Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på RUL idag... Allt var bra med bebis, men jag är ändå sååå fruktansvärt besviken :(

När vi kom dit fick jag genast hoppa upp på britsen och fram med magen och på med klet. BM visade och pekade och mätte alla grejer. Pekade ut hur bebis svalde fostervatten, var blåsa och magsäck och allt vad det va var.. Sen avslutar hon med att fråga om vi undrade något. Och då vi ville veta om hon kunde se könet så frågade vi det och fick då till svar "Men det skulle ni ju sagt från början! Vi har redan dragit två minuter över tiden annars hade vi kanske kunnat kollat det.."
Men hallå eller!? Hur skulle vi kunna veta att vi var tvungna att säga det från början när hon inte frågade? Det är väll knappast ovanligt att folk vill veta kön..... :mad:
Vi blev så paffa av svaret att vi inte kom oss för att protestera och sen var vi tvungna att skynda iväg för nästa partients tid hade redan börjat typ...

Så känns skit nu. Faktiskt. Det var viktigt för mig att få veta :cry: Vi har redan ringt och bokat ett privat köns-UL men det känns så väldigt onödigt och orättvist att vi ska behöva ta ledigt igen och åka långt och allt vad det innebär bara för att vi inte fick rätt information liksom..

Varit på RUL idag... Allt var bra med bebis, men jag är ändå sååå fruktansvärt besviken :(

När vi kom dit fick jag genast hoppa upp på britsen och fram med magen och på med klet. BM visade och pekade och mätte alla grejer. Pekade ut hur bebis svalde fostervatten, var blåsa och magsäck och allt vad det va var.. Sen avslutar hon med att fråga om vi undrade något. Och då vi ville veta om hon kunde se könet så frågade vi det och fick då till svar "Men det skulle ni ju sagt från början! Vi har redan dragit två minuter över tiden annars hade vi kanske kunnat kollat det.."
Men hallå eller!? Hur skulle vi kunna veta att vi var tvungna att säga det från början när hon inte frågade? Det är väll knappast ovanligt att folk vill veta kön..... :mad:
Vi blev så paffa av svaret att vi inte kom oss för att protestera och sen var vi tvungna att skynda iväg för nästa partients tid hade redan börjat typ...

Så känns skit nu. Faktiskt. Det var viktigt för mig att få veta :cry: Vi har redan ringt och bokat ett privat köns-UL men det känns så väldigt onödigt och orättvist att vi ska behöva ta ledigt igen och åka långt och allt vad det innebär bara för att vi inte fick rätt information liksom..

Usch vad tråkigt :(

Men vafasen. Hur lång tid hade det lixom tagit henne att kolla könet när hon ändå grejar. Hade ni inte frågat så hade hon ju inte behövt berätta det. Surt för er! :(

Men nej, vad dåligt. Knappast ert fel att hon hade dåligt med tid och som du säger hur ska ni kunna veta att hon ville att ni skulle säga det innan?

Så lång tid behöver det inte ta att försöka titta efter och är det inte viktigare att man har nöjda föräldrar som går därifrån än att passa tiden på minuten för nästa ultraljud.

Nä, förstår att ni blev besvikna :(

Skönt att allt såg bra ut med bebisen. Tråkigt att ni inte fick veta kön. Hon kunde ju kanske frågat om ni ville veta? Om hon visste att hon hade bråttom efter. (Många vill ju veta).

Sitter och funderar på att byta BM
Med sonen hade jag en riktigt usel BM och till Liten har jag därför bytt till en mycket större BVC.
Min nuvarande BM är det absolut inget fel på. Hon är snäll och trevlig. Dock träffade jag en annan BM i måndags när vi fick kolla hjärtluden och det var en sådan WOW-känsla att träffa henne. Jag kände mig direkt totallugn och trygg. Rena drömmen. :love:

Sååå nu funderar jag på om det går att byta till henne. Om min nuvarande BM som är bra skulle ta illa upp? Om den BM jag träffade i måndags kanske inte alls är så fantastisk iaf.? O_o

Har tokångest över det här. Hur skulle ni andra göra? :confused:

Med sonen hade jag en riktigt usel BM och till Liten har jag därför bytt till en mycket större BVC.
Min nuvarande BM är det absolut inget fel på. Hon är snäll och trevlig. Dock träffade jag en annan BM i måndags när vi fick kolla hjärtluden och det var en sådan WOW-känsla att träffa henne. Jag kände mig direkt totallugn och trygg. Rena drömmen. :love:

Sååå nu funderar jag på om det går att byta till henne. Om min nuvarande BM som är bra skulle ta illa upp? Om den BM jag träffade i måndags kanske inte alls är så fantastisk iaf.? O_o

Magkänslan ska man lita på ;)

Jag är nog helt fel person att svara på detta men jag har inte riktigt förstått det här med att byta BM. Jag har haft olika på alla mina barn och upplever inte att jag haft problem med någon. Alltså pratar ni väldigt mycket med er BM? Jag åker liksom mest dit och kollar det vi ska sen är det inte så mycket mer med det. Jag har dock haft väldigt komplikationsfria graviditeter så det kanske beror på det. Är man mer orolig utav sig eller har mycket frågor är det säkert annorlunda :)

@Fille grattis på dagen!

@Diremone vad tråkigt med RUL :(

........

