Varit på RUL idag... Allt var bra med bebis, men jag är ändå sååå fruktansvärt besviken
När vi kom dit fick jag genast hoppa upp på britsen och fram med magen och på med klet. BM visade och pekade och mätte alla grejer. Pekade ut hur bebis svalde fostervatten, var blåsa och magsäck och allt vad det va var.. Sen avslutar hon med att fråga om vi undrade något. Och då vi ville veta om hon kunde se könet så frågade vi det och fick då till svar "Men det skulle ni ju sagt från början! Vi har redan dragit två minuter över tiden annars hade vi kanske kunnat kollat det.."
Men hallå eller!? Hur skulle vi kunna veta att vi var tvungna att säga det från början när hon inte frågade? Det är väll knappast ovanligt att folk vill veta kön.....
Vi blev så paffa av svaret att vi inte kom oss för att protestera och sen var vi tvungna att skynda iväg för nästa partients tid hade redan börjat typ...
Så känns skit nu. Faktiskt. Det var viktigt för mig att få veta
Vi har redan ringt och bokat ett privat köns-UL men det känns så väldigt onödigt och orättvist att vi ska behöva ta ledigt igen och åka långt och allt vad det innebär bara för att vi inte fick rätt information liksom..