utan bas. Typ 3000 istf 5000. Hoppas på rea
Planerar ni att ha babyskyddet fram eller bak?