I dag har jag suttit med "överchefen" och löneansvariga för att planera min arbetstid. Ska skicka in papperna om gravidpenning också, det är dumt att vara ute i god tid ;).
Min närmaste chef har inte varit tillgänglig idag så jag får ta henne i morgon :).
Har sjukt ont i dag och det känns så vansinnigt trist med foglossningen. Fick influensavaccinet igår så det blev gjort och det gör galet ont i armen idag. Jag hade missat att det var vaccinering för någon vecka sedan :o
Somnade en stund på soffan igår och det var ingen höjdare att resa sig sen... :down:

Gravidhjärnan gjorde entré på Ica :p kom hem med saker jag inte skulle handla och glömde sådant jag skulle ha. :banghead:

@Fille grattis på dagen!

@Diremone vad tråkigt med RUL :(

........

I dag har jag suttit med "överchefen" och löneansvariga för att planera min arbetstid. Ska skicka in papperna om gravidpenning också, det är dumt att vara ute i god tid ;).
Min närmaste chef har inte varit tillgänglig idag så jag får ta henne i morgon :).
Har sjukt ont i dag och det känns så vansinnigt trist med foglossningen. Fick influensavaccinet igår så det blev gjort och det gör galet ont i armen idag. Jag hade missat att det var vaccinering för någon vecka sedan :o
Somnade en stund på soffan igår och det var ingen höjdare att resa sig sen... :down:

Gravidhjärnan gjorde entré på Ica :p kom hem med saker jag inte skulle handla och glömde sådant jag skulle ha. :banghead:

Tack tack :love:

Jag är nog helt fel person att svara på detta men jag har inte riktigt förstått det här med att byta BM. Jag har haft olika på alla mina barn och upplever inte att jag haft problem med någon. Alltså pratar ni väldigt mycket med er BM? Jag åker liksom mest dit och kollar det vi ska sen är det inte så mycket mer med det. Jag har dock haft väldigt komplikationsfria graviditeter så det kanske beror på det. Är man mer orolig utav sig eller har mycket frågor är det säkert annorlunda :)

Jag hade väldigt mkt kontakt med min BM både med första och ännu mer denna (av förklarliga skäl)
Nere på mitt mvc är det 3 barnmorskor och 2av dem är super men den 3:e är inte riktigt lika mån om patienterna, hon kör lite mer löpande band tekniken och är lite vass/gammaldags eller hur man ska säga. Henne hade jag inte velat ha..

Har en jobbig växtvärk och sammandragningar idag, har haft hela dagen och enda gången det inte är obehagligt är vid ryggläge:meh: Men bebis skuttar ordentligt idag så det är väl ingen fara med den:love:
Dock jäkligt skönt att vara ledig till måndag så jag kan ta det lugnt.

Jag klickade inte med min förra graviditeten, så jag berättade inte hur orolig jag var eller hur dåligt jag mådde.
Min nya kan läsa mig bättre, så hon förstår utan att jag måste berätta allt om mig själv. Hon föreslog sjukskrivning innan jag själv tänkt tanken, hon fixar läkartider och sjukgymnast. Annars finns risken att jag tiger och lider. På grund av detta tar jag alltid med min partner som kan kliva in om jag svarar för överslätande.
Jag är väldigt öppen med min depression annars men läkarkontakter är svårt.

Tror ni inte jag har fått sjukt ont i sidan bara för att dem ringde från sjukhuset idag.. :meh: Vet inte om det har med gallan att göra men ont gör det..

Varning för världens längsta klagosång!

Har världens sämsta BM, åkte dit idag själv för första gången (de andra gångerna har vi lyckats boka tid när sambo kunnat vara med.
Jag upplyste henne om att jag inte ville ha några bannor eller ord om min vikt överhuvudtaget, jag har stenkoll på vikten hem (som då mäter lägre än BMs men jag tycker inte de spelar så stor roll) till henne i vecka 12 på inskrivning och då gått ner 3kg mellan vecka 7-12, pga. illamående. För mig är de inte konstigt att man går upp dom kilona snabbt igen när man tappat dom snabbt, typ som att jag alltid går ner 2-3kg vid magsjuka - men dom kommer ju tillbaka så fort något stannar i kroppen :P
Min BM håller inte riktigt med om dessa tankar och anser dessutom att 6kg under hela grav vore en bra viktuppgång för mig..
Alla mina kläder sitter exakt som vanligt på mig förrutom att sen två veckor tillbaka börjar de bli trångt runt midjan = men de kan jag ju inte göra något åt. OM jag gått upp så mycket som hon vill få de till så bör ju byxor inte passa längre? Idiot helt enkelt....

Och sen försökte jag få svar på hur de fungerar här på Island om man inte kan jobba hela grav ut, för jag har börjat få onda känningar i magen ibland vid ridningen (och eftersom mitt jobb bara består av att sitta i sadeln så är de ju ett stort problem för mig liksom) och hon ansåg att jag får väll byta uppgifter med nån på jobbet... (de är bara jag som jobbar som tränare hos oss just nu) och jag hade då god lust och fråga henne om, städpersonalen på sjukhuset hoppade in i hennes ställe när hon var sjuk? Samma sak, jag har liksom tränat stenhårt för att bli en bra ryttare, gått 4år på högskola för att utbilda mig till det osv. Men de fattar inte tantaluringen.... Så jag fick inga svar på vad jag ska göra, kan inte gärna hitta ett nytt jobb när man är 5mån gravid liksom.....

Dessutom ville hon inte kolla mitt järn nu heller för jag hade superbra värden sist dom kolla vilket var i vecka 12 och jag är vecka 20 nu, känns som de kan ha sjunkit en del sen dess.... Och att de kan ha o göra med det att jag är trött...

Sur och jävlig och trött på att mörkret dessutom, vill ha snö så man ser något på kvällarna....

Mvh. sur och gnällig och jävligt hungrig.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar