Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
@BobberiBoo visst va det gallsten som du opererades för? Hur började dina symptom?
Ja dem plockade ju hela gallan. Låg i soffan med lite magont som blev gradvis mycket värre. Det gjorde licksom ont precis där revbenen går ihop till bröstbenet och ner mot högersidan längs revbenet. När det blev värre så fick jag svårt att andas in då det ökade på smärtan. Vid det laget åkte jag in, och på akuten bröt jag ihop med andnöd.

Har du börjat få ont??

Ja dem plockade ju hela gallan. Låg i soffan med lite magont som blev gradvis mycket värre. Det gjorde licksom ont precis där revbenen går ihop till bröstbenet och ner mot högersidan längs revbenet. När det blev värre så fick jag svårt att andas in då det ökade på smärtan. Vid det laget åkte jag in, och på akuten bröt jag ihop med andnöd.

Har du börjat få ont??

För 2,5 år sen hade jag troligen en dag med inflammation i gallan, hade ont vid revbenen, feber och spydde galla. Häromdagen fick ja ont på ena sidan vid revbenen, funderade först om det var en spark men kändes ändå inte som en spark. Igår fick jag typ kramp/ont bakom/mellan revbenen och fick svårt att andas. Det gick över efter kanske 20 min men blev rädd för det var ganska sent...

För 2,5 år sen hade jag troligen en dag med inflammation i gallan, hade ont vid revbenen, feber och spydde galla. Häromdagen fick ja ont på ena sidan vid revbenen, funderade först om det var en spark men kändes ändå inte som en spark. Igår fick jag typ kramp/ont bakom/mellan revbenen och fick svårt att andas. Det gick över efter kanske 20 min men blev rädd för det var ganska sent...
Usch.. Kanske borde ringa in och se om du får komma på kontroll. Dem ultraljudar ju gallan för att se så det är ju ingen jobbig undersökning.

Har du testat inolaxol? :( Så jobbigt när magen inte vill fungera.

Får inte ta bulkmedel efter gastric bypass.

Har löst ( :meh: ) det nu men jag tror jag var lite för eh ivrig, musen känns konstig (det buktar, hurra liksom :arghh: )så jag har bokat besök hos gyn före ultraljudet nästa vecka... :turd::wtf::down:

Får leva på päron ett tag. Mogna.

Fick pysa ner på en kontroll på akut gyn för att se hur bebis klarat av nästan 36 timmar i fulldrogad mamma kropp. Lite lugnare men ändå fullt rövarliv där nere, låg på stadiga 140 slag under hela kontrollen.

Känns skönt att få släppt den nojjan så man kan se fram emot ul den 28/12 med något annat än oro :)

Skulle hämta sonen på förskolan. Mådde lite illa när jag började gå, halvvägs fick jag kramp i magen, illamåendet tilltog och jag började kräkas. Insåg att det var panik att även gå på toa. Hasade hem som en framåtböjda pingvin (ni vet.. Små små steg å knip.. Man vill ju inte :turd: bland folk) Fulgrät i hissen... Magsjuk! Nu är lilleman hämtad av sambon (som fick slänga sig i bilen från jobbet) och jag ligger i sängen å fulgråter igen. Nu är det synd om mig :yuck::wtf::cry:

Skulle hämta sonen på förskolan. Mådde lite illa när jag började gå, halvvägs fick jag kramp i magen, illamåendet tilltog och jag började kräkas. Insåg att det var panik att även gå på toa. Hasade hem som en framåtböjda pingvin (ni vet.. Små små steg å knip.. Man vill ju inte :turd: bland folk) Fulgrät i hissen... Magsjuk! Nu är lilleman hämtad av sambon (som fick slänga sig i bilen från jobbet) och jag ligger i sängen å fulgråter igen. Nu är det synd om mig :yuck::wtf::cry:
biteme_bigarmhug.gif

Å fy bubblan ❤️

Slut i rutan efter julshowen igår, inget julbord utan vanlig mat och show i Wallmans stuk, kanonbra!! Dock skriker fogarna idag efter 5h på vanlig stol och 2h bilåkning.. Tog mej knappt upp för trappan till huset igår, maken fick vara draghjälp. Men kul hade vi:up:

Idag är det lussefirande på brukshundsklubben med tipsrunda och fika, mysigt för både folk och fä:love:
Tar dessutom ett kliv in i v20 idag, 18veckor kvar:bow:

Har kvar den nedstämda känslan i kroppen. Gillar det inte alls. Lite som en domedagskänsla :crazy: Är nog väldigt bra med det där ultraljudet på fredag. Känner ju att han bökar runt och har sig men känslor är ju inte så logiska.

(För övrigt lyssnar jag på Björnstad och är så jävla arg hela tiden!!! :mad: :mad: :mad: )

Ligger i soffan och vet inte riktigt hur jag ska ta mig upp. Sambon som är lyfthjälp i vanliga fall är och hugger gran med dottern.

Dagens i-lands problem :D

Är öm i snitten och behöver byta plåster idag, och drar mig jättemycket för att dra av dem som sitter där:nailbiting: kommer ju göra jätte ont!! :nailbiting::nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 658
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 013
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar