Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså; jag mår ju RÖV av att vara gravid, men sjuk är jag ju inte. Min arbetsförmåga är däremot nedsatt som en konsekvens av graviditeten.
Så galet att vissa läkare ens hanterar gravida, jag har haft supertur med mina och bara fått bra bemötanden.

Till något annat. Jag håller på att baka matpajer till Dotrans födelsedags fest. Det är inte förrän den 18 så pajerna ska frysas tills dess. Jag har ett jättegott recept på en spenat och fetaost paj i filodegsbotten. Blir den bra att frysa igen eller borde jag göra den i en vanlig pajbotten.

Jag vet att man kan köpa såna färdigpajer i frysdisken med filodeg, men är den god?? Någon som vet??

Planerar ni att ha babyskyddet fram eller bak?

Douglas kommer få åka bak precis som dottern gjort. Medan han är liten och sitter i babyskydd blir det tyvärr bakom föraren då sambon är lång och blir tight att ha dotterns bakåtvända stol bakom honom men sen får han eller dottern sitta i mitten och den andre bakom passagerarsätet.

Tydligen har vi ändrat om i bilparken igen och ISOfix-bilen ska köras av mellansonen när han jobbar. Kan eg inte invända mot det, han är både duktig och lojal så det är klart att han ska ha en bra bil att pendla med.

Det gör att jag har tillgång till en Golf Variant född 98. Den vill jag helst inte att Viktor åker i alls.

Sedan en Passat Variant 4-motion från 2002. Den är nog lite bättre, har inte kört den ännu.

Och så min Land Rover Discovery född 1998.

Den är ett monster. Mötte en mamma älg med två "kalvar" igår på 90-väg. Kalv nr 1 hann dra åt sig baken och nr 2 stannade i diket, som tur är. Men det var inte läskigt!

Känner mig trygg i Discon. Bara den får nya bromsskivor och belägg så det händer något när man bromsar :angel: och bussningar och styrleder byts. Det är lite som att rida en insutten stor unghäst, vinglar lite all over the place :rofl:

(Sambon som körde Golfen bakom mig fick däremot en hjärtinfarkt och undrade om jag inte såg hur nära jag var att pricka kalven. Vilket jag såg men jag är inte så panikig av mig, reagerar först efter när det finns utrymme för det, vet jag av tidigare erfarenhet och det är jag trygg med.)

Så, fortfarande BeSafe men utan bas. Typ 3000 istf 5000. Hoppas på rea :angel:

Planerar ni att ha babyskyddet fram eller bak?

Vi har haft sonen bak och kommer ha bägge bak sedan. Man säger att säkraste platsen i en bil är mitten bak och därefter sidorna bak så det här vi kört på. Sidorna alltså då vi inte har isofix i mitten.

Beror på vad? Vädret, medtrafikanter, hur solen står???

Ungefär så. Olyckor är ju olika och vilken plats som är bäst beror på vilken olycka man råkar ut för.

Min tanke spontant är ju att ha så mycket plåt som möjligt runtom, då är mitt bak bra.

Mindre bra om man kolliderar med något som penetrerar bilen genom mitt framruta osv.

Hjälp... jag ahr inte ens börjat fundera på det där med bilbarnstol, fram eller baksäte, barnvagn, barnmöbler... inte ens köpt ett enda klädesplagg!

Hjälp... jag ahr inte ens börjat fundera på det där med bilbarnstol, fram eller baksäte, barnvagn, barnmöbler... inte ens köpt ett enda klädesplagg!

Som sagt, du hinner :). Jag har ett barn sen tidigare och det mesta finns kvar, hade jag inte haft något hade jag väntat in mellandagsrean.

Till något annat. Jag håller på att baka matpajer till Dotrans födelsedags fest. Det är inte förrän den 18 så pajerna ska frysas tills dess. Jag har ett jättegott recept på en spenat och fetaost paj i filodegsbotten. Blir den bra att frysa igen eller borde jag göra den i en vanlig pajbotten.

Jag vet att man kan köpa såna färdigpajer i frysdisken med filodeg, men är den god?? Någon som vet??
Det går säkert alldeles utmärkt att frysa in, när du värmer i ugn blir degen garanterat krispig igen. Låter jäkligt gott förresten:d:up:

Har varit inne hos min BM igen, är så glad att jag har henne. Hon borde bannemej få julbonus:heart
Hon ringde för att ge mej provsvar för uvi (negativt:bow:) och hon frågade hur det va och jag sa som det är att jag hade en jäkligt orolig dag (bebis har varit väldigt lugn ett par dagar) Kom in direkt så vi får lyssna sa hon på en gång. Väl inne lyssnade hon lite extra länge och allt lät perfekt idag med och nu ikväll skuttas det bra i magen igen:love:
Jag känner bebis väldigt olika från dag till dag eftersom moderkakan är i framvägg, men jag känner den ändå varje dag så när det ändras blir jag skitnervös. Skönt att ha en förstående BM!!

Trött, zombietrött :( tänker äta framför tvn i kväll så jag är vaken till nio. Typ.

Var hos kuratorn idag, uppföljning. Glad att jag har henne när rädslan knackar på. Och utmattningssyndromet. Är riktigt trött nu. Vet inte riktigt hur långt jag ska driva mig. Litar inte på mvc läkarna o sjukskrivning heller... De hänvisar lite till min husläkare /grundsjukdom utmattningssyndrom, Ehler Danlos och fibromyalgi. Min husläkare tycker att jag är, typ gravid. Men har inte varit påstridig där heller Springer omvägar för o slippa kontakt med försäkringskassan, har haft nog kontakt med dem efter långtidssjukskrivning tidigare i livet. Jobbar 100% nu sedan i maj.. Jäsp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 675
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 038
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar