Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på RUL idag... Allt var bra med bebis, men jag är ändå sååå fruktansvärt besviken :(

När vi kom dit fick jag genast hoppa upp på britsen och fram med magen och på med klet. BM visade och pekade och mätte alla grejer. Pekade ut hur bebis svalde fostervatten, var blåsa och magsäck och allt vad det va var.. Sen avslutar hon med att fråga om vi undrade något. Och då vi ville veta om hon kunde se könet så frågade vi det och fick då till svar "Men det skulle ni ju sagt från början! Vi har redan dragit två minuter över tiden annars hade vi kanske kunnat kollat det.."
Men hallå eller!? Hur skulle vi kunna veta att vi var tvungna att säga det från början när hon inte frågade? Det är väll knappast ovanligt att folk vill veta kön..... :mad:
Vi blev så paffa av svaret att vi inte kom oss för att protestera och sen var vi tvungna att skynda iväg för nästa partients tid hade redan börjat typ...

Så känns skit nu. Faktiskt. Det var viktigt för mig att få veta :cry: Vi har redan ringt och bokat ett privat köns-UL men det känns så väldigt onödigt och orättvist att vi ska behöva ta ledigt igen och åka långt och allt vad det innebär bara för att vi inte fick rätt information liksom..

Nej men gud vad tråkigt, vilken dålig BM!
Så glad att jag fick en bra BM som gjorde ultraljudet och som dessutom hade elev med sig som fick hålla mig och grejja länge efter att BM va klar också (efter godkännande från mig såklart). Och frågade direkt om vi ville veta könet :) Och väldig tur att hon inte hade bråttom för hon låg aldrig stilla så de tog lång tid för henne att mäta allt och sen ännu längre tid och bestämma kön och lyckades inte förens efter eleven hade fått prova en del också.

Hoppas privataulet går bättre och att ni får en mysig stund då istället och inte bara faktaträff!

Tror ni inte jag har fått sjukt ont i sidan bara för att dem ringde från sjukhuset idag.. :meh: Vet inte om det har med gallan att göra men ont gör det..
Drygt att dom ringde så sent men förhoppningsvis blir allt bra efter operationen och skönt o ha de avklarat så de inte "blossar" upp massa ontont under julen tex.
Lycka till imorgon!!

Skönt att allt såg bra ut med bebisen. Tråkigt att ni inte fick veta kön. Hon kunde ju kanske frågat om ni ville veta? Om hon visste att hon hade bråttom efter. (Många vill ju veta).

Ja, jag tycker också det var dåligt att inte ställa frågan innan. Kan förstå att det är smidigare för dem att titta efter det när de ändå tittar på allt annat, men då kan de ju som sagt göra sig omaket att fråga. Hon frågade om det var första barnet så hon visste ju att vi inte hade någon erfarenhet av dethär med ultraljud dessutom...

Nej men gud vad tråkigt, vilken dålig BM!
Så glad att jag fick en bra BM som gjorde ultraljudet och som dessutom hade elev med sig som fick hålla mig och grejja länge efter att BM va klar också (efter godkännande från mig såklart). Och frågade direkt om vi ville veta könet :) Och väldig tur att hon inte hade bråttom för hon låg aldrig stilla så de tog lång tid för henne att mäta allt och sen ännu längre tid och bestämma kön och lyckades inte förens efter eleven hade fått prova en del också.

Hoppas privataulet går bättre och att ni får en mysig stund då istället och inte bara faktaträff!

De var väldigt trevliga och gulliga i övrigt. Kanske lite därför också som vi blev så himla paffa när det blev tvärstopp vid frågan om kön... O_o

Hade en som skulle examineras i början på nästa år (tror hon redan var BM men att hon utbildade sig på just UL) som gjorde själva undersökningen, sen kom en annan BM (den som vi bytt till precis och som brukar göra ultraljuden) in på slutet och dubbelkollade bara.

Ja, håller tummarna bara för att bebis inte tänker strejka den dagen och vägra visa sig.. Hade just varit min typ av tur.. :down: Och det är så tråkigt för det fanns inte tid förän i mitten på januari. Lång väntan :(

Idag ska det bakas
De var väldigt trevliga och gulliga i övrigt. Kanske lite därför också som vi blev så himla paffa när det blev tvärstopp vid frågan om kön... O_o

Hade en som skulle examineras i början på nästa år (tror hon redan var BM men att hon utbildade sig på just UL) som gjorde själva undersökningen, sen kom en annan BM (den som vi bytt till precis och som brukar göra ultraljuden) in på slutet och dubbelkollade bara.

Ja, håller tummarna bara för att bebis inte tänker strejka den dagen och vägra visa sig.. Hade just varit min typ av tur.. :down: Och det är så tråkigt för det fanns inte tid förän i mitten på januari. Lång väntan :(

Tråkigt bemötande! Jag var lite irriterad jag med efter vårt rul. Upplevde bm som väldigt stressad och kort i tonen. Hon sa varken bu eller bä och tre minuter efter vi var ute hämtade hon in nästa par. Lite löpande band principen....:down: som tur var så var hon som gjorde kub ul var fantastiskt bra så det väger upp lite...

Gravid med magsjuk hund :yuck::yuck::yuck:

Jag brukar inte vara så kräsmagad men med massa kladdigt :turd: på parketten passerade jag min gräns. Så vidrigt! Sambon är mer kräsmagad än mig så det var bara att hålla andan...Men nu är båda fönstren öppna och doften av diverse rengöringsmedel börjar lägga sig. :meh:

Gravid med magsjuk hund :yuck::yuck::yuck:

Jag brukar inte vara så kräsmagad men med massa kladdigt :turd: på parketten passerade jag min gräns. Så vidrigt! Sambon är mer kräsmagad än mig så det var bara att hålla andan...Men nu är båda fönstren öppna och doften av diverse rengöringsmedel börjar lägga sig. :meh:

:yuck::yuck::yuck::yuck::yuck::banghead::nailbiting::turd:

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
14/5 falukorw, 33 år, första barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 Bobberiboo, 25 år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Blev framflyttad en vecka vid RUL.

Jag är nog helt fel person att svara på detta men jag har inte riktigt förstått det här med att byta BM. Jag har haft olika på alla mina barn och upplever inte att jag haft problem med någon. Alltså pratar ni väldigt mycket med er BM? Jag åker liksom mest dit och kollar det vi ska sen är det inte så mycket mer med det. Jag har dock haft väldigt komplikationsfria graviditeter så det kanske beror på det. Är man mer orolig utav sig eller har mycket frågor är det säkert annorlunda :)

Jag tror min förra BM har satt sina spår litegrann vilket gör att jag strävar efter raka motsatsen denna gång. Jag tvingades väga mig fast jag inte ville, när jag sa att jag inte skulle amma (mådde skit i min kropp - gick upp 40kg under den graviditeten och ville inte att de känslorna skulle föras över på sonen) utan pumpa och ge i flaska så idiotförklarade hon mig. Hon tvingade mig att se på en video om amning under glukosbelastningen trots att jag inte ville (= jag satt och kollade på mobilen istället), att jag spydde var 20:e minut efter vecka 12 var psykosomatiskt, jag beskrev iofs foglossningssmärtor klockrent redan i v. 16 (fick foglossning i v. 14) men foglossning kunde man inte få förrän de sista 4 veckorna, jag var omogen och löjlig osv osv

Jag tror min förra BM har satt sina spår litegrann vilket gör att jag strävar efter raka motsatsen denna gång. Jag tvingades väga mig fast jag inte ville, när jag sa att jag inte skulle amma (mådde skit i min kropp - gick upp 40kg under den graviditeten och ville inte att de känslorna skulle föras över på sonen) utan pumpa och ge i flaska så idiotförklarade hon mig. Hon tvingade mig att se på en video om amning under glukosbelastningen trots att jag inte ville (= jag satt och kollade på mobilen istället), att jag spydde var 20:e minut efter vecka 12 var psykosomatiskt, jag beskrev iofs foglossningssmärtor klockrent redan i v. 16 (fick foglossning i v. 14) men foglossning kunde man inte få förrän de sista 4 veckorna, jag var omogen och löjlig osv osv
Gud vilken hemsk människa! Hon bör definitift byta jobb! Typ till något där hon aldrig pratar med en endaste människa.... Shit... Får ju min att framstå som trevlig och sympatisk!

Mhm, typiskt... Hoppas verkligen att bebis är samarbetsvillig vid privat UL!

För mig var de också viktigt att veta könet, så jag var jätteglad att hon tog sig tiden att vänta på att damen skulle visa upp "de tre strecken", nu finns de väll 1% chans att de är en kille men för mig vart de mer en person när jag fick kön. Även om könet inte spelade roll och hur vida barnet när den växer upp skulle vilja vara något annat bryr jag mig heller inte om eller vad för färger hon vill gilla, men så länge man är liten nog för att mamma och pappa får bestämma hur allt runt en ska se ut då vill vi få göra de i de färger och smaker som vi har :) Jag hade inte köpt något före UL nu har fröken snart en stooor garderob av begagnatkläder :)

Lycka till på nya ULet!

Drömmer otroligt mycket just nu, för tre nätter sen drömde jag om bebisens födsel, en tjej var det. Sen igår natt drömde jag att jag och pojkvännen gifte oss men allt som kunde gå fel gjorde det. Och inatt drömde jag att bebisen dog för jag skulle ha delad vårdnad med pojkvännens ex, man tog ut den ur magen och stoppade in i henne varannan vecka. Helt galet :confused:

I övrigt är det jobbigt att sova när man är så täppt i näsan. Vad använder ni mot det?
På måndag är det även dags för första besöket hos BM, ser fram emot det!

Drömmer otroligt mycket just nu, för tre nätter sen drömde jag om bebisens födsel, en tjej var det. Sen igår natt drömde jag att jag och pojkvännen gifte oss men allt som kunde gå fel gjorde det. Och inatt drömde jag att bebisen dog för jag skulle ha delad vårdnad med pojkvännens ex, man tog ut den ur magen och stoppade in i henne varannan vecka. Helt galet :confused:

I övrigt är det jobbigt att sova när man är så täppt i näsan. Vad använder ni mot det?
Jag använder nezeril för vuxna på natten och för barn på dagen och tillsammans med nozoil, sedan jag började med nozoil (tror det va tips härifrån) så är inte näsan alls lika öm och uttorkad längre.

Fortsätter tjata om Renässans (och Nozoil), antingen som ersättning av vanlig nässpray eller som komplement. Oljan smörjer och koksaltlösningen rensar.

Renässans hjälper inte ett jota för mej tyvärr då det är slemhinnorna som är svullna och inte snor som är bekymret. Lite synd för jag hade hellre använt koksalt men det funkar inte för mej.

Men fy, snacka om att dra delad vårdnad till ytterligheterna :eek: hemskt dröm!

Renässans hjälper inte ett jota för mej tyvärr då det är slemhinnorna som är svullna och inte snor som är bekymret. Lite synd för jag hade hellre använt koksalt men det funkar inte för mej.
Så är det ju, funkar inte för alla. Men kanske hjälper nån, så därför fortsätter jag. (Gammal "arbetsskada", det här med andning och olika hinder.)

Det här med att inte få sova på nätterna :banghead:
Mannen hostar, minsta barnet tappar nappen och kan inte hitta den själv och det stora barnet tycker att det är så mysigt nu när våran säng står i deras rum (pga av för lite tid efter att vi målade om vårat sovrum) Att hon kryper ner tidigt på morgonen O_o
Jag vaknade sex gånger i natt och ska jobba till 22 ikväll :turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